10.2.1.8 Packet Tracer - Web and Email Instructions.docx

(131 KB) Pobierz

Packet Tracer - Serwery WWW i e-mail

Packet Tracer - Serwery WWW i e-mail

Topologia

Cele

Część 1: Konfiguracja i weryfikacja usługi WWW

Część 2: Konfiguracja i weryfikacja usługi e-mail

Wprowadzenie

W tym ćwiczeniu, skonfigurujesz usługi HTTP i e-mail przy użyciu symulowanego serwera w programie Packet Tracer. Następnie skonfigurujesz klientów, aby uzyskać dostęp do tych usług.

Uwaga: Program Packet Tracer jedynie symuluje proces konfiguracji tych usług. Każdy z pakietów instalacyjnych HTTP i e-mail różni się pod kątem procedury instalacji i konfiguracji.

Part 1:       Konfiguracja i weryfikacja usługi WWW

Step 1:       Konfiguracja usługi WWW na serwerach CentralServer i BranchServer.

a.       Kliknij serwer CentralServer a następnie kliknij zakładkę Config > HTTP.

b.       Kliknij On aby uaktywnić HTTP i HTTP Secure (HTTPS).

c.       Opcjonalnie. Spersonalizuj kod HTML.

d.       Powtórz krok 1a - 1c na serwerze BranchServer.

Step 2:       Weryfikacja działania serwerów WWW przy użyciu stron WWW.

Istnieje wiele urządzeń końcowych w tej sieci, ale dla celów tego etapu użyj PC3.

a.       Kliknij komputer o etykiecie PC3 a następnie kliknij zakładkę Desktop > Web Browser.

b.       W polu URL wpisz adres IP 10.10.10.2 i kliknij przycisk Go. Strona WWW serwera CentralServer wyświetli się.

c.       W polu URL wpisz adres IP 64.100.200.1 i kliknij przycisk Go. Strona WWW serwera BranchServer wyświetli się.

d.       W polu URL wpisz centralserver.pt.pka i kliknij przycisk Go. Strona WWW serwera CentralServer wyświetli się.

e.       W polu URL wpisz branchserver.pt.pka i kliknij przycisk Go. Strona WWW serwera BranchServer wyświetli się.

f.         Jaki protokół dokonuje odwzorowania nazw centralserver.pt.pka i branchserver.pt.pka na adresy IP?

____________________________________________________________________________________

Part 2:       Konfiguracja i weryfikacja usługi e-mail na serwerach

Step 1:       Konfiguracja serwera CentralServer do wysyłania (SMTP) i odbierania (POP3) e-maili.

a.       Kliknij CentralServer, następnie wybierz zakładkę Config i kliknij w przycisk EMAIL.

b.       Kliknij On aby uaktywnić SMTP i POP3.

c.       W polu Domain Name wpisz centralserver.pt.pka i kliknij Set.

d.       Utwórz użytkownika central-user z hasłem cisco.  Aby go dodać, kliknij przycisk +.

Step 2:    Konfiguracja serwera BranchServer do wysyłania (SMTP) i odbierania (POP3) e-maili.

a.       Kliknij serwer BranchServer a następnie kliknij zakładkę Config > EMAIL.

b.       Kliknij On aby uaktywnić SMTP i POP3.

c.       W polu Domain Name wpisz branchserver.pt.pka i kliknij Set.

d.       Utwórz użytkownika branch-user z hasłem cisco.    Aby go dodać, kliknij przycisk +.

Step 3:       Konfiguracja PC3 w celu korzystania z usługi e-mail na serwerze CentralServer.

a.       Kliknij PC3 a następnie kliknij zakładkę Desktop > E Mail.

b.       Wprowadź następujące wartości do odpowiadających im pól:

1)      Your Name: Central User

2)      Email Address: central-user@centralserver.pt.pka

3)      Incoming Mail Server: 10.10.10.2

4)      Outgoing Mail Server: 10.10.10.2

5)      User Name: central-user

6)      Password: cisco

c.       Kliknij przycisk Save. Okno aplikacji pocztowej (Mail Browser) wyświetli się.

d.       Kliknij Receive. Jeśli konfiguracja klienta i serwera została prawidłowo przeprowadzona, aplikacja pocztowa wyświetli komunikat potwierdzający postaci Receive Mail Success.

Step 4:       Konfiguracja komputera Sales w celu korzystania z usługi e-mail na serwerze BranchServer.

a.       Kliknij komputer z etykietą Sales a następnie kliknij zakładkę Desktop > E Mail.

b.       Wprowadź następujące wartości do odpowiadających im pól:

1)      Your Name: Branch User

2)      Email Address: branch-user@branchserver.pt.pka

3)      Incoming Mail Server: 172.16.0.3

4)      Outgoing Mail Server: 172.16.0.3

5)      User Name: branch-user

6)      Password: cisco

c.       Kliknij przycisk Save. Okno aplikacji pocztowej wyświetli się.

d.       Kliknij Receive. Jeśli konfiguracja klienta i serwera została prawidłowo przeprowadzona, aplikacja pocztowa wyświetli komunikat potwierdzający postaci Receive Mail Success.

e.       Ćwiczenie powinno być ukończone w 100%. Nie zamykaj okna konfiguracyjnego Sales ani aplikacji pocztowej.

Step 5:       Wysyłanie e-maili z komputerów klienckich Sales i PC3.

a.       Kliknij przycisk Compose w oknie aplikacji pocztowej (Mail Browser) komputera Sales

b.       Wprowadź następujące wartości do odpowiadających im pól:

1)      To: central-user@centralserver.pt.pka

2)      Subject: Wpisz temat e-maila.

3)      Email Body: Wpisz treść e-maila.

c.       Kliknij Send.

d.       Upewnij się, że komputer PC3 otrzymał e-maila. Kliknij PC3. Jeśli okno aplikacji pocztowej jest zamknięte, kliknij E Mail.

e.       Kliknij Receive. E-mail wysłany z komputera Sales wyświetli się. Kliknij dwa razy na e-mail.

f.         Kliknij Reply, utwórz odpowiedź, a następnie kliknij Send.

g.       Zweryfikuj otrzymanie odpowiedzi przez Sales.

© 2013 Cisco and/or its affiliates. All rights reserved. This document is Cisco Public.              Strona 3 z 3

Zgłoś jeśli naruszono regulamin