96
OBSŁUGA I UTRZYMANIE
LOKOMOTYWY SPALINOWEJ
SERII TEM 2, SM 48
tom 1
1976
Spis treści:
1. Krótki opis lokomotywy spalinowej 4
2. Charakterystyka techniczna 7
2.1 układ biegowy 7
2.2 silnik spalinowy пd1m 7
2.3 prądnica główna 8
2.4 zespół dwumaszynowy 8
2.5 elektryczny silnik trakcyjny 8
2.6 bateria akumulatorów 8
2.7 wentylacja elektrycznych silników 8
2.8 układ chłodzenia silnika spalinowego 8
2.9 sprężarka powietrza 9
2.10 silnik elektryczny pompy podającej i pompy oleju 9
2.11 hamulec 9
2.12 masa podstawowych części 9
3 opis zespołów i układów lokomotywy spalinowej 10
3.1 zespół napędowy 10
3.1.1 zabudowa zespołu silnik spalinowy-prądnica główna 10
3.2 układ zasilania paliwem 10
3.3 układ smarowania 13
3.4 układ chłodzenia 17
3.5 filtr powietrza 17
3.6 odiskiernik 19
3.7 przedział chłodnicy 20
3.8 samoczynna regulacja temperatur wody, oleju silnika oraz wody chłodzenia układu doładowania silnika spalinowego 20
3.9 regulacja temperatury wody, oleju silnika spalinowego oraz wody chłodzącej powietrze doładowania za pomocą sterowania z pulpitu przy odłączonym sterowaniu samoczynnym 22
3.9.1 temperaturę wody na wyjściu z silnika spalinowego nie wyższą niż 88° c. 22
3.9.2 temperaturę oleju na wyjściu z silnika spalinowego nie wyższą niż 80° c. 22
3.9.3 temperaturę wody, chłodzącej powietrze doładowania nie wyższą niż 35° c przy temperaturze otoczenia do+20° c. 22
3.10 cechy charakterystyczne regulacji temperatury oleju i wody w porze zimowej /przy sterowaniu z pulpitu/ 23
3.11 napęd wentylatora chłodnic 23
3.12 napęd pompy wody 25
3.13 wentylatory do chłodzenia elektrycznych silników trakcyjnych 28
3.14 napęd zespołu dwumaszynowego 28
3.15 napęd sprężarki \ 28
3.16 sprężarka 30
3.17 szybkościomierz 30
3.18 urządzenia hamulcowe lokomotywy 30
3.19 opis działania układu hamulcowego 30
3.20 zawór maszynisty nr kat. 394 31
3.20.1 działanie zaworu maszynisty 33
3.20.2 regulacja zaworu maszynisty 34
3.21 zawór dodatkowy maszynisty nr katalogowy 254 34
3.21.1 budowa zaworu 34
3.21.2 działanie zaworu nr kat. 254 36
3.21.3 regulacja zaworu 38
3.22 regulator ciśnienia 38
3.22.1 działanie regulatora ciśnienia 39
3.23 zawór rozrządczy nr kat. 483.000 40
3.23.2 charakterystyka techniczna 40
3.23.2 budowa 40
3.23.3 działanie zaworu rozrządczego 45
3.23.4 ogólne wskazówki w zakresie eksploatacji i obsługi 47
3.24 elektropneumaticzny zawór czuwaka k-i50 47
3.25 piasecznice 52
3.25.1 zawór piasecznicy. 52
3.25.2 dysza piasecznicy. 52
3.26 układ przewodów powietrza urzadzeń sterowniczych 54
3.26.1 zawór redukcyjny 3md 54
3.27 ostoja lokomotywy 55
3.27.1 zgarniacz 57
3.27.2 urządzenie zderzakowo-sprzęgowe 57
3.27.3 mostki przejściowe 57
3.28 wózek 58
4 urządzenia elektryczne lokomotywy-' 64
4.1 prądnica główna гп - 300 w 2 64
4.2 elektryczny silnik trakcyjny зd-118aу2 64
4.3 zespół dwumaszynowy 64
4.4 szafa wysokiego napięcia 64
4.5 pulpit sterowniczy 64
5. Aparaty elektryczne 65
5.1 stycznik elektropneumatyczny 65
5.1.1 konserwacja w czasie eksploatacji i kolejność wymiany części dających się do dalszej pracy. 67
5.2 nawrotnik z napędem elektropneumatycznym 67
5.2.1 konserwacja w czasie eksploatacji. 70
5.3 nastawnik jazdy 71
5.4 regulator napięcia 71
5.4.1 regulator napięcia typu tph-ia. 71
5.4.1.1 konserwacja w czasie eksploatacji i kolejność wymiany niezdatnych do dalszej pracy części 74
5.4.1.2 styki 74
5.4.1.3 przeciwciężar 74
5.4.2 układ ruchowy 74
5.4.2 bezstykowy regulator napięcia бph-3b 77
5.5 przekaźnik przeciwpoślizgowy 79
5.5.1 konserwacja w czasie eksploatacji i kolejność wymiany niezdatnych do dalszej pracy części 79
...
wojtas_1987