Sposoby Rozgrywki.pdf

(175 KB) Pobierz
Sposoby Rozgrywki
Rozgrywka pojedynczego koloru
1. Szanse rozkładu kart w kolorze
Prawdopodobieństwo Prawdopodobieństwo
Liczba kart
Podział
dowolnego podziału określonego podziału
1-1
52%
26%
2
2-0
48%
24%
2-1
78%
13%
3
3-0
22%
11%
2-2
40,7%
6,8%
4
3-1
49,7%
6,2%
4-0
9,6%
4,8%
3-2
67,8%
3,4%
5
4-1
28,3%
2,8%
5-0
3,9%
2%
3-3
35,5%
1,8%
4-2
48,4%
1,6%
6
5-1
14,5%
1,2%
6-0
1,5%
0,7%
4-3
62,2%
0,9%
5-2
30,5%
0,7%
7
6-1
6,8%
0,5%
7-0
0,5%
0,3%
4-4
32,7%
0,5%
5-3
47,1%
0,4%
8
6-2
17,1%
0,3%
7-1
2,9%
0,2%
8-0
0,2%
0,1%
2. Wyrabianie koloru
W sytuacji gdy długość naszego koloru, w stole lub na ręku, jest większa niż długość koloru
przeciwników, lewego jak i prawego, możemy wyrobić sobie kolor tzn. wziąć więcej lew w
kolorze niż tylko tyle ile mamy figur, np. blotkami. Ilość tych dodatkowych lew wynosi
różnicę między długością naszego koloru, a długością koloru przeciwnika (tego który ma
więcej kart w kolorze). Gdy zagramy owe wyrobione karty, przeciwnicy nie będą mogli
dodać do koloru i weźmiemy lewę.
Zazwyczaj suma kart w kolorze w ręku i na stole powinna być większa od sumy kart w
kolorze u przeciwników. Nie jest to jednak zasadą, bowiem mając układ 6 – 0, największe
prawdopodobieństwo rozkładu kart u przeciwników ma rozkład 4 – 3, a to oznacza że
dodatkowo dwie nasze karty powinny wziąć lewy.
Liczba
podziałów
2
2
6
2
6
8
2
20
10
2
20
30
12
2
70
42
14
2
70
112
56
16
2
3. Ekspas
Cel – wziąć lewę, mimo posiadania przez przeciwnika wyższej karty.
Intuicja – przeciwnik bierze lewę na swoją figurę, przez co wyrabia nam naszą.
Typowe pozycje ekspasowe
Ekspas Asa:
Kxx
xxx
Blotką do K
Głęboki ekspas Asa i Króla:
Dxx
xxx
Blotką do D
Ekspas Króla:
Axx
Dxx
Najpierw gramy A, następnie blotką do D
4. Impas
Cel – wzięcie określonej liczby lew, mimo posiadania przez przeciwników jednej lub kilku
figur.
Intuicja – postawienie przeciwnika w sytuacji, w której niezależnie od tego czy zagra swoją
figurę czy nie, straci lewę.
Typowe pozycje impasowe
Impas Króla:
ADx
xxx
Blotką do D
ADW
xxx
Blotką do figur; sukces impasu powinien skłonić do jego ponowienia
Impas Króla i Damy:
AWx
xxx
Blotką do W
Impas Damy:
AKW
xxx
Najpierw A (D może być singlowa), następnie blotką do W
KWx
xxx
Blotką do W
Impas Króla i Waleta:
AD10
xxx
Blotką do D i W
Impas Damy i Waleta:
AK10
xxx
Blotką do 10
Rozgrywka atutowa
1. Przebijanie atutami z ręki o mniejszej ilości atutów
W przypadku posiadania renonsu w jednym z kolorów oraz posiadania na tej ręce
mniejszej (lub równej) ilości atutów niż na drugiej, można grać w kolor renonsu i
przebijać atutami. W zależności od sytuacji gramy tak przed lub po ściągnięciu atutów u
przeciwników. Ilość dodatkowych lew wynosi nie więcej niż liczba atutów którymi
przebijamy i nie więcej niż mamy kart w kolorze renonsu.
Typowa pozycja do przebijania atutami
xxx
-
AKDW10
xxx
O ile nie zdarzy się nic niepokojącego, możemy grać trzy razy blotkami i przebijać je
atutami.
Przykładowo dla rozkładu atutów 5 – 4, korzystne może okazać się przebijanie w ręce z 5
atutami. Już po pierwszym przebiciu spełnione jest kryterium posiadania mniejszej lub
równej ilości atutów niż na drugiej ręce. Następnie przebijamy dalej na tej ręce.
2. Gra na przebitki na obu rękach
Podobnie jak wyżej, w przypadku posiadania renonsu, w dwóch różnych kolorach na ręce
i na stole, możemy przebijać na obu rękach. W takim wypadku, o ile nie ma
niebezpieczeństwa nadbicia atutem przez przeciwnika, albo jest ono „wliczone w koszty”,
można tak rozegrać nawet wszystkie atuty. W sprzyjających rozkładach możemy wziąć
nawet tyle lew ile mamy wszystkich atutów.
Typowa pozycja do przebijania na obu rękach
AWxxx
-
xxx
KD10xx
xxx
-
Cały czas gramy do renonsu i przebijamy, w razie potrzeby wysokimi atutami.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin