FS_20_book_v4.pdf

(11713 KB) Pobierz
Koniec problemów z utrzymaniem
czystości w obiektach przemysłowych.
S
zeroko rozumiany przemysł to obecnie podstawa życia na-
szej cywilizacji. Profesjonalizm i dobry image to drugie imię
każdej gałęzi gospodarki ale też specjalistyczne wymogi i nie-
stety duża ilość specyficznych problemów z utrzymaniem czystości
w obiektach przemysłowych. Firma buzil od wielu lat specjalizuje
się w produkcji czyszczących środków chemicznych i w swojej ofer-
cie posiada także specjalistyczną gamę produktów linii Indumaster®
przeznaczonych właśnie do przemysłu.
Jakich problemów pozbędziemy się stosując produkty firmy buzil?
W celu usunięcia śladów po oponach samochodów (warsztaty)
lub po pojazdach magazynowych (np. wózki widłowe) zalecamy za-
stosowanie produktu IR 42 Indumaster® Forte w roztworze 100-200
ml/ 10 l wody w przypadku zastosowania automatu myjącego. Ist-
nieje możliwość także ręcznego punktowego doczyszczania, wów-
czas stosujemy roztwór 1:2 z wodą lub w postaci nierozcieńczonej.
Kolejny często spotykany w przemyśle rodzaj zabrudzeń to
plamy oleju lub smary. Są one nie tylko mało estetyczne ale także
stwarzają niebezpieczeństwo poślizgnięcia się. Zalecamy zatem ich
codzienne usuwanie. buzil posiada szeroką gamę produktów róż-
niących się siłą czyszczenia i poszczególnymi właściwościami, któ-
re możemy zalecić do usunięcia plam tłustych czy smarów. Są to:
G 440 Perfekt, IR 14 Indumster® Fast, IR 40 Indumaster® Radical,
IR 44 Indumaster® Intensive, IR 45 Indumaster® Strong, IR 47 Indu-
master® Offensive, IR 55 Indumaster® Universal, SP 30 Drizzle® Pink.
Przemysł, warsztaty, kotłownie to nie tylko plamy tłuste ale tak-
że problem odwrotnej natury czyli złogi wapienne obecne wszędzie
tam, gdzie jest mokro, w szczególności, gdy mamy do czynienia
z tak zwaną twardą wodą. W ofercie firmy buzil jest kilka środków,
które pomogą rozwiązać ten problem, do zastosowań przemysło-
wych zalecamy produkt IR 81 Indumaster® Grs w rozcieńczeniu 200
ml/10 l wody i użycie szorowarki. Środek ten usunie także rdzę, ce-
ment oraz zabrudzenia tłuste. IR 81 Indumaster® Grs możemy także
dla oszczędzenia czasu zastosować do mycia wysokociśnieniowego.
Mimo coraz nowocześniejszych maszyn drukarskich nie
unikniemy całkowicie zabrudzeń po farbach, można je jednak
bezproblemowo usunąć środkiem IR 45 Indumaster® Strong.
Zalecane dozowanie: 250-500 ml/ 10 l wody. Należy przy tym
uważać na stopień wrażliwości materiału poddawanego czyszczeniu.
Nieodłączną częścią działalności zakładów przemysłowych jest
użycie na dużą skalę różnego rodzaju maszyn produkcyjnych, warsz-
tatowych oraz samochodów dostawczych, do mycia których zale-
camy użycie specjalistycznego środka IR 30 Indumaster® Protect
w dozowaniu 500-1000 ml/10 l wody lub w przypadku mycia ciśnienio-
wego w rozcieńczeniu od 1:5 do 1:10 z wodą. Dodatkowym problemem
w halach produkcyjnych są często zakurzone panele sterownicze ma-
szyn, które nawet po doczyszczeniu szybko na nowo przyciągają brud.
Idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie produktu jednocześnie czysz-
czącego i nadającego właściwości odpychająco-antystatyczne – IR 25 In-
dumaster® Antistatic.
W magazynach często spotkać można posadzkę betonową, od-
porną na działania mechaniczne a zatem na jeżdżące wózki widło-
we i inne pojazdy oraz na środki chemiczne. Ponieważ jednak jest
to nawierzchnia porowata niełatwo jest usunąć tkwiący głęboko
w porach brud, który odbarwia posadzkę. Rozwiązanie? Gruntowanie
produktem S 720 Corridor® Basic. Po przeprowadzeniu wstępnego
czyszczenia gruntownego nakładamy 2-3 warstwy S 720 Corridor®
Basic, przy czym pierwszą warstwę rozcieńczamy z wodą. Należy za-
chować odstęp czasowy min 1,5 godziny przed nałożeniem kolejnej
warstwy. Ostatnia warstwa przesycha 5-6 godzin, natomiast posadz-
ka może być użytkowana dopiero po 12 godzinach, a sprzątana po 24.
W efekcie uzyskujemy trwałe, niezniszczalne chemicznie zabezpiecze-
nie w postaci wypełnionych porów posadzki. Brud nie będzie wnikać
w ich głąb i pozostając na nawierzchni będzie łatwiejszy do usunięcia,
co przełoży się bezpośrednio na czas i koszta utrzymania czystości.
Czystość, zwiększone bezpieczeństwo pracy, wydłużona żywotność
maszyn – zakłady przemysłowe
z pewnością to docenią!
Jak to działa w praktyce?
Przekonajcie się Państwo sami.
Zapraszamy na:
http://youtu.be/svcdzUXdwCY
Szczegóły oraz ulotka o produktach
przemysłowych na www.buzil.pl
Buzil Polska Sp. z o.o.
ul. Szewska 8, 50-122 Wrocław
[T]
071/ 376 60 31,
[E]
biuro.polska@buzil.de,
[I]
www.buzil.pl
Maszyny przemysłowe
Ślady po oponach
Działania prewencyjne – gruntowanie posadzki betonowej
Plamy oleju/smary
Naloty wapienne
Farby drukarskie/tonery
Nr [20] 3/2012 • www.firmasprzatajaca.pl
3
Spis treści
Technologie
Technologie
Spis treści
20
24
26
28
31
Czyszczenie stali nierdzewnej
Odnawianie urządzeń
stalowych
Przegląd chemii
Porozmawiajmy o mopach
Intermop Wysoka
jakość w czystej postaci
3
4
7
8
10
12
14
16
buzil Koniec problemów
z utrzymaniem czystości
w obiektach przemysłowych
Spis treści
Od redakcji
36
40
44
46
48
50
Ozon, jego właściwości
i możliwości zastosowania
w zabiegach dezodoryzacji
i dezynfekcji
Dwa oblicza padów
diamentowych
Siła melaminy
Podhalańska myjnia parowa
Dwa oblicza padów diamentowych | s.40
Aktualności
Aktualności
ISSA/INTERCLEAN 2013
PIGC
Sukces Cleaneriady
Nowe Technologie
Prezentacje
Prezentacje
A Clean partner Pomysł
na usuwanie graffiti
Nowości rynkowe
Podhalańska myjnia parowa | s.46
32
Splast Wózki
do segregacji odpadów
Felieton
Czyszczenie i pielęgnacja
podłóg sportowych
INDEX REKLAM
A Clean Partner .............................. 48-49
BKF ................................................................. 35
Buzil ...................................... I, II okładka, 3
Cleaneriada .............................................. 19
Diversey Polska ...................................... 26
Intermop ..................................................... 31
ISSA/INTERCLEAN ................................. 34
Kastell ........................................................... 45
Nilfisk Advance ....................................... 23
Polor ....................................................... 21, 43
Sofidel ............................................................ 9
Splast ...................................................... 32-33
Swish .................................................... 26, 42
Tenzi ................................................................ 6
Vacuclean .................................................. 37
Voigt ........................................... IV okładka
Werner & Mertz Polska ...................... 50
Czyszczenie i pielęgnacja | s.16
Sukces Cleaneriady ... | s.14
4
Nr [20] 3/2012 • www.firmasprzatajaca.pl
Nr [20] 3/2012 • www.firmasprzatajaca.pl
5
Od redakcji
K
Coś się kończy coś się zaczyna.
ończy się Firma Sprzątająca w ta-
kiej formule jaką znacie od 5 lat.
W styczniu powstaje nowa firma
Cleaneria Sp. z o.o., która od tej pory bę-
dzie wydawać czasopismo. Rok 2012 wy-
raźnie pokazał, że formuła prowadzenia
działalności w formie jednoosobowej dzia-
łalności gospodarczej wyczerpała się. Po-
jawiły się nowe, nośne pomysły, m.in. cykl
imprez o wspólnej nazwie CLEANERIADA,
blisko finału są prace nad nowym portalem
internetowym, czas odświeżyć layout czaso-
pisma i wprowadzić do niego więcej życia.
Tym wszystkim a także całkiem nowy-
mi rzeczami zajmie się nowa CLEANERIA
Sp. z o.o. By realizować nowe pomysły na
poziomie jakiego oczekują od nas odbiorcy,
czytelnicy przeprowadzamy głębokie zmia-
ny organizacyjne. Idziemy kolejny krok do
przodu. Mamy nadzieję, że ten nowy 2013
rok będzie zarówno dla nas jak i dla branży
rokiem dynamicznego rozwoju.
Wydaje się, że jest to dobry moment na
podsumowania ale ich nie będzie. Napiszę
tylko o pozytywnych branżowych doświad-
czeniach jakie wyniosłem z dotychczaso-
wej działalności. W czasie zakładania czaso-
pisma moja wizja branży była następująca.
Myślałem, że branża jest dość poukładana.
Istnieje kilku, kilkunastu głównych dostaw-
ców, również kilkanaście dużych firm usłu-
gowych i wszyscy oni nadają branży wyrazi-
stość, decydują o kierunkach rozwoju. Czyli
pierwsza liga rządzi i dzieli a reszta uczestni-
ków rynku płynie z głównym nurtem. Obraz
dość uproszczony i mocno fałszywy.
Na chwilę obecną postrzegam bran-
żę utrzymania czystości jako wielki żywioł
z tysiącami istotnych graczy. Ta masa i róż-
norodność firm, wielość pomysłów na biz-
nes jest niewątpliwie siłą branży utrzyma-
nia czystości. Żyjemy w czasach gdy liczba
i zakres unormowań prawnych rośnie w po-
stępie geometrycznym. Stanowiący prawo
oświeceni starają się ze wszystkich sił upo-
rządkować nasze życie ustawami, by żyło
nam się lepiej, wygodniej, bezpieczniej.
Na szczęście ta choroba nie zakaziła jeszcze
w miarę zdrowego branżowego organizmu.
Oczywiście nie funkcjonujemy w pustce, do-
tyczą nas patologiczne unormowania doty-
czące zatrudniania osób niepełnosprawnych,
restrykcyjny kodeks pracy, absurdalne zale-
cenia pokontrolne, często w równym stopniu
aroganckich jak niedouczonych urzędników
Państwowej Inspekcji Sanitarnej. To wszyst-
ko jednak nie wpływa w krytycznym stopniu
na funkcjonowanie całej branży.
Wieszczony od kilku lat kryzys, którego
apogeum, jak przepowiadają guru ekonomii,
jest dopiero przed nami, też niekoniecznie
musi mieć fatalny wpływ na branżę. Zawsze
trzeba dostrzegać pozytywy, choćby w posta-
ci zwiększenia presji na outsourcing usług,
szukania innowacji pozwalających zwiększyć
wydajność lub ograniczyć koszty technolo-
gii. Poza tym od lat wiadomo, że w kryzysie
robi się najlepsze interesy. Osobiście uważam,
że ludzi mających chęć do pracy i z optymi-
zmem patrzących na świat tego typu kryzy-
sy nie dotyczą. Mocno w to wierzę, że wła-
śnie takich ludzi w naszej branży nie brakuje.
Zapraszam do lektury numeru oraz już
teraz polecam numer kwietniowy, który
ukaże się w nowej szacie graficznej i będzie
przygotowany specjalnie na targi ISSA/IN-
TERCLEAN Europa Środkowa i Wschodnia
Warszawa 2013. Wszystkich odwiedzających
Targi zapraszam również na nasze stoisko.
MAGAZYN BRANŻY
UTRZYMANIA CZYSTOŚCI
WYDAWCA:
Wydawnictwo FS
ul. Zalesie 21
Gaj 32-031 Mogilany
tel. 697 08 54 45
e-mail: biuro@firmasprzatajaca.pl
www.firmasprzatajaca.pl
REDAKTOR NACZELNY:
Piotr Słomka
tel. 605 24 44 44
e-mail: redakcja@firmasprzatajaca.pl
DTP i GRAFIKA
Łukasz Misiura
sklad@firmasprzatajaca.pl
KOREKTA:
Karolina Kasprzyk
korekta@firmasprzatajaca.pl
DRUK:
OMEGA PRESS Sp. z o.o.
ul. Szosowa 12
41-203 Sosnowiec
WSPÓŁPRACA FOTOGRAFICZNA:
Andrzej Rams
Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie części lub cało-
ści materiałów bez zgody wydawcy jest prawnie wzbronione. Mate-
riałów niezamówionych nie zwracamy. Zastrzegamy sobie prawo do
redagowania listów. Redakcja nie odpowiada za treść reklam i ogło-
szeń. Sprzedaż aktualnych i archiwalnych numerów czasopisma jest
działaniem na szkodę wydawcy i skutkuje odpowiedzialnością sądową.
Dystrybucja
FIRMA SPRZĄTAJĄCA dystrybuowana jest metodą direct mailingu.
Chcemy dotrzeć do wszystkich firm sprzątających i ich dostaw-
ców na terenia całego kraju. Czasopismo wysyłane jest bezpłatnie.
Mamy ambicję dotrzeć do wszystkich będących w branży, począw-
szy od właścicieli małych, kilkuosobowych firm, aż po kadrę kierow-
niczą liderów rynku.
Dzięki tak przeprowadzanej dystrybucji mamy pewność, że nasze
pismo dotrze do ściśle zdefiniowanej, zainteresowanej jego tema-
tyką grupy odbiorców. W ten sposób likwidujemy problem zwrotów,
pustego nakładu. Jeśli chcą Państwo mieć pewność, że czasopismo
Firma Sprzątająca docierać będzie do Was bezpośrednio, mogą zamó-
wić bezpłatną wysyłkę na naszym FS-Portalu.
Niezależność
Jako pismo i wydawnictwo nie jesteśmy powiązani z jakimikolwiek
branżowymi grupami interesów. Jesteśmy podmiotem w pełni samo-
dzielnym, co umożliwia nam obiektywną ocenę zjawisk występują-
cych w branży. Nie chcemy być katalogiem reklamowym, lecz wiary-
godnym źródłem informacji dla naszych czytelników.
Możliwości współpracy
Branża utrzymania czystości przechodzi proces profesjonalizacji. Głę-
boko wierzę, że dzięki naszemu czasopismu uda się wpłynąć na zdy-
namizowanie tego procesu. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozy-
cje i pomysły gwarantujące uczciwą współpracę. Podstawową moż-
liwością współpracy jest oczywiście zamieszczanie reklam. Siła tego
oczywistego przekazu może być wzmocniona przez artykuły spon-
sorowane, wywiady. Zależy nam przede wszystkim na dostarczaniu
wiedzy przydatnej i istotnej z punktu widzenia firm sprzątających.
Dlatego też serdecznie zapraszamy do współredagowania „techno-
logicznych” bloków tematycznych: sprzęt/maszyny, środki, technolo-
gia, outdoor, materiały higieniczne.
Jesteśmy gotowi na realizację wszelkich, nawet niestandardowych
form reklamy prasowej.
Dostosowując się do Państwa sugestii i oczekiwań, razem możemy
zmieniać rynek utrzymania czystości w Polsce.
Nr [20] 3/2012 • www.firmasprzatajaca.pl
7
Aktualności
Cleaneriada Szczawnica 8-9 XI
Aktualności
Wieczorem, po kolacji był czas na integrację i dyskusje bran-
żowe. Była zabawa w kalambury sponsorskie i karaoke /niestety mało
branżowe – nikt nie chce pisać piosenek o sprzątaniu/. Pasjonujące
rozmowy na przykład o maszynach sprzątających trwały do póź-
nych godzin nocnych.
Wszystkim uczestnikom i partnerom technologicznym serdecz-
nie dziękujemy za wzięcie udziału w imprezie.
W
dniach 8-9 listopada odbyła się kolejna edycja
CLEANE-
RIADY.
Tym razem spotkaliśmy się w Szczawnicy w pięk-
nie położonym w górach hotelu Jan. W imprezie wzięło udział 25
osób z firm sprzątających z całej Polski oraz przedstawiciele part-
nerów technologicznych, którymi tym razem były firmy:
Alartus,
Karcher, Splast i Voigt.
Tym razem w trakcie imprezy zajęliśmy się dwoma specyficz-
nymi obiektami: hotelem i obiektem basenowym. Każda z drużyn,
na które byli podzieleni uczestnicy dostawała zadanie tematyczne
a następnie musiała zaprezentować scenkę będącą jego rozwią-
zaniem. Po inscenizacji partnerzy technologiczni omawiali zada-
nia a następnie w warunkach obiektowych prezentowali użyteczne
technologie.
SOFIDEL GROUP
PAPERNET NEWS – December 2012
B
Złoty Medal Międzynarodowych Targów
Poznańskich 2012 dla wielofunkcyjnej
zamiatarki Kärcher KM 80 W P
Wiarygodność Agapitu potwierdzona
przez D&B Poland
Z
amiatarka firmy Kärcher KM 80 W P została wyróżniona
Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich
2012. Medal jest przyznawany na podstawie oceny wystawionej przez
Jury Konkursowe. Otrzymują go produkty odpowiadające zadanym
kryteriom, produkty najwyższej jakości, nowoczesne, innowacyjne
i wytworzone w oparciu o najwyższej klasy technologie.
Nowy model wielofunkcyjnej, ręcznie prowadzonej zamia-
tarki z silnikiem spalinowym KM 80 W P, przyciągnął uwagę juro-
rów, którzy docenili zarówno możliwość całorocznego użytkowa-
nia urządzenia jak i zwartą konstrukcję oraz wygodną i intuicyjną
obsługę. Urządzenie ma możliwość pracy z przednią szczotką wal-
cową, spychem śnieżnym oraz dodatkowym 40-litrowym zbiorni-
kiem na zanieczyszczenia.
Złoty Medal MTP, który przyznawany jest co roku od 1979 roku
cieszy się renomą i dużym uznaniem wśród wystawców krajowych
i zagranicznych.
Kärcher Sp. z o.o.
P
odobnie jak rok temu, Agapit
został uhonorowany prestiżo-
wym Certyfikatem Wiarygodności
Biznesowej. Jest on nadawany za wy-
soką ocenę stabilności firmy.
D&B Poland to wiodąca wywia-
downia gospodarcza, która od
ponad 17 lat świadczy usługi nie-
zbędne do podejmowania pewnych
decyzji biznesowych. Certyfikat tej firmy jest przyznawany tylko tym
przedsiębiorcom, którzy spełniają najwyższy poziom wiarygodno-
ści biznesowej. Świadczy to o dobrej kondycji i idealnej płynności
finansowej naszej firmy oraz gwarantuje wysoki poziom bezpie-
czeństwa dla naszych klientów.
Certyfikat Wiarygodności Biznesowej jest uznawany na całym
świecie i może zostać przyznany dopiero po wnikliwej analizie płat-
niczej programu DunTrade, sprawozdań finansowych oraz ogrom-
nej bazy relacji biznesowych.
iotech jest innowacyjnym, biologicznie aktywnym papie-
rem toaletowym promowanym przez firmę Sofidel, wio-
dącego producenta wyrobów higienicznych w Europie. Jest
przyjazny dla użytkowników i środowiska przy zachowaniu
odpowiedniego stosunku jakości do ceny.
Dzięki technologii BATP, na którą Papernet nabył wyłącz-
ność w Europie, Biotech jest pierwszym, tak kompletnym pro-
duktem dbającym o czystość systemów kanalizacyjnych. Biotech
zawiera pięć różnych typów mikroorganizmów, całkowicie bez-
piecznych dla człowieka, a mimo to zdolnych do eliminowania
osadów gromadzących się w rurach. Szybko mogą Państwo się
przekonać jak to działa: w zaledwie cztery tygodnie, dzięki swoim
właściwościom, papier toaletowy Biotech odblokuje odpływy,
zwalczy przykry zapach i inne skutki zanieczyszczeń.
Ponadto, stałe używanie papieru Biotech ogranicza potrzebę
mechanicznej interwencji w celu konserwacji kanalizacji, co
prowadzi do zmniejszenia kosztów utrzymania. Badania doko-
nane z udziałem grup turystów zatrzymujących się w hotelach
o średniej dziennej liczbie zakwaterowanych wynoszącej co naj-
mniej 100 osób, wykazały, że używanie papieru Biotech bardzo
szybko redukuje potrzebę udrożniania systemu kanalizacyjnego
i pozwala na oszczędności wynoszące do 40% w porównaniu
z kosztami ponoszonymi w przypadku używania standardowego
papieru toaletowego.
Podsumowując, można powiedzieć, że Biotech ma również
pozytywny wpływ na środowisko. Nie tylko usuwa zanieczysz-
czenia, lecz co ważniejsze, występujące w papierze Biotech przy-
jazne mikroorganizmy, pomagają eliminować środki powierzch-
niowo czynne uwalniane przez detergenty, a spełniwszy swą rolę,
ulegają biodegradacji, nie pozostawiając po sobie śladu. Zatem,
dzięki technologii BATP, na której opiera się produkcja papieru
Biotech, zwykła czynność jaką jest używanie papieru toaletowego
przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego.
Zaskoczeni są Państwo tak wieloma nowymi faktami?
Na stronie
http://biotech.papernet.it,
dzięki przejrzystej
grafice, łatwo można uzyskać zarówno podstawową, jak
i bardziej zaawansowaną wiedzę dotyczącą technologii
BATP – czym jest, jak działa oraz jakie przynosi korzyści.
Odwiedźcie Państwo koniecznie naszą stronę internetową
i poproście o próbkę papieru toaletowego Biotech u Waszego
lokalnego dealera.
8
Nr [20] 3/2012 • www.firmasprzatajaca.pl
Aktualności
Aktualności
Targi z tendencją wzrostową
W
kwietniu 2013 roku odbędzie się szósta edycja Międzyna-
rodowych Targów Czystości ISSA Interclean Europa Środ-
kowa i Wschodnia. Do Warszawy może przyjechać nawet 200 wy-
stawców z całego świata.
Już choćby ta liczba sprawia, że najbliższa odsłona targów branży
profesjonalnego utrzymania czystości zapowiada się interesująco.
Jak pokazują jednak dane z 2011 roku, podsumowujące dotychcza-
sowe dokonania organizatorów, nie jest to jedyny argument prze-
mawiający za tą tezą.
Oprócz ponaddwukrotnego – w stosunku do targów z 2003 roku
– wzrostu liczby firm prezentujących swoje produkty i technolo-
gie, należy zwrócić uwagę na systematycznie rosnącą powierzch-
nię wystawową. Ta z piątych Międzynarodowych Targów Czystości
(ponad 4600 m
2
– dod. red.) pozwoliła uplasować się warszawskiej
imprezie na czwartym miejscu wśród największych targów branży
w Europie. ISSA Interclean Europa Środkowa i Wschodnia ustępuje
w tej klasyfikacji jedynie największym graczom na rynku Starego
Kontynentu – targom w Amsterdamie, Weronie i Berlinie.
Międzynarodowe Targi Czystości w Polsce na stałe wpisały się do
kalendarzy wielu firm. Stały się dla wielu wystawców i gości pozy-
cją obowiązkową na branżowej mapie. Nie dziwi zatem ich rosnąca
liczba, jak również odsetek osób deklarujących powrót na targi
w kolejnych latach. Sami wystawcy potwierdzają, że targi są dosko-
nałą okazją do nawiązania nowych relacji z partnerami biznesowymi
oraz klientami, a także podtrzymania tych już wypracowanych.
Liczne deklaracje pojawienia się poszczególnych firm oraz gości
na szóstych Międzynarodowych Targach Czystości ISSA Interclean
Europa Środkowa i Wschodnia 2013 są potwierdzeniem marki, na
którą w kolejnych latach intensywnie pracowali organizatorzy – RAI
Amsterdam w porozumieniu ze stowarzyszeniem ISSA oraz Polską
Izbą Go spodarczą Czystości, ale także sami wystawcy.
Dlatego też w kwietniu 2013 roku do dyspozycji wystawców
i gości będzie bogata oferta, na którą składają się seminaria, konfe-
rencje oraz panele dyskusyjne. Mają one za zadanie, między innymi,
konsekwentne poszerzanie świadomości na temat najistotniejszych
aspektów branży profesjonalnego utrzymania czystości.
Wśród prelekcji oraz debat znajdą się jednak także takie, które
wykraczają poza branżę stricte czystościową. W ten schemat dosko-
nale wpisuje się skierowana nie tylko do firm sprzątających, ale rów-
nież architektów, inwestorów i firm zajmujących się nadzorem nad
budynkami prezentacja „Jak projektować budynki przyjazne sprzą-
taniu?”. Nie zabraknie również wartościowych wskazówek, na jakie
aspekty należy zwrócić uwagę przy wyborze firmy sprzątającej.
A także – jak z nią kooperować.
Idąc w parze z aktualnymi trendami, organizatorzy postanowili
zaprosić do dyskusji na temat ekorozwoju, który w ostatnim czasie
ogniskuje zainteresowanie wielu firm branżowych. Stąd podczas
kwietniowych targów będzie możliwość skonfrontowania stano-
wisk dotyczących zrównoważonego rozwoju i jego roli w kształto-
waniu nowych technologii.
Organizatorzy doceniają tych, którzy stawiają na nowe rozwią-
zania w branży czystościowej. Stąd też planowane na kwietniowe
targi rozstrzygnięcie konkursu „Golden Broom 2013” na najbardziej
innowacyjny produkt oraz zaprezentowaną technologię.
Tradycyjnie już międzynarodowe jury będzie poszukiwało
w obu kategoriach rozwiązań oryginalnych oraz przełomowych,
które jednak muszą współgrać z najważniejszą cechą – funkcjo-
nalnością. Szczegółowy kalendarz i regulamin konkursu dostępny
jest na stronie internetowej www.czystosc.org w zakładce „Targi”.
W poprzedniej edycji – w 2011 roku – statuetki „Golden Broom”
otrzymali: Kärcher (najlepsza technologia) oraz Kiehl & Żegarski
(najlepszy produkt).
Nagrodę „Golden Broom” przyznaje się także dla najlepiej
przygotowanego stoiska. W tym wypadku o zwycięstwie decydują
odwiedzający targi goście. Podczas piątej edycji Międzynarodowych
Targów Czystości ISSA Interclean Europa Środkowa i Wschodnia
wyróżnienie to przypadło w udziale firmie Voigt.
Bogata oferta targowa
»
»
»
»
»
»
Tematy seminariów i konferencji:
Jak projektować budynki przyjazne sprzątaniu?
7 kroków w sprzedaży
Jak wybrać i współpracować z firmą sprzątającą?
Zrównoważony rozwój jako mega trend mający wpływ na
branżę utrzymania czystości
Panel dyskusyjny: Programy szkoleniowe i systemy certyfi-
kacji
Zarządzanie czystością i higieną w zakładach spożywczych
Liczby piątej edycji targów ISSA Interclean Europa
Środkowa i Wschodnia 2011:
»
»
»
»
»
Innowacyjność w cenie
na targach zaprezentowały się 193 firmy z 27 państw,
ponad połowa wystawców to firmy zagraniczne,
stoiska odwiedziło blisko 4000 gości; co czwarty był gościem
zagranicznym
83 procent wystawców z 2011 roku planuje wrócić na targi
w roku 2013
Międzynarodowe Targi Czystości w Warszawie są czwartą
pod względem wielkości imprezą branżową w Europie
10
Nr [20] 3/2012 • www.firmasprzatajaca.pl
Nr [20] 3/2012 • www.firmasprzatajaca.pl
11
Zgłoś jeśli naruszono regulamin