Windows 7: Całkowite wymazywanie danych z dysku USB
1. Podłączamy dysk USB, który chcemy oczyścić z danych, do komputera. Wciskamy Windows + R i w oknie Uruchamianie wpisujemy diskpart. Wciskamy enter.
2. W nowym oknie wpisujemy list disk i znowu wciskamy enter.
Wyświetla się lista napędów – dysków twardych lokalnych i USB (pendrive’y nie są widoczne).
Ponieważ dyski są oznaczone cyframi, żeby rozpoznać ten właściwy, musimy kierować się jego rozmiarem.
Aby się upewnić, wciskamy Windows + E i sprawdzamy rozmiar dysków w oknie Eksploratora.
To ważne – nie chcemy przecież usunąć danych z niewłaściwego dysku! Widzimy, że napęd, o który nam chodzi, to w naszym przykładzie Dysk 1.
3. Dla pewności sprawdzimy jeszcze szczegółowe informacje na temat dysku Dysk 1. W tym celu wpisujemy select disk 1 i wciskamy enter.
Gdy zobaczymy informację Obecnie wybranym dyskiem jest dysk1, wpisujemy detail disk i wciskamy enter.
Pojawia się opis dysku, w którym widzimy oznaczenie Typ: USB – mamy teraz pewność, że Dysk 1 to nasz dysk USB.
Możemy rozpocząć usuwanie danych.
4. Wpisujemy clean all i wciskamy enter. Czyszczenie dysku może potrwać nawet kilka godzin – w zależności od tego, jaka jest jego pojemność. Po zakończeniu tego procesu możemy spokojnie przekazać dysk obcej osobie. Należy jednak pamiętać, że aby móc jednak używać dysku, trzeba będzie stworzyć na nim nową partycję.
5. By to zrobić, w Windows 7 klikamy na Start i w pole wyszukiwania wpisujemy zarządzanie. Klikamy na Zarządzanie komputerem.
Klikamy na Zarządzanie dyskami.
6. Jeżeli pokaże się komunikat (patrz obrazek poniżej), klikamy na OK.
Wyczyszczony dysk jest widoczny w oknie narzędzia Zarządzanie dyskami jako Nieprzydzielone.
Klikamy prawym przyciskiem myszy na pole Nieprzydzielone i z menu kontekstowego wybieramy polecenie Nowy wolumin prosty...
7. Uruchamia się kreator - Kreator nowych woluminów prostych - Zapraszamy!, przez którego okna przechodzimy, klikając na Dalej.
Po ukończeniu jego pracy dysk jest gotowy do użycia.
marcin_w6