Łowca-Snów.pdf

(4210 KB) Pobierz
1
Łowca Snów
Scenariusz RPG w klimatach Cyberpunk
Autor: Władysław „Włodi” Kasicki
Ilustracje:
Scott Flament
(okładka, s. 7, 29, 31, 32, 33, 44, 52)
Strona internetowa:
http://www.scottflament.com/
Wiktor „Wekt” Gruszczyński
(s. 45)
Zakazano nam marzyć, zakazano śnić, zakazano czuć …
Łowca Snów
jest scenariuszem osadzonym w antyutopijnej wizji świata.
Władza totalitarna przejęła kontrolę nad życiem codziennym,
doprowadzając do ubezwłasnowolnienia jednostek. Użyto w tym celu
broni, dzięki której wyzbywano się ze społeczeństwa uczuć, które
tworzyły marzenia oraz wpływały negatywnie na wizję świata
przyszłości.
Scenariusz przeznaczony jest dla
maksymalnie 4 graczy.
Posiada
własną mechanikę dostosowaną do formy gry, jak również gotowe
karty postaci. Do rozegrania
Łowcy Snów
potrzeba 2 spotkań po 4-6
godzin.
Głównymi inspiracjami do tego scenariusza były książki:
Rok 1948
Goerge’a Orwella,
451 stopni Farenheita
Raya Bradbury’ego oraz filmy:
Equilibrium, Matrix, Incepcja, Raport Mniejszości.
Spis Treści
Setting……………………………………………………………2
Mechanika……………………………………………………..…8
Bohaterowie……………………………………………………..11
Akt I……………………………………………………………...25
Akt II………………………………………………….………..…36
Akt III………………………………………………..……………46
Epilog…………………………………………………………….49
Statystyki bohaterów niezależnych i przeciwników……………50
1
SETTING
Świat
Wyobraź sobie świat pozbawiony sztuki, gdzie każdy wykonuje
swoją prostą rolę. Nie ma miejsca na sny ani na marzenia, liczy się
jedynie przyszłość Edenu. Raj, który służy jedynie garstce
najwyżej postawionych, by spełniać ich potrzeby.
Mamy rok 2248, megakorporacje już lata temu zjednoczyły się, by
działać pod jednym szyldem. Projekt Eden miał stworzyć świat,
w którym wszyscy ludzie żyją w pokoju i dostatku. Stopniowo
poprzez różne działania usuwano z życia codziennego elementy
zagrażające projektowi. Zaowocowało to licznymi buntami, które
szybko były tłumione dzięki nowemu rodzajowi broni. Agenci
wyposażeni w dezintegratory uczuć pomału oczyszczali ludność
z jednostek zagrażających społeczeństwu. Niestety po latach
w podziemiach miast wciąż żyją ludzie, którzy sprzeciwiają się
obecnemu reżimowi. Zamknięte sanktuaria sztuki, potężne
biblioteki wypełnione zbiorami, o których już dawno zapomniano.
Założeniem władzy Edenu było przerobienie szarych ludzi na
jednostki pozbawione marzeń i uczuć, mieli oni jedynie
wykonywać swoje zadania. Eden sięgał coraz wyżej w hierarchii
społecznej, by ostatecznie pozostawić jedynie garstkę osób,
które mogły działać swobodnie. Wielki Architekt Edenu podjął
decyzję o stworzeniu Łowcy Snów. Miał to być ostateczny etap
pokonania resztek ruchu oporu. Maszyna przy użyciu najlepszej
technologii inżynierii miała zostać wsparta mocą Śniących, grupie
agentów wprowadzonych w stan letargu. Dzięki temu działaniu
Eden mógł nie tylko działać w świecie rzeczywistym, ale też
odszukiwać członków Bohemy (rebeliantów) w świecie snu…
Eden
Jest gigantycznym miastem-państwem stworzonym przez
korporację. Potężne wieżowce stoją jeden przy drugim, niczym
najpotężniejsze filary władzy. Brak reklam, a jedynie potężne
neony wyświetlają informacje o działaniu na rzecz Edenu. Kamery
i monitoring stały się zbyteczne od czasu, kiedy powstał Łowca
Snów. Ruch oporu nie stanowi już takiego zagrożenia jak
wcześniej, więc władze zmniejszyły inwigilację. Niewielka liczba
agentów zajmuje się przeczesywaniem podziemnych części
miasta w celu wyzbycia się niedobitków. Nocami miasto wygląda
niczym cmentarz, tylko niewielkie grupy ludzi pracują. Wtedy
także zaczynają się działania „ludności spod miasta”.
Struktura Edenu
Wielki Architekt
Najwyższą władzę w Edenie stanowi Wielki Architekt. Jest to
założyciel i twórca projektu. Wiadomym jest, że człowiek ten nie
mógł przeżyć tyle lat. Pogłoski mówią, że jest to jedynie
pozostałość świadomości twórcy, przetrzymywana w kodzie
binarnym. I jest ona przekazywana tylko wśród Śniących, którzy
pilnują „raju”.
2
Śniący
Są to najważniejsi agenci, którzy poddali się wprowadzeniu
w stan letargu. Ich umysły zostały podłączone do Wielkiego
Architekta, jak również do Łowcy Snów. Pozostawieni
w sarkofagach strzegą dobra Edenu.
Agenci
Jednostki w pełni lojalne wobec Wielkiego Architekta. Zajmują się
tropieniem osób, które posiadają uczucia w świecie
rzeczywistym.
Ludność
Wszystkie jednostki pozbawione uczuć wykonują swoją pracę
rutynowo i łatwo przyjmują polecenia wydawane przez
przełożonych. Zdarzają się jednak jednostki, które ukrywają swoje
prawdziwe oblicze, jednak zwykle w krótkim czasie (o ile
wcześniej nie udadzą się do ruchu oporu) zostają „oczyszczone”.
Każdy obywatel Edenu przyjmuje przed snem tabletkę, która
dokładnie określa czas, jaki dana osoba ma spać (siedem godzin).
Dzięki temu ma zostać zachowany doskonały ład pracy.
Obywatele zażywają również drugą tabletkę rano, jej celem jest
pobudzenie i oczyszczenie umysłu.
Sen: ludność Edenu, która podlega pod Łowcę Snów i zażywa
tabletki przed snem, po przejściu do świata Łowcy jest podatna
na jego sugestie. Osoby, które walczyły z Łowcą, często
pozostają na zawsze w świecie snu, mając świadomość swego
położenia. Inni natomiast poddają się temu stanowi i traktują
nowe życie w tym świecie jako spełnienie marzeń, mogąc
kreować „rzeczywistość”. W innych wypadkach zwykli
mieszkańcy Edenu w trakcie snu spełniają swoje marzenia, lecz
czują się jakby śnili. Tym samym w wielu wypadkach nie da się
z nimi komunikować. Ci, którzy posiadają olbrzymią moc
wyobraźni, są w stanie stworzyć całe budynki/tereny/postacie
zatrzymane w świecie Łowcy Snów.
Strażnicy
Istnieją jednostki, które samowolnie zgłosiły się do dołączenia do
wiecznego snu. Osoby takie pilnują świata Edenu, śniąc przez całe
swoje życie. Podpięci do maszyn, które dostarczają im surowców
do życia, inwigilują struktury świata sennych marzeń, by
odszukiwać tam renegatów bądź osób zagrażających Łowcy.
Czasem bywa też tak, że takie osoby, nie mogąc odnaleźć się
w rzeczywistym świecie, wybierają miejsce, w którym czują się
niczym istoty nadprzyrodzone.
Poziom technologiczny
W świecie Łowcy Snów technologia osiągnęła poziom, który na
nasze obecne standardy mógłby zostać uznany za niedoścignione
marzenie.
3
Chipy
Każdy obywatel Edenu ma w swym prawym przedramieniu
wszczepiony nadajnik wyświetlający dane o stanie zdrowia
i położeniu oraz informacje, co należy zrobić, jeżeli dzieje się coś
poza standardem rutynowego dnia. Chip służy również do
porozumiewania się między obywatelami, niczym telefon.
Zaopatrzony jest także w kamerę umożliwiającą przekazanie
obrazu do władz miasta.
Choroby/rany
W przypadku informacji o chorobie bądź uszczerbku na zdrowiu
błękitny ekran świeci się na czerwono, a osoba powinna udać się
do szpitala. Potężne nanomaszyny leczą w ciągu kilku chwil,
jednak są one dostępne tylko dla tych, którzy posiadają chipy.
Broń
Broń została w większości wypadków zastąpiona przez
dezintegratory uczuć, które wprowadzają ludzi w stan snu.
Uznano, że broń konwencjonalna już od roku 2150 jest
bezużyteczna. Istnieją jednak muzea, w których można zapoznać
się z historią świata ludzi. Broń tam złożona jest przestrogą dla
żyjących obecnie. Jedynymi, którzy korzystają jeszcze czasem
z broni ostrej, są agenci Edenu, jednak jest ona stosowana
w ostateczności.
Śmierć – Dom Spoczynku
W mieście Eden nie istnieje pojęcie śmierci. Każdy obywatel
pomału dochodzący do stanu, w którym nie może być przydatny
dla miasta, zostaje zabrany do Domu Spoczynku. Domy
Spoczynku są miejscem, gdzie w kriogenicznych kapsułach
przetrzymywani są wszyscy obywatele. Zamrożeni i podłączeni
do świata snu żyją i wspomagają działanie Wielkiego Architekta
i Łowcy Snów.
Religia
W świecie Edenu nie istnieje religia, istnieje jedynie przekonanie,
że tworząc Eden, mieszkańcy mają szansę spełnienia marzenia
swych przodków. Architekt uznawany jest za przywódcę i tego,
który uratował ludzkość. Dzięki ciężkiej pracy można uzyskać
zbawienie.
Łowca Snów
Z opracowaniem systemu, dzięki któremu Eden mógłby
kontrolować swych obywateli nie tylko w ciągu dnia, ale też
w nocy, wiązał się jeden istotny problem. Łowca musiał być
kontrolowany przez odpowiednią liczbę osób. Dlatego, oprócz
głównej siły umysłu w postaci Wielkiego Architekta, sprzężono
do systemów 4 najlepszych agentów. Zostali oni specjalnie
wyselekcjonowani, aby wypełnić luki w systemie. Takie działania
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin