Plany pracy cz 3.doc

(258 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

MARZEC

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.

Rozwijanie słownika czynnego dziecka.

Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.

Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.

Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

Zachęcanie do zakładania hodowli i prowadzenia obserwacji.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej –wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich nazywanie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowegoustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

 

Temat kompleksowy: OZNAKI WIOSNY

Temat dnia

Formy aktywności dzieci

Cele dnia

Realizacja podstawy programowej

Uwagi

W MARCU JAK W GARNCU

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Słońce świeci deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Tu i tam” – zabawa ruchowa z elementem klasyfikacji.

Marcowy garnek rozmowa na temat nazwy miesiąca i przysłowia W marcu jak w garncu.

W marcu jak w garncu zabawa orientacyjno-porządkowa.

Co słychać w marcu? zagadki słuchowe.

Praca z K3., 12 doskonalenie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

Czy nadchodzi wiosna? spacer w okolicy przedszkola.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Praca z ZG – rysowanie w garnku oznak marcowej pogody.

W marcu jak w garncu zabawy z przysłowiem.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Dziecko:

-   utrzymuje porządek w swoim otoczeniu;

-   podejmuje próby wyznaczania części wspólnej zbioru;

-   nazywa aktualny miesiąc; wyjaśnia znaczenie przysłowia W marcu jak w garncu;

-   wymienia i wskazuje na obrazku elementy marcowej pogody;

-   nazywa słyszane dźwięki

-   odtwarza rytm podawany przez N.

1.1; 1.2; 1.3

2.4; 2.5

3.1; 3.2; 3.3

4.2

5.3; 5.4

8.2; 8.3

11.1; 11.2

14.3; 14.4

 

KALENDARZ POGODY

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

W poniedziałek rano zabawa naśladowcza w kole.

Bajka o dniach tygodnia – słuchanie utworu Cz. Janczarskiego.

Dzień do dnia zabawa orientacyjno-porządkowa.

Umiem liczyć zabawa dydaktyczna.

Zrób tyle, ile… zabawa ruchowa.

Praca z K3., 13 kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów siedmioelementowych.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

Zabawy dowolne w kącikach tematycznych.

Po co są kalendarze? rozmowa z dziećmi.

Obserwatorzy pogody wykonanie kalendarza pogody.

Gimnastyka oka zabawa wzrokowa.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Dziecko:

-     utrzymuje porządek w swoim otoczeniu;

-     wymienia kolejne dni tygodnia;

-     wyznacza wynik dodawania i odejmowania na zbiorach zastępczych;

-     posługuje się liczebnikami porządkowymi;

-     tworzy zbiór siedmioelementowy;

-     wypowiada się na temat określony przez N.;

-     tworzy prosty kalendarz;

-     usprawnia ruchy gałek ocznych w gimnastyce oka.

1.1; 1.2; 1.3

2.4; 2.5

3.1; 3.2; 3.3

5.3; 5.4

7.2

8.1

11.1; 11.2

13.1; 13.2; 13.3; 13.6

14.5; 14.7

 

WIOSENNE PŁASZCZYKI

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

W poniedziałek rano zabawa naśladowcza w kole.

Marcowe ubrania rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza Chory kotek W. Grodzieńskiej.

Marcowe igraszki rozwijanie kreatywności ruchowej dzieci oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Wiosenne ubranie dla Paka doskonalenie umiejętności doboru garderoby ze względu na pogodę.

„Pak zakłada” zabawa słuchowa.

Przejście po krze zabawa ruchowa.

Marcowe żaby osłuchanie z piosenką.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Kolorowe ubrania zabawa dydaktyczna.

Słońce świeci deszczyk pada zabawa ruchowa.

Płaszczyk dla Paka zabawa plastyczna.

Wesołe żabki zabawa ruchowa przy melodii piosenki Marcowe żaby.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Dziecko:

-     utrzymuje porządek w swoim otoczeniu;

-     wymienia nazwy kolejnych dni tygodnia;

-     wyjaśnia rolę właściwego ubrania i zabaw na świeżym powietrzu dla zdrowia;

-     ilustruje ruchem treść opowiadania;

-     wybiera elementy garderoby odpowiednie do pory roku;

-...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin