Poszukiwanie usterek - pneumatyczna kolumna resorująco-tłumiąca i regulacja wysokości zawieszenia
Stan
Rozpoznawanie usterek
Możliwe przyczyny
Usuwanie usterki
Wyciek przy pneumatycznej kolumnie resorująco-tłumiącej
Naprawa pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej z przodu → Rozdziałz tyłu → Rozdział
»Stopniowy« spadek ciśnieniasamochód przez dłuższy czas stoi ukośnie
Przez dłuższy obserwacja prześwitu i sprawdzanie za pomocą dostępnego w handlu spray'u do wykrywania nieszczelności, czy nie ma wycieków → Kotwica
Wyciek przy przewodach powietrza
Naprawić przewód powietrza → Rozdział
Wyciek przy zaworze ciśnienia resztkowego
Wymiana pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej z przodu → Rozdziałz tyłu → Rozdział
Samochód stoi ukośnie wykluczony wyciek
Wykonywanie Poszukiwania usterek za pomocą → Tester
Czujnik poziomu zawieszenia uszkodzony
Wymiana czujnika wysokości zawieszeniaz przodu → Rozdziałz tyłu → Rozdział
Zespół drążków lub uchwyt czujnika poziomu zawieszenia zgięty
Samochód stoi za wysoko i nie daje się opuścić
1.) Sprawdzić, czy samochód ma wystarczający prześwit
Samochód osiadł
2.) Sprawdzić przewód powietrza i prowadzenie przewodu
Przewód powietrza zapchany, załamany lub zamarznięty
Naprawić zagięte przewody powietrza, → Rozdziałzamarznięte i zatkane przewody powietrza przedmuchać sprężonym powietrzem
3.) Wykonać Poszukiwanie usterek za pomocą → Tester
Zawór spustowy lub zawory pneumatyczne nie działają
4.) Wykonać punkty 1 - 3, jeśli do tej pory nie stwierdzono żadnych usterek, zawór ciśnienia resztkowego nie wypuszcza powietrza (zacina się)
Zawór ciśnienia resztkowego nie wypuszcza powietrza (zacina się)
Wymiana zaworu ciśnienia resztkowego z przodu → Rozdziałz tyłu → Rozdział
Samochód stoi nisko i nie daje się podnieść lub podnosi się powoli
5.) Wykonać Poszukiwanie usterek za pomocą → Tester
Sprawdzanie instalacji elektrycznej samochodu - przekaźników, wtyczek, wiązki przewodów i bezpieczników
6.) Za pomocą dostępnego w handlu spray'u do wykrywania nieszczelności sprawdzić, czy są wycieki przy zasobniku ciśnienia
Zasobnik ciśnienia uszkodzony/nieszczelny
Wymiana zasobnika ciśnienia
Przewód powietrza lub przyłącza do zasobnika ciśnienia uszkodzone/nieszczelne
7.) Wykonać Poszukiwanie usterek za pomocą → Tester
Zawór spustowy uszkodzony/nieszczelny/otwarty
Wymiana agregatu zasilającego sprężonym powietrzem→ Rozdział
8.) Za pomocą dostępnego w handlu spray'u do wykrywania nieszczelności sprawdzić, czy nie ma wycieku przy agregacie zasilającym sprężonym powietrzem
Nieszczelny agregat zasilający sprężonym powietrzem
Naprawa agregatu zasilającego sprężonym powietrzem → Rozdział
9.) Sprawdzić najpierw punkty 5 - 8, jeśli nie stwierdzono żadnych usterek, uszkodzony jest agregat zasilający sprężonym powietrzem
Agregat zasilający sprężonym powietrzem uszkodzony
»Szybki« spadek ciśnienia
Wysokość zawieszenia nierównomierna, przy próbie ustawienia innej wysokości na uszkodzonej sprężynie pneumatycznej w sposób słyszalny wydostaje się powietrze.
Uszkodzenie sprężyny pneumatycznej
Przewód powietrza oderwany
Niewystarczające tłumienie
Jazda próbna, podczas jazdy przestawić poziom tłumienia. Tłumienie musi się wyraźnie zmienić podczas jazdy na nierównej powierzchni, zwrócić przy tym uwagę na »hałasy wywołane przez wstrząsy«
Uszkodzony zawór regulacji tłumienia
Naprawa pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej,z przodu → Rozdziałz tyłu → Rozdział
Amortyzator zużyty
Naprawa pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej,z przodu → Rozdziałz tyłu → RozdziałCzyszczenie przewodów powietrza → Kotwica
Przeprowadzić następujące sprawdzania z uwzględnieniem następujących warunków:
l
Samochód musi być zimny i podczas sprawdzania nie może być poruszany
Temperatura pomieszczenia powinna wynosić między 10 - 30 C° i powinna się zmieniać jak najmniej
Samochód musi stać na równej powierzchni
–
Uruchomić silnik.
Samochód z jednostką wskazań i obsługi informacji, z przodu -J523- ustawić na wysokim poziomie, a następnie na normalnym poziomie.
Wyłączyć silnik.
Wyjąć wtyczkę sterownika regulacji poziomu -J197-, aby regulacja poziomu zawieszenia nie mogła dodatkowo regulować.
Zmierzyć teraz prześwit samochodu przy wszystkich 4 kołach.
– ...
jestchomiczek