ZAiK.0914-3/07
Żory, 24.08.2007.
W związku z przeprowadzoną w placówce kontrolą kompleksową, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli z dnia 24.07.2007 roku niniejszym przekazuję celem realizacji następujące zalecenia pokontrolne dotyczące wskazanych uchybień:
1. Należy dostosować wprowadzoną politykę rachunkowości do wymogów art. 10 ustawy z dnia 29.09.1994r o rachunkowości (tekst jednolity Dz.U. z 2002r. nr 76 poz. 694 z późn.zm.) – termin wykonania do 31.12.2007r.
2. Należy wyegzekwować kwotę zawyżonego wynagrodzenia za miesiąc wrzesień 2006 od Pana ............. w kwocie 43,00 zł brutto,
3. Nagrody jubileuszowe pracownikom należy wypłacać zgodnie z §8 pkt. 4 Rozporządzenia Rady Ministrów z 02.08.2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. nr 146 poz.1222 z późn.zm.) tzn. niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody – termin wykonania – od momentu otrzymania wystąpienia kontrolnego,
4. Należy wyegzekwować kwoty zawyżonego dodatkowego wynagrodzenia rocznego zgodnie z załącznikiem nr 3 i 4 do protokołu kontroli – termin wykonania do 31.12.2007r.
5. Należy nadpłacić pracownikom kwotę zaniżonego dodatkowego wynagrodzenia rocznego zgodnie z załącznikiem nr 3 do protokołu kontroli – termin wykonania do 31.12.2007r.
6. Polecenia wyjazdy służbowego dla dyrektora MOPS należy rejestrować w Urzędzie Miasta Żory - termin wykonania – od momentu otrzymania wystąpienia kontrolnego,
7. Należy wypłacić diety za czas podróży służbowej trwającej powyżej 12 godzin pracownikom zgodnie z pkt. III ppkt. 5 protokołu kontroli – termin wykonania do 31.12.2007r.
8. Każda delegacja powinna być sprawdzona pod względem merytorycznym oraz formalno –rachunkowym przez upoważnioną do tej kontroli osobę, a następnie zatwierdzona przez dyrektora jednostki do wypłaty - termin wykonania – od momentu otrzymania wystąpienia kontrolnego,
9. Podczas postępowań przetargowych należy dokonać należytej staranności przy:
- dokumentowaniu czynności ogłoszenia o przetargu,
- potwierdzaniu wpływu ofert w wymaganym terminie,
- potwierdzaniu przez firmy biorące udział w przetargu otrzymania zawiadomienia o wyłonieniu wykonawcy.
Termin wykonania – od momentu otrzymania wystąpienia kontrolnego,
10. Wszystkie faktury przyjęte do realizacji muszą spełniać wymogi §9 ust.1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 95 poz.798 z późn.zm.) – termin wykonania – od momentu otrzymania wystąpienia kontrolnego,
11. Należy wypłacić intendentom-zaopatrzeniowcom zaległy ekwiwalent za proszek do prania za rok 2005 i 2006 w kwocie 72,00 zł dla każdego – termin wykonania do 31.12.2007r,
12. Całość rozliczeń dotyczących finansowania rodzin zastępczych, spokrewnionych, niespokrewnionych, pobytem w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i koordynacją tych miesięcznych płatności powinna zajmować się jedna komórka organizacyjna – obecnie zgodnie z regulaminem i przyznanym zakresem obowiązków Ośrodek Interwencji Kryzysowej – dział księgowości zgodnie z zakresem swoich obowiązków powinien realizować te płatności oraz nadzorować od strony finansowo-księgowej - termin wykonania – od momentu otrzymania wystąpienia kontrolnego.
Karina Tomczyk Prezydent Miasta
Kierownik Zespołu Audytu i Kontroli Finansowej
Rozdzielnik:
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Księcia Przemysława 2
- aa.
junosza1755