Packet Tracer - Serwery WWW i e-mail
Topologia
Cele
Część 1: Konfiguracja i weryfikacja usługi WWW
Część 2: Konfiguracja i weryfikacja usługi e-mail
Wprowadzenie
W tym ćwiczeniu, skonfigurujesz usługi HTTP i e-mail przy użyciu symulowanego serwera w programie Packet Tracer. Następnie skonfigurujesz klientów, aby uzyskać dostęp do tych usług.
Uwaga: Program Packet Tracer jedynie symuluje proces konfiguracji tych usług. Każdy z pakietów instalacyjnych HTTP i e-mail różni się pod kątem procedury instalacji i konfiguracji.
Part 1: Konfiguracja i weryfikacja usługi WWW
Step 1: Konfiguracja usługi WWW na serwerach CentralServer i BranchServer.
a. Kliknij serwer CentralServer a następnie kliknij zakładkę Config > HTTP.
b. Kliknij On aby uaktywnić HTTP i HTTP Secure (HTTPS).
c. Opcjonalnie. Spersonalizuj kod HTML.
d. Powtórz krok 1a - 1c na serwerze BranchServer.
Step 2: Weryfikacja działania serwerów WWW przy użyciu stron WWW.
Istnieje wiele urządzeń końcowych w tej sieci, ale dla celów tego etapu użyj PC3.
a. Kliknij komputer o etykiecie PC3 a następnie kliknij zakładkę Desktop > Web Browser.
b. W polu URL wpisz adres IP 10.10.10.2 i kliknij przycisk Go. Strona WWW serwera CentralServer wyświetli się.
c. W polu URL wpisz adres IP 64.100.200.1 i kliknij przycisk Go. Strona WWW serwera BranchServer wyświetli się.
d. W polu URL wpisz centralserver.pt.pka i kliknij przycisk Go. Strona WWW serwera CentralServer wyświetli się.
e. W polu URL wpisz branchserver.pt.pka i kliknij przycisk Go. Strona WWW serwera BranchServer wyświetli się.
f. Jaki protokół dokonuje odwzorowania nazw centralserver.pt.pka i branchserver.pt.pka na adresy IP?
____________________________________________________________________________________
Part 2: Konfiguracja i weryfikacja usługi e-mail na serwerach
Step 1: Konfiguracja serwera CentralServer do wysyłania (SMTP) i odbierania (POP3) e-maili.
a. Kliknij CentralServer, następnie wybierz zakładkę Config i kliknij w przycisk EMAIL.
b. Kliknij On aby uaktywnić SMTP i POP3.
c. W polu Domain Name wpisz centralserver.pt.pka i kliknij Set.
d. Utwórz użytkownika central-user z hasłem cisco. Aby go dodać, kliknij przycisk +.
Step 2: Konfiguracja serwera BranchServer do wysyłania (SMTP) i odbierania (POP3) e-maili.
a. Kliknij serwer BranchServer a następnie kliknij zakładkę Config > EMAIL.
c. W polu Domain Name wpisz branchserver.pt.pka i kliknij Set.
d. Utwórz użytkownika branch-user z hasłem cisco. Aby go dodać, kliknij przycisk +.
Step 3: Konfiguracja PC3 w celu korzystania z usługi e-mail na serwerze CentralServer.
a. Kliknij PC3 a następnie kliknij zakładkę Desktop > E Mail.
b. Wprowadź następujące wartości do odpowiadających im pól:
1) Your Name: Central User
2) Email Address: central-user@centralserver.pt.pka
3) Incoming Mail Server: 10.10.10.2
4) Outgoing Mail Server: 10.10.10.2
5) User Name: central-user
6) Password: cisco
c. Kliknij przycisk Save. Okno aplikacji pocztowej (Mail Browser) wyświetli się.
d. Kliknij Receive. Jeśli konfiguracja klienta i serwera została prawidłowo przeprowadzona, aplikacja pocztowa wyświetli komunikat potwierdzający postaci Receive Mail Success.
Step 4: Konfiguracja komputera Sales w celu korzystania z usługi e-mail na serwerze BranchServer.
a. Kliknij komputer z etykietą Sales a następnie kliknij zakładkę Desktop > E Mail.
1) Your Name: Branch User
2) Email Address: branch-user@branchserver.pt.pka
3) Incoming Mail Server: 172.16.0.3
4) Outgoing Mail Server: 172.16.0.3
5) User Name: branch-user
c. Kliknij przycisk Save. Okno aplikacji pocztowej wyświetli się.
e. Ćwiczenie powinno być ukończone w 100%. Nie zamykaj okna konfiguracyjnego Sales ani aplikacji pocztowej.
Step 5: Wysyłanie e-maili z komputerów klienckich Sales i PC3.
a. Kliknij przycisk Compose w oknie aplikacji pocztowej (Mail Browser) komputera Sales.
1) To: central-user@centralserver.pt.pka
2) Subject: Wpisz temat e-maila.
3) Email Body: Wpisz treść e-maila.
c. Kliknij Send.
d. Upewnij się, że komputer PC3 otrzymał e-maila. Kliknij PC3. Jeśli okno aplikacji pocztowej jest zamknięte, kliknij E Mail.
e. Kliknij Receive. E-mail wysłany z komputera Sales wyświetli się. Kliknij dwa razy na e-mail.
f. Kliknij Reply, utwórz odpowiedź, a następnie kliknij Send.
g. Zweryfikuj otrzymanie odpowiedzi przez Sales.
© 2013 Cisco and/or its affiliates. All rights reserved. This document is Cisco Public. Strona 3 z 3
muc13k