Regulacja wys.zawieszenia-usterki.docx

(35 KB) Pobierz

Poszukiwanie usterek - pneumatyczna kolumna resorująco-tłumiąca i regulacja wysokości zawieszenia

 

Stan

Rozpoznawanie usterek

Możliwe przyczyny

Usuwanie usterki

 

 

Wyciek przy pneumatycznej kolumnie resorująco-tłumiącej

Naprawa pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej
z przodu  Rozdział
z tyłu  Rozdział

»Stopniowy« spadek ciśnienia
samochód przez dłuższy czas stoi ukośnie

Przez dłuższy obserwacja prześwitu i sprawdzanie za pomocą dostępnego w handlu spray'u do wykrywania nieszczelności, czy nie ma wycieków  Kotwica

Wyciek przy przewodach powietrza

Naprawić przewód powietrza  Rozdział

 

 

Wyciek przy zaworze ciśnienia resztkowego

Wymiana pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej
z przodu  Rozdział
z tyłu  Rozdział

Samochód stoi ukośnie
wykluczony wyciek

Wykonywanie Poszukiwania usterek za pomocą  Tester


Czujnik poziomu zawieszenia uszkodzony

Wymiana czujnika wysokości zawieszenia
z przodu  Rozdział
z tyłu  Rozdział

Zespół drążków lub uchwyt czujnika poziomu zawieszenia zgięty

Samochód stoi za wysoko i nie daje się opuścić


1.) Sprawdzić, czy samochód ma wystarczający prześwit

Samochód osiadł

 

2.) Sprawdzić przewód powietrza i prowadzenie przewodu

Przewód powietrza zapchany, załamany lub zamarznięty

Naprawić zagięte przewody powietrza, Rozdział
zamarznięte i zatkane przewody powietrza przedmuchać sprężonym powietrzem


3.) Wykonać Poszukiwanie usterek za pomocą  Tester

Zawór spustowy lub zawory pneumatyczne nie działają

 


4.) Wykonać punkty 1 - 3, jeśli do tej pory nie stwierdzono żadnych usterek, zawór ciśnienia resztkowego nie wypuszcza powietrza (zacina się)

Zawór ciśnienia resztkowego nie wypuszcza powietrza (zacina się)

Wymiana zaworu ciśnienia resztkowego
z przodu  Rozdział
z tyłu  Rozdział

Samochód stoi nisko i nie daje się podnieść lub podnosi się powoli


5.) Wykonać Poszukiwanie usterek za pomocą  Tester

Sprawdzanie instalacji elektrycznej samochodu - przekaźników, wtyczek, wiązki przewodów i bezpieczników

 


6.) Za pomocą dostępnego w handlu spray'u do wykrywania nieszczelności sprawdzić, czy są wycieki przy zasobniku ciśnienia


Zasobnik ciśnienia uszkodzony/nieszczelny

Wymiana zasobnika ciśnienia

Przewód powietrza lub przyłącza do zasobnika ciśnienia uszkodzone/nieszczelne

Naprawić przewód powietrza
 Rozdział


7.) Wykonać Poszukiwanie usterek za pomocą  Tester

Zawór spustowy uszkodzony/nieszczelny/otwarty

Wymiana agregatu zasilającego sprężonym powietrzem
 Rozdział


8.) Za pomocą dostępnego w handlu spray'u do wykrywania nieszczelności sprawdzić, czy nie ma wycieku przy agregacie zasilającym sprężonym powietrzem

Nieszczelny agregat zasilający sprężonym powietrzem

Naprawa agregatu zasilającego sprężonym powietrzem
 Rozdział


9.) Sprawdzić najpierw punkty 5 - 8, jeśli nie stwierdzono żadnych usterek, uszkodzony jest agregat zasilający sprężonym powietrzem

Agregat zasilający sprężonym powietrzem uszkodzony

Wymiana agregatu zasilającego sprężonym powietrzem
 Rozdział

»Szybki« spadek ciśnienia

Wysokość zawieszenia nierównomierna, przy próbie ustawienia innej wysokości na uszkodzonej sprężynie pneumatycznej w sposób słyszalny wydostaje się powietrze.

Uszkodzenie sprężyny pneumatycznej

Naprawa pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej
z przodu  Rozdział
z tyłu  Rozdział


Przewód powietrza oderwany

Naprawić przewód powietrza  Rozdział

Niewystarczające tłumienie

Jazda próbna, podczas jazdy przestawić poziom tłumienia. Tłumienie musi się wyraźnie zmienić podczas jazdy na nierównej powierzchni, zwrócić przy tym uwagę na »hałasy wywołane przez wstrząsy«

Uszkodzony zawór regulacji tłumienia

Naprawa pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej,
z przodu  Rozdział
z tyłu  Rozdział

Amortyzator zużyty

Naprawa pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej,
z przodu  Rozdział
z tyłu  Rozdział
Czyszczenie przewodów powietrza  Kotwica

 

Przeprowadzić następujące sprawdzania z uwzględnieniem następujących warunków:

 

l 

Samochód musi być zimny i podczas sprawdzania nie może być poruszany

 

l 

Temperatura pomieszczenia powinna wynosić między 10 - 30 C° i powinna się zmieniać jak najmniej

 

l 

Samochód musi stać na równej powierzchni

 

 

Uruchomić silnik.

 

 

Samochód z jednostką wskazań i obsługi informacji, z przodu -J523- ustawić na wysokim poziomie, a następnie na normalnym poziomie.

 

 

Wyłączyć silnik.

 

 

Wyjąć wtyczkę sterownika regulacji poziomu -J197-, aby regulacja poziomu zawieszenia nie mogła dodatkowo regulować.

 

 

 

 

Zmierzyć teraz prześwit samochodu przy wszystkich 4 kołach.

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin