II-sem-jezyk-ang.pdf

(182 KB) Pobierz
Projekt współfinansowany ze
środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Materiały dydaktyczne
Język angielski
Semestr II
Projekt „Rozwój i promocja kierunków technicznych w Akademii Morskiej w Szczecinie”
Akademia Morska w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin
1
Projekt współfinansowany ze
środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
1.
Przedmiot:
JĘZYK ANGIELSKI
Semestr
II
Kierunek: MECHATRONIKA
Rozkład zajęć w czasie studiów – Studia pierwszego stopnia
Liczba godzin
Liczba godzin
Liczba tygodni
w tygodniu
w semestrze
w semestrze
W
Ć
L
S
W
Ć
L
15
3
45
S
Związki z innymi przedmiotami:
– umiejętność czytania obowiązkowej i uzupełniającej literatury technicznej w języku
angielskim.
Zakres wiedzy do opanowania
Po wykonaniu przewidzianych programem zajęć laboratoryjnych z języka angielskiego
student powinien:
Znać
1) język angielski w stopniu umożliwiającym wypowiadanie się na tematy bardzo ogólne.
2) porozumiewanie się w sytuacjach dnia codziennego i zawodowego.
3) terminologię związaną z budową maszyn i urządzeń okrętowych, automatyki i
sterowania.
4) zastosowanie języka angielskiego w zawodzie mechanika okrętowego.
Umieć
1) odczytywać i rozumieć informacje z literatury technicznej,
2) stosować fragmenty SMCP dla działu mechanicznego.
Treści zajęć dydaktycznych
MECHATRONIKA Semestr II – 45 godz.
Topic
1. Have You Cleaned
the Bilges?
Grammar / Language Skills Hrs.
- Present Perfect
- Describing recent actions,
checking and completing
operations
- Maintenance duties
/ maintaining, repairing
cargo handling equipment/
Teaching Aids
- Marlins English for Seafarers
/Study Pack I, u.18/
- English Basics for Marine
Engineering Students –
A. Augustyniak-Klimczuk,
K. Mastalerz / u. 25/
- Workbook on English
8
Projekt „Rozwój i promocja kierunków technicznych w Akademii Morskiej w Szczecinie”
Akademia Morska w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin
2
Projekt współfinansowany ze
środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
2. What Were You
Doing when the
Accident Happened?
- Past Continuous
- Distinction between past
events and past activities
5
3. Safety and
Emergency
4. Distress
Communication
Phrases
5. My Next Voyage
- Imperatives
- Modals /must, mustn’t,
needn’t, should/
- Safety equipment
- Safety commands
- Emergency situations
- Common emergency
commands
- Standard distress
commands
- Future Simple
- Be going to
4
Grammar for Mechanical
Engineering Students –
M. Gunia, K. Mastalerz /p. 20-
22, 59-63/
- SMCP /Part B, p.230/
- Tests for Marine Engineering
Students /Computer lab/
- Marlins English for Seafarers
/Study Pack I, u.20/
- English Basics for Marine
Engineering Students –
A. Augustyniak-Klimczuk,
K. Mastalerz /u.24 /
- Workbook on English
Grammar for Mechanical
Engineering Students –
M. Gunia, K. Mastalerz /p. 18-
19, 57-58/
- Tests for Marine Engineering
Students /Computer lab/
- Marlins English for Seafarers
/Study Pack I, u.4, 10/
- English Basics for Marine
Engineering Students –
A. Augustyniak-Klimczuk,
K. Mastalerz /u. 10/
- SMCP /Part A, p. 68-84/
2
- Marlins English for Seafarers
/Study Pack I, u.21/
- English Basics for Marine
Engineering Students –
A. Augustyniak-Klimczuk,
K. Mastalerz /u.28/
- Workbook on English
Grammar for Mechanical
Engineering Students –
M. Gunia, K. Mastalerz /p.13-
14, 50-51/
- English Basics for Marine
4
6. I Will Start the
- Future Time Clauses
3
Projekt „Rozwój i promocja kierunków technicznych w Akademii Morskiej w Szczecinie”
Akademia Morska w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin
3
Projekt współfinansowany ze
środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Engine when I Hear
the Order
7. What Had
happened before the
Surveyor Came?
- Past Perfect
4
8. Obligations, Skills,
Duties and Needs
- Modal Verbs / must, have
to, can, be able to , may, be
allowed to, should, to be to/
7
9. Revision
- Revision of grammar and
vocabulary
8
Engineering Students –
A. Augustyniak-Klimczuk,
K. Mastalerz /u. 28/
- Workbook on English
Grammar for Mechanical
Engineering Students –
M. Gunia, K. Mastalerz /p. 15,
51-52/
- Tests for Marine Engineering
Students /Computer lab/
- Marlins English for Seafarers
/Study Pack II, u.9/
- English Basics for Marine
Engineering Students –
A. Augustyniak-Klimczuk,
K. Mastalerz /u. 29/
- Workbook on English
Grammar for Mechanical
Engineering Students –
M. Gunia, K. Mastalerz /p.25-
27, 66-67/
- Tests for Marine Engineering
Students /Computer lab/
- English Basics for Marine
Engineering Students –
A. Augustyniak-Klimczuk,
K. Mastalerz /u. 31/
- Workbook on English
Grammar for Mechanical
Engineering Students –
M. Gunia, K. Mastalerz /p.28-
30, 70-71/
- English Basics for Marine
Engineering Students –
A. Augustyniak-Klimczuk,
K. Mastalerz /u. 30/
-Workbook on English
Grammar for Mechanical
Engineering Students –
M. Gunia, K. Mastalerz /p. 68-
69/
- Tests for Marine Engineering
Students /Computer lab/
Projekt „Rozwój i promocja kierunków technicznych w Akademii Morskiej w Szczecinie”
Akademia Morska w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin
4
Projekt współfinansowany ze
środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Semestr II – 45 godzin
Temat 1:
Have You Cleaned the Bilges?
(8 godzin)
Zagadnienia:
A. Present Perfect
B. Describing recent actions, checking and completing operations
C. Maintenance duties
Omówienie zagadnień:
Budowa czasu Present Perfect. Tworzenie zdań twierdzących, przeczących i pytających.
Charakterystyczne określenia czasu dla Present Perfect
(just, already, ever, yet, recently,
lately, so far, until now, up to now, by now, since, for).
Czytanie tekstu
Have You Checked the Machine?
Sprawdzanie wykonania zaleconych
wcześniej czynności na podstawie list kontrolnych.
Ćwiczenia
kontrastywne – rozróżnianie czasów Present Perfect i Past Simple
(The motorman
has already repaired the pump vs. The motorman repaired the pump yesterday).
Standardowe Zwroty Porozumiewania się na Morzu – konserwacja i naprawy urządzeń
przeładunkowych.
Przykłady stosowania SMCP:
Straighten the hold ladders.
The winch motors are operational.
Replace the damaged lashings.
Check the repair works personally.
Temat 2:
What Were You Doing when the Accident Happened?
(5 godzin)
Zagadnienia:
A. Past Continuous
B. Distinction between past events and past activities
Omówienie zagadnień:
Budowa czasu Past Continuous. Tworzenie zdań twierdzących, przeczących i pytających.
Charakterystyczne określenia czasu dla Past Continuous
(this time last week, all day
yesterday).
Budowa zdań złożonych w czasach Past Continuous i Past Simple przy użyciu spójników
while, when, as.
Past Simple
Now
Past Continuous
Przykład: He was repairing the pump when the C/E entered the pumproom.
Projekt „Rozwój i promocja kierunków technicznych w Akademii Morskiej w Szczecinie”
Akademia Morska w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 1-2, 70-500 Szczecin
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin