Kierownica z Malucha, naba Cinquecento.pdf

(282 KB) Pobierz
Instrukcja jest Mojego autorstwa.
Wszelkie prawa do tekstu i zdjęć zastrzeżone.
Zabrania się rozpowszechniania tej instrukcji osobom trzecim za opłatą.
Instrukcja powstała z myślą o osobach które posiadają Fiat-a
Cinquecento.
Jest to wersja BEZPŁATNA
------------------------------------***------------------------------------
Witam!
Od dłuższego czasu nosiłem się z myślą zamontowania kierownicy od Malucha, po prostu
jest cieńsza, dziurkowana, lepiej leży w dłoni, ma metalowe ramiona i fajny okrągły
klakson z logo FSM.
Po kilku miesiącach szeroko zakrojonych poszukiwań wpadła mi w ręce całkiem ładna
kiera niestety na gruby wieloklin którego nie ma szans dopasować do kolumny CC.
Piszę ten post ku przestrodze dla wszystkich, którzy myślą, że kierownica z
Malucha pasuje plug-n-play. Otóż Obywatele ===nie pasuje!
Szybkie rozeznanie po forach 126p i dowiedziałem się, że tego typu kierownice
wychodziły zarówno w grubym jak i drobnym wieloklinie, w ostatnich Maluchach przed
wprowadzeniem Eleganta.
Niemniej dysponowałem już ładną kierownicą której szkoda pogonić za symboliczne
pieniądze.
Co robić w takiej sytuacji?
Samodzielnie wykonujemy nabę z odbijaniem kierunków
[Mc Guyver by tak zrobił]
W tym celu pozyskujemy jakąś sfatygowaną życiem kierownicę z rozwalonego Cieniasa
albo Eleganta, ewentualnie udajemy się na złom gdzie taka przyjemność będzie
kosztowała nas ok. 20 zł.
Z kierownicy którą chcemy zamontować ucinamy wystającą tuleję z wielowypustem,
szlifujemy na gładko fleksą, rowki chetamy okrągłym pilnikiem.
Na obwodzie otworu na dużą nakrętkę wyznaczamy
conajmniej cztery mocowania i przewiercamy na
wylot.
Z fajery pozyskanej na złomie wycinamy środek,
przykładamy do naszej nowej kierownicy, ściskamy
jakąś dużą śrubą żeby wszystkie otwory ładnie się
pokryły i przewiercamy używając wcześniej
wykonanych otworów w charakterze szablonu.
Zeszlifowaną tylną część kierownicy przecieramy
rozpuszczalnikiem i pokrywamy minią.
Całość łączymy śrubami 6 na nakrętki samokontrujące ==TO WAŻNE. Nie
stosować nitów alu!!!
Od spodu nabę zbroimy plastikiem do rozłączania kierunków z Cinquecento. Montujemy,
odbywamy jazdę próbną.
Dla sprawnie operujących wiertarką i szlifierką jest to niecałe dwie godziny roboty.
Naba na allegro = 80-180 zł + koszt wysyłki.
Dwie kierownice ze złomu? Ok. 50-60.
Należy dodać, że tak wykonaną nabę dostosować można praktycznie do każdej
kierownicy pod warunkiem, że jej tylna część zostanie uprzednio zeszlifowana na gładko.
Pozdrawiam
Zgłoś jeśli naruszono regulamin