Polerowanie maszynowe lakieru z użyciem polerki orbitalnej. Poradnik Detailing World, autor-DaveKG.docx

(2282 KB) Pobierz

Polerowanie maszynowe lakieru z użyciem polerki orbitalnej. Poradnik Detailing World, autor-DaveKG

Autorem tego poradnika jest jeden z doświadczonych entuzjastów detailingu – David McLean znany z for detailingowych jako DaveKG, można go spotkać m.in na autopia.org,  lub detailingworld.co.uk.

Jednym z najlepszych sposobów na przeniesienie stanu lakieru Twojego auta na wyższy standard jest użycie polerki maszynowej, pozwoli to usunąć ryski i uwydatnić połysk. Polerowanie może być wykonane ręcznie, jednak wprowadzenie do swojego arsenału maszyny polerskiej daje możliwości nieosiągalne przy polerowaniu ręcznym, zarówno na polu korekcji lakieru jak i jego wykończenia

WPROWADZENIE

W tym przewodniku przyglądniemy się korzyściom jakie polerowanie maszynowe może wnieść do twojego warsztatu autokosmetyki i przedstawimy kroki jakie należy podjąć w celu uzyskania najlepszego z możliwych wykończeń powierzchni lakierowanej. Maszynowe polerowanie to znacznie więcej niż korekcja rys i innych skaz – właściwe wykończając powierzchnię pastą wykończeniową można stworzyć głębokie i krystalicznie ostre odbicie, przyciągające wzrok na pokazach motoryzacyjnych.

Piękno polerki orbitalnej tkwi w tym, że aby jej używać z dobrymi efektami nie potrzeba lat doświadczenia oraz praktyki. Wraz z odrobiną treningu i zwróceniem uwagi na technikę pracy osiągnąć można bardzo klarowne wykończenie lakieru. W tym przewodniku przedstawimy podstawowe techniki, wskazówki i rady które ułatwią rozpoczęcie pracy z polerką orbitalną.

Ważna informacja: ten przewodnik nie dotyczy konkretnych produktów polerskich. Na rynku istnieje wiele past polerskich i w tym przewodniku nakreślimy podstawowe techniki do zastosowania z wieloma z nich. Należy również zaznaczyć, że każdy fachowiec posiada swą unikalną technikę pracy – kluczem do sukcesu jest eksperymentowanie i osiągnięcie techniki najlepiej sprawdzającą się w twoim przypadku. Czas zainwestowany w dopracowanie techniki zaprocentuje w jakości wykończeń jakie będziesz osiągać.

CO TO JEST POLERKA ORBITALNA?
Wiele lat temu ogromna większość osób polerujących lakier wykorzystywała do tego celu maszyny rotacyjne używając wełnianych oraz gąbczastych “mopów”. Maszyny rotacyjne wciąż są częściej używane przez profesjonalistów i przy właściwym użyciu pozwalają osiągać spektakularne efekty. Jednakże ich użycie niesie ze sobą pewne ryzyko. Efektywna i bezpieczna praca z nimi wymaga długiej praktyki. Z uwagi na naturę ich pracy, gdy pad polerski obraca się po stałej orbicie, maszyny rotacyjne mogą wytwarzać  znaczne temperatury powodując w niedoświadczonych rękach przypalenia lakieru.
W przeciwieństwie do tego polerka orbitalne (mimośrodowa) jest znacznie bezpieczniejszym narzędziem. Tarcza polerki orbitalnej nie tylko obraca się, lecz również oscyluje. Skutkuje to ruchem po nieregularnej orbicie. Rysunek poniżej przedstawia różnicę ruchu pada polerki obrotowej i orbitalnej.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-16-600x472.jpg

Sposób w jaki porusza się pad polerki orbitalnej generuje znacznie mniejszą temperaturę niż w przypadku polerki obrotowej. Polerka orbitalna jest urządzeniem bardziej delikatnym zatem czas potrzebny do korekcji lakieru jest zwykle dłuższy. Jednakże jest zarazem narzędziem bezpieczniejszym i łatwiejszym w użyciu co czyni ją idealną dla początkujących.

WYBÓR MASZYNY I PRODUKTÓW

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Polerka-orbitalna-600x400.jpg

Rzut okiem na fora o detailing odkrywa trzech głównych kandydatów:na rynku polerek orbitalnych: Porter Cable 7424 (PC); Ultimate Detailing Machine (UDM); Meguiars G220 (na zdjęciu powyżej). Jednakże  na rynku jest wiele więcej maszyn innych producentów np. DeWalt.
Wybór maszyny polerskiej zależny jest głównie od osobistych preferencji.

Niezależnie od tego którą maszynę wybierzesz każda spośród wymienionych będzie dobrym wyborem. Jakkolwiek dobrym pomysłem jest zapytanie o opinie i doświadczenia z pierwszej ręki użytkowników tych maszyn na forach o detailingu. UDM i G220 są nieco szybsze i mocniejsze od sędziwych maszyn orbitalnych PC – jednak PC jest również bardzo sprawnym narzędziem.
Jeżeli podoba ci się „dwugłowa” maszyna którą pracuje się z użyciem dwóch mniejszych padów wówczas weź pod uwagę Cyclo.

Jeżeli wybierzesz PC lub UDM , miej na uwadze to, że są to maszyny pracujące na 110V i będziesz do nich potrzebować transformatora.

PADY i TARCZE

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/pady-polerskie-600x450.jpg

Na rynku dostępny jest szeroki asortyment gąbczastych padów polerskich świetnie nadających się do użycia z polerką orbitalną. Dostępne są w rozmiarach 4” – 6”. Pady różnią się gatunkiem pianki z której zostały wykonane która ma wpływ na ich szorstkość i gęstość, co z kolei wpływa na poziom ścierności. Kupując maszynę orbitalną dobrze jest zamówić również szeroką gamę padów aby przed przystąpieniem do pracy z lakierem mieć wybór tak duży jak to możliwe.

Lista poniżej przedstawia najbardziej popularne pady wybranych producentów. Na liście ujęto kod oznaczenia producenta, kolor pada, rozmiar i stopień ścierności.

MEGUIARS
• W7006 Burgandy 6” Cutting
• W8006 Żółty 6” Polishing
• W9006 Jasnobrązowy 6” Finishing

SONUS
• SFX-1 Żółty 6” lub 4” Cutting
• SFX-2 Biały 6” lub 4” Polishing
• SFX-3 Czerwony 6” lub 4” Finshing
• DAS Pomarańczowy 6.5” Light Cutting
• DAS Zielony 6.5” Polishing
• DAS Niebieski 6.5” Finishing

MENZERNA
• Compunding Biały 5” Heavy Cutting
• Polishing Pomarańczowy 5” Heavy Polishing

LAKE COUNTRY (W TYM PADY CCS)
• Cutting Żółty 6” lub 4” Cutting
• Light Cutting Pomarańczowy 6” lub 4” Light Cutting
• Heavy Polish Zielony 6” lub 4” Heavy Cutting
• Polishing Biały 6” lub 4” Polishing
• Finishing Czarny 6” lub 4” Finishing
• Finessing Niebieski/Czerwony 6” lub 4” Fine Finishing

Tak jak w przypadku większości rzeczy w detailingu, tak i w przypadku padów dostępny jest niezwykle szeroki wachlarz produktów do wyboru. W przypadku padów upewnij się, że masz na początek przynajmniej jeden mocnościerny (cutting) , kilka polerujących (polishing) i pad do wykończeń (finishing). Efekty pracy poszczególnych padów zostaną przedstawione w kolejnych rozdziałach tego przewodnika.

Pady polerskie dostępne są w różnych rozmiarach. Zaletą pracy z padami różnych rozmiarów jest możliwość dostosowania się do rozmiarów i kształtów polerowanego panela. Dodatkowo wybór małego pada przyczyni się do nieznacznego zwiększenia ścierności. Aby umocować pad na maszynie będziesz potrzebować odpowiedniej tarczy, której rozmiar musi być dostosowany do rozmiaru używanego pada: do 6” padów potrzebna jest tarcza 5-6”, 5” pady potrzebują 5” tarczy, 4” pady wymagają 3.5-4” tarczy.

PASTA POLERSKA

Kluczowym komponentem do polerowania mechanicznego jest pasta polerska (ang. polish). Szybki rzut okiem na witryny internetowych sklepów ujawni szeroki wybór różnych past dostępnych na rynku. Kilka bardziej popularnych produktów wybranych firm znajdziesz poniżej:

MEGUIARS #80-SERIES
• #85 Diamond Cut Compound Heavy Cut 10/10
• #84 Compound Power Cleaner Heavy Cut 9/10
• #83 Dual Action Cleaner Polish Medium Cut 6/10
• #80 Speed Glaze Light-Medium Cut 4/10
• #82 Swirl Free Polish Light Cut 2/10

MENZERNA
• S34A Power Gloss Compound Heavy Cut 8/10
• PO85RD3.0x Intensive Polish Medium Cut 6/10
• PO91L Intensive Polish Medium Cut 5/10
• PO106FA Final Finish Light – Medium Cut 4/10
• PO85RD Final Finish Light Cut 2/10

SONUS
• SFX-1 Restore Medium Cut 6/10
• SFX-2 Enhance Light Cut 3/10
• SFX-3 Final Finish Light Cut 1/10

POORBOYS
• SSR3 Super Swirl Remover 3 Heavy Cut 8/10
• SSR2.5 Super Swirl Remover 2.5 Medium Cut 6/10
• SSR2 Super Swirl Remover 2 Light – Medium Cut 4/10
• SSR1 Super Swirl Remover 1 Light Cut 2/10

Przygotowując się do pierwszej polerki maszynowej kusić może kupno jak największej ilości past polerskich, jednak w rzeczywistości na większość defektów występujących na powierzchniach lakierowanych, wystarczą na początek dwa produkty, które pozwolą na rozpoczęcie pracy. Jedna średnio ścierna pasta (np. Meguiars #83) , oraz jedna lekko ścierna ( np. Meguiars #). Do tego dodać można jedną pastę do bardziej agresywnych zadań na twardszych lakierach z głębszymi defektami (np. Menzerna Power Gloss Compound ). Te trzy produkty dadzą Ci bardzo wiele możliwości przy rozpoczęciu pracu z polerką orbitalną i otworzą drogę do uzyskania zdumiewających efektów!

ZACZYNAMY

Masz już cały sprzęt , zatem teraz zacznijmy go efektywnie używać!

PRZYGOTOWANIE I OKLEJANIE TAŚMĄ

Zanim zaczniesz polerowanie maszynowe lakieru swojego auta upewnij się , że jest dokładnie umyte i osuszone. Optymalnie, auto przed polerowaniem powinno być również oczyszczone glinką która usuwa przyklejone do lakieru zanieczyszczenia, które w przeciwnym wypadku mogą wbijać się w pad polerski i obniżyć jakość uzyskanego efektu polerowania. W innych przewodnikach znajdziesz instrukcje mycia i używania glinki.

Kiedy skończysz , dobrze jest umieścić samochód wewnątrz z dala od słońca. Stałe warunki w pomieszczeniu (temperatura, wilgotność) są pomocne przy polerowaniu, zapewniają niezmienne właściwości pasty polerskiej.

Dobrym pomysłem jest oklejenie taśmą teksturowanych plastikowych listew i elementów takich jak zderzaki, otwory wentylacyjne, i wystające uszczelki. Do oklejania można użyć maskującej taśmy malarskiej. Optymalna taśma to taka która zostanie na miejscu nawet zahaczona przez pad polerski i równocześnie łatwa do odklejenia po ukończonej pracy. Przykładem dobrej taśmy jest niebieska 3M 3434.

Decydując które elementy okleić zwróć szczególną uwagę na teksturowane plastiki, oklejenie ich zapobiegnie wcieraniu w nie pasty. Przed oklejeniem upewnij się , że powierzchnia jest sucha, szczególnie w rejonach w których woda pozostaje dłużej, na przykłąd pod bocznymi lusterkami.

Mercedes na zdjęciu poniżej pokazuje typowe miejsca oklejane przed polerowaniem.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-272-600x450.jpg

Wystające krawędzie kierunkowskazów zostały oklejone aby nie zostały zahaczone przez pad, na tym elemencie mógł również być niezauważony brud który przechwycony przez pad mógłby być ciągnięty po lakierze. Listwa wzdłuż drzwi została oklejona, jest tam wystająca krawędź, ale również miejsca z teksturowanym plastikiem które należy zabezpieczyć przez zabrudzeniem pastą. Klamki na tym wozie są z czarnego plastiku i również zostały oklejone.

USTAWIENIA MASZYNY

 

Ten rozdział przewodnika oparty na podstawie modelu Porter Cable 7424. Jednakże podstawowe informacje znajdują zastosowanie w przypadku wszystkich z trzech wymienionych maszyn orbitalnych jak i wielu innych.

Przede wszystkim należy zdecydować jakiego rozmiaru pada będziemy używać. Determinuje to rozmiar tarczy którą należy umocować na maszynie. Dla ogólnych prac polerskich na większości dużych powierzchni (maska, dach, drzwi) odpowiednim wyborem będą pady 5” lub 6”. Do pracy na mniejszych powierzchni (zderzaki, błotniki, słupki  itp.) lub z bardziej agresywnymi pastami odpowiednim wyborem będą pady 4”.

Używając płaskiego klucza przytrzymaj śrubę do której mocuje się tarczę, tak jak na zdjęciu poniżej:

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/kosmetyki-samochodowe-600x450.jpg

Teraz przykręcaj tarczę aż poczujesz opór, następnie dokręć nieco używając klucza tak jak na zdjęciu poniżej:

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/autokosmetyki-600x450.jpg

Możesz przykręcić tarczę z padem lub bez pada.

OCENA POWIERZCHNI LAKIEROWANEJ

Gdy maszyna jest gotowa do użytku nadszedł czas by ocenić powierzchnię lakieru nad którą będziesz pracować. To pozwoli wybrać pasty i pady odpowiednie do uzyskania pożądanych efektów.

STAN LAKIERU

Celem polerowania maszynowego jest korekcja defektów lakieru takich jak ryski, wżery,  głębokie rysy , utlenienia, hologramy:

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-312-449x600.jpghttp://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-323-600x450.jpghttp://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-332-600x450.jpghttp://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-342-600x450.jpg

Ocena gołym okiem nie daje możliwości dokładnego określenia jaka kombinacja pada i pasty jest odpowiednia. Pozwoli jednak dać początkowy pogląd który pomoże w sprecyzowaniu idealnego połączenia środków polerskich dla konkretnego auta.

OŚWIETL TO!

Defekty takie jak ryski pokazujące się w słońcu jako koliste zarysowania, widoczne są również w światłach lamp np na stacji benzynowej. Nie zawsze istnieje możliwość polegania na słonecznej pogodzie, i oceny stanu lakieru w słońcu. Należy mieć na uwadze, że wpatrywanie się w bezpośrednie odbicie słońca w lakierze nie jest zdrowe dla oczu.

Bardzo użytecznym narzędziem w które dobrze jest się zaopatrzyć jest odpowiednie źródło światła które uwydatni zarysowania lakieru. Dwoma przykładami takich narzędzi są 3M PPS Sun Gun oraz Brinkmann MaxFire Dual Xenon pokazane poniżej.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-362.jpghttp://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-352.jpg

Taka ręczna lampa daje światło wystarczająco jasne by uwydatnić zarysowania i hologramy na lakierze. Aby uzyskać najlepsze efekty trzymaj źródło światła w pewnej odległości od powierzchni lakieru. Pokaże to więcej rys niż światło trzymane zbyt blisko. Dodatkowo oświetl powierzchnię nieco pod kątem co pomoże zauważyć mniejsze defekty, które mogą zostać niezauważone przy promieniu światła padającym prostopadle. Bardzo drobne hologramy maszynowe można wyłapać przesuwając lampę horyzontalnie szukając na lakierze charakterystycznego dla nich efektu „falowania” .

Jednak nie wszystkie defekty lakieru są dobrze widoczne przy mocnym świetle. Głębokie rysy, jak te widoczne na zdjęciu poniżej, najlepiej widać przy świetle jarzeniówek. Mocne, jasne światło uwydatniłoby wszystkie koliste ryski, maskując rozległe głębsze uszkodzenia.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-323-600x450.jpgILE LAKIERU?

Większość maszyn polerskich używa mechanicznego materiału ściernego do usuwania defektów lakieru. Oznacza to , ze w trakcie polerowania usuwasz określoną ilość lakieru, zależną od tego jak szorstkie są używane ścierniwa. Polerki obrotowe mają większą moc ścierania od swoich mimośrodowych odpowiedników, i z tego względu większą uwagę należy przywiązywać do grubości lakieru – szczególnie pracując z bardziej agresywnymi pastami (ang.compounds)

Jeżeli jest to możliwe, przed rozpoczęciem polerowania mechanicznego najlepiej zmierzyć grubość lakieru na aucie. Można to zrobić miernikiem grubości lakieru.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/miernik-lakieru-600x450.jpg

Większość mierników podaje łączną grubość warstw lakieru, który zwykle składa się z dwóch lub trzech warstw: Podkład, Kolor, Klar (lakier bezbarwny). Interesuje nas grubość warstwy zewnętrznej. Przebicie się przez tą warstwę skutkuje koniecznością ponownego lakierowania! Dlatego konieczna jest odpowiednia interpretacja pomiarów.

Ujmując ogólnie:

Powyżej 200 µm
Tej grubości lakieru można oczekiwać na starszych modelach które były lakierowane ręcznie – Ferrari 355 dla przykładu. Odczyt może również wskazywać na to, że badany element był ponownie lakierowany. Należy zwrócić uwagę na to że lakier nieoryginalny fabrycznie może odpowiadać inaczej na zastosowane metody polerowania od oryginalnego lakieru fabrycznego. Lakier na elemencie ponownie lakierowanym może mieć inną twardość i inaczej zachowywać się przy polerowaniu. Dlatego polerując pamiętaj o miejscach z odczytem wskazujący na grubszy lakier.

Przykład tego jak gruby może być lakier widać na zdjęciu poniżej gdzie otrzymano odczyt ponad 1000um – ten lakier ma 1mm grubości!

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-382-399x600.jpg

Pomiędzy 100-200 µm
Jest to normalna grubość lakieru. Odczyt w tym przedziale wskazuje na standardowy lakier i świadczy o zdrowej grubości. Nie powinno być problemów z polerowaniem mechanicznym.

Pomiędzy 80-100 µm
Dla większości samochodów z warstwą lakieru bezbarwnego taki odczyt wskazuje na dość cienki lakier. Wiele nowszych samochodów daje mniejsze odczyty, jednak takie wartości powinny podnieść ostrożność. Pomyśl dwa razy zanim użyjesz agresywnych past na cienkim lakierze gdyż możesz usunąć znaczne ilości lakieru, co może skutkować przebiciem i koniecznością lakierowania. Lakier o takich odczytach wciąż może być polerowany, ale należy przywiązać większą uwagę do wyboru padów i past polerskich.

Mniej niż 80 µm
Jest to bardzo cienki lakier, szczególnie jeśli jest na nim warstwa bezbarwna. Przy wyborze środków polerskich należy stosować wielką ostrożnością. Rozważyć można użycie pasty zawierającej wypełniacze która zamaskuje defekty zamiast usuwać więcej lakieru. Tak cienki lakier może być spowodowany użyciem agresywnych środków polerskich w przeszłości.

GRUBOŚĆ WARSTW
Na początku tego rozdziału pisałem że najważniejsza jest znajomość grubości zewnętrznej warstwy lakieru, pozwalająca określić czy użycie polerki maszynowej jest pożądane. Jednak jak poznać grubość tylko warstwy zewnętrznej mając odczyt łącznej grubości wszystkich warstw? Jeżeli nie posiadamy miernika który czyta grubość poszczególnych warstw lakieru (bardzo drogi) , nie jesteśmy w stanie precyzyjnie określić grubości warstwy zewnętrznej, możemy jednak określić pewną wartość szacunkową.

* 50-25-25: Ujmując oólnie, na większości samochodów lakier bezbarwny stanowi 50% ogólnej grubości lakieru. Jest to oszacowanie w przybliżeniu i daje jedynie wstępne wyliczenia.
*Drzwi od środka: Zrób pomiar od wewnątrz drzwi. To da Ci odczyt grubości lakieru na powierzchni gdzie jest znacznie mniej lakieru bezbarwnego niż na zewnątr. Można założyć , że od wewnątrz drzwi nie ma lakieru bezbarwnego zupełnie. Różnica pomiędzy dwoma odczytami od wewnątrz i na zewnątrz da przybliżoną grubość lakieru bezbarwnego.

WYBÓR KOMBINACJI PADA I PASTY

Teraz gdy grubość i defekty lakieru zostały oszacowane, nadszedł czas aby wybrać kombinację pasty i pada polerskiego. Przed wypróbowaniem różnych zestawień weź pod uwagę grubość lakieru z którym masz do czynienia. Jeżeli jest ona niewielka, ograniczy to możliwość wykorzystania agresywnych środków. Natomiast jeżeli jest bardzo mała należy zadać pytanie: Czy w ogóle używać materiałów ściernych? Standardowa grubość lakieru nie powinna powodować problemów, jednak zawsze sprawdź ilość lakieru jaką usuwa testowane zestawienie środków polerskich.

Wiele pisze się o względnie twardych i miękkich lakierach na różnych samochodach. Przykładowo lakier na Mercedesach uznawany jest za jeden z najtwardszych jakie można spotkać. Dla kontrastu, lakier na Oplu jest ogólnie uznawany jako miękki, a na Hondzie bardzo miękki. Jednak istnieje znacznie więcej czynników które należy brać pod uwagę. Każdy samochód jest inny, nawet od tego samego producenta, również pośród tego samego modelu. Ocena głębokości rys nie jest możliwa gołym okiem, mogą okazać się głębsze lub płytsze niż się wydaje.

Dlatego dobrym sposobem jest wybranie powierzchni testowej na aucie i wypróbowanie różnych kombinacji past i padów, aż określimy które dają pożądany poziom korekcji i wykończenia. Celem jest uzyskanie zadowalającego efektu przy usunięciu tak małej ilości lakieru jak to tylko możliwe ( bez użycia wypełniaczy, chyba że lakier jest bardzo cienki). Aby to osiągnąć zawsze zacznij od wypróbowania najmniej ściernej kombinacji pada i pasty jakie posiadasz, to upewni Cię w tym, że nie używasz niepotrzebnie  zbyt agresywnej kombinacji, która usunęłaby więcej lakieru niż jest to konieczne.

 

Dla przykładu zakładając, że posiadasz wszystkie wymienione we wcześniejszych rozdziałach pasty Menzerna i trzy wymienione pady Meguiars. Ocena wyboru kombinacji przebiegałaby następująco.

1.      Zacznij od PO85RD Final Finish na W9006 Finishing Pad. Oceń rezultat. Jeżeli korekcja lakieru jest satysfakcjonująca, kontynuuj z tą kombinacją. Jeżeli potrzeba więcej korekcji, przejdź do pkt 2. …

2.      Teraz spróbuj PO85RD Final Finish na W8006 Polishing Pad. Oceń rezultat. Jeżeli korekcja lakieru jest satysfakcjonująca, kontynuuj z tą kombinacją. Jeżeli potrzeba więcej korekcji, przejdź do pkt 3. …

3.      Teraz spróbuj PO106FA Final Finish na W9006 Finishing Pad. Oceń rezultat. Jeżeli korekcja lakieru jest satysfakcjonująca, kontynuuj z tą kombinacją. Jeżeli potrzeba więcej korekcji, przejdź do pkt 4. …

4.      Teraz spróbuj PO106FA Final Finish na W8006 Polishig Pad. Oceń rezultat. Jeżeli korekcja lakieru jest satysfakcjonująca, kontynuuj z tą kombinacją. Jeżeli potrzeba więcej korekcji, przejdź do pkt 5. …

5.      Teraz spróbuj PO85RD3.02 Intensive Polish na W8006 Polishing Pad. Oceń rezultat. Jeżeli korekcja lakieru jest satysfakcjonująca, kontynuuj z tą kombinacją. Jeżeli potrzeba więcej korekcji, przejdź do pkt 6. …

6.      Teraz spróbuj PO85RD3.02 Intensive Polish na W7006 Cutting...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin