PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
na miesiąc XII
GRUPY I
NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc GRUDZIEŃ
Tematyka tygodniowa:
1. „Kiedy jest mi nudno.”.
2. „Nadchodzi zima”.
3. „Nadchodzą święta”.
4. „W oczekiwaniu na Nowy Rok”.
Dzieci będą:
Ø Rozwijać umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.
Ø Bawić się wspólnie z kolegami.
Ø Rozpoznawać i nazywać kolory: żółty, czerwony, niebieski.
Ø Rozwijać sprawności manualne.
Ø Uczestniczyć w zabawach rytmicznych przy piosence.
Ø Rozwijać mowę i doskonalić koncentrację uwagi.
Ø Rozwijać umiejętność liczenia w zakresie trzech.
Ø Wymieniać wybrane oznaki zimy.
Ø Wyrażać własne pomysły w pracy plastycznej.
Ø Stosować słowa: duży, mały.
Ø Nabywać umiejętność zakładania odzieży.
Ø Uczestniczyć w zajęciu z biblioterapii.
Ø Składać świąteczne życzenia.
Ø Poznawać smaki nowych potraw.
Kąciki zainteresowań:
1. Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.
2. Kącik przyrody – doświadczenia z lodem i wodą.
3. Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań – nauka posługiwania się widelcem oraz zachowanie zasad bezpieczeństwa przy stole.
4. Kącik „Czyścioszek” – ilustracje właściwego sposobu mycia rąk, mycia zębów.
5. Kącik „Świąteczny” – choinka wspólne ubieranie i przygotowanie ozdób i pierników.
Współpraca z rodzicami:
1. Rozmowy indywidualne.
2. Gazetka grupowa.
3. Strona internetowa przedszkola.
4. Zajęcie otwarte dla rodziców.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Kiedy jest mi nudno.
Podstawa programowa: rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji; podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
5.12.11
Poniedz.
Co robić, gdy się nudzę?
Zachęcenie do wspólnej i zgodnej zabawy.
I – Ceremoniał powitania.
· Zab. ruchowa „Usiądź wstań”
· Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.
II – Słuchanie wiersza E. Czapary „Nuda” rozmowa nt wiersza
· Zab ruchowe z wykorzystaniem wiersza
· Zab twórcza wg K.W. Vopla „Skakanie i malowanie”
· Zab rozwijająca spostrzegawczość „Dopasuj klocki”.
· Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek
III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Zabawy dowolne w wybranych kącikach
IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne.
ü Uważnie słucha wiersza, wypowiada się na temat jego treści
ü Zachowuje się bezpiecznie podczas posługiwania się widelcem
ü Uczestniczy w zabawach ruchowych
6.12.11
wtorek
Odwiedził nas Mikołaj.
Zachęcanie do wspólnej zabawy.
· Zab ruchowa „Zaprzęgi św. Mikołaja”
· Przygotowanie do posiłków – doskonalenie techniki jedzenia widelcem.
II – Spotkanie z Mikołajem :
· Recytacja wierszyka i piosenki dla gościa
· Wręczenie prezentów; zdjęcia
· Spacer po okolicy – doskonalenie techniki samodzielnego ubierania kurtek i butów zimowych.
III – Słuchanie bajki czyt. przez n – la
· Poobiedni odpoczynek – doskonalenie samodzielnego ubierania się
· Angielski
IV – Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne z rodzicami.
ü Bawi się z innymi dziećmi
ü Śpiewa piosenki i recytuje wiersze
ü Zachowuje bezpieczeństwo podczas korzystania z widelca
7.12.11
Środa
Z piosenką jest nam wesoło.
Rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.
II – Słuchanie pios. „Pajacyk” – rozmowa nt treści piosenki
· Zab. ruchowe przy piosence „Pajacyk”
· Ćw. graficzne „Wesoły pajacyk”.
· Spacer po okolicy – nauka zakładania czapek.
III – Słuchanie baki czytanej przez n – la
· Poobiedni odpoczynek – nauka samodzielnego zakładania piżamek
· Przygotowanie Sali do zajęcia otwartego dla rodziców.
IV – Podsumowanie dnia ; zajęcie otwarte.
ü Uczestniczy w zabawie rytmicznej przy piosence.
ü Wykonuje ćwiczenia graficzne
8.12.11
Czwartek
Co do siebie pasuje?
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg ich przeznaczenia.
II – Zab ruchowa z piłkami „ Skacze piłka”
· Zab Dyd. „Co do siebie pasuje?”
· Ćw. spostrzegawczości „Gdzie ukryła się piłka?”
· Spacer po okolicy- nauka zakładania czapek i szalików.
· Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.
IV – Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne z dziećmi.
ü Klasyfikuje przedmioty, obrazki wg ich przeznaczenia
ü Uczestniczy w zabawach ruchowych zachowując bezpieczeństwo.
ü Sprząta po skończonej zabawie
Miracz