PLAN PRACY XII.docx

(18 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

na miesiąc XII

 

GRUPY  I

NA ROK SZKOLNY 2011/2012

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc GRUDZIEŃ

Tematyka tygodniowa:

1.     „Kiedy jest mi nudno.”.

2.     „Nadchodzi zima”.

3.     „Nadchodzą święta”.

4.     W oczekiwaniu na Nowy Rok”.

Dzieci będą:

Ø     Rozwijać umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.

Ø     Bawić się wspólnie z kolegami.

Ø     Rozpoznawać i nazywać kolory: żółty, czerwony, niebieski.

Ø     Rozwijać sprawności manualne.

Ø     Uczestniczyć w zabawach rytmicznych przy piosence.

Ø     Rozwijać mowę i doskonalić koncentrację uwagi.

Ø     Rozwijać umiejętność liczenia w zakresie trzech.

Ø     Wymieniać wybrane oznaki zimy.

Ø     Wyrażać własne pomysły w pracy plastycznej.

Ø     Stosować słowa: duży, mały.

Ø     Nabywać umiejętność zakładania odzieży.

Ø     Uczestniczyć w zajęciu z biblioterapii.

Ø     Składać świąteczne życzenia.

Ø     Poznawać smaki nowych potraw.

 

 

 

Kąciki zainteresowań:

 

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik przyrody – doświadczenia z lodem i wodą.

3.     Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań – nauka posługiwania się widelcem oraz zachowanie zasad bezpieczeństwa przy stole.

4.     Kącik „Czyścioszek” – ilustracje właściwego sposobu mycia rąk, mycia zębów.

5.     Kącik „Świąteczny” – choinka wspólne ubieranie i przygotowanie ozdób i pierników.

 

Współpraca z  rodzicami:

1.     Rozmowy indywidualne.

2.     Gazetka grupowa.

3.     Strona internetowa przedszkola.

4.     Zajęcie otwarte dla rodziców.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Kiedy jest mi nudno.

Podstawa programowa: rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji; podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

5.12.11

Poniedz.

 

 

Co robić, gdy się nudzę?

 

Zachęcenie do wspólnej i zgodnej zabawy.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Usiądź wstań

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie wiersza E. Czapary „Nuda” rozmowa nt wiersza

·         Zab ruchowe z wykorzystaniem wiersza

·         Zab twórcza wg K.W. Vopla „Skakanie i malowanie”

·         Zab rozwijająca spostrzegawczość „Dopasuj klocki”.

·         Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zabawy dowolne w wybranych kącikach

IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne.

ü       Uważnie słucha wiersza, wypowiada się na temat jego treści

ü       Zachowuje się bezpiecznie podczas posługiwania się widelcem

ü       Uczestniczy w zabawach ruchowych

6.12.11

wtorek

 

 

Odwiedził nas Mikołaj.

Zachęcanie do wspólnej zabawy.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab ruchowa „Zaprzęgi św. Mikołaja”

·         Przygotowanie do posiłków – doskonalenie techniki jedzenia widelcem.

II – Spotkanie z Mikołajem :

·         Recytacja wierszyka i piosenki dla gościa

·         Wręczenie prezentów; zdjęcia

·         Spacer po okolicy – doskonalenie techniki samodzielnego ubierania kurtek i butów zimowych.

III – Słuchanie bajki czyt. przez n – la

·         Poobiedni odpoczynek – doskonalenie samodzielnego ubierania się

·         Angielski

IV – Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne z rodzicami.

ü       Bawi się z innymi dziećmi

ü       Śpiewa piosenki i  recytuje wiersze

ü       Zachowuje bezpieczeństwo podczas korzystania z widelca

 

7.12.11

Środa

 

 

Z piosenką jest nam wesoło.

Rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Usiądź wstań”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie pios.  „Pajacyk” – rozmowa nt treści piosenki

·         Zab. ruchowe przy piosence „Pajacyk”

·         Ćw. graficzne „Wesoły pajacyk”.

·         Spacer po okolicy – nauka zakładania czapek.

III – Słuchanie baki czytanej przez n – la

·         Poobiedni odpoczynek – nauka samodzielnego zakładania piżamek

·         Przygotowanie Sali do zajęcia otwartego dla rodziców.

IV – Podsumowanie dnia ; zajęcie otwarte.

ü       Uczestniczy w zabawie rytmicznej przy piosence.

ü       Wykonuje ćwiczenia graficzne

 

8.12.11

Czwartek

 

 

Co do siebie pasuje?

Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg ich przeznaczenia.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Usiądź wstań”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Zab ruchowa z piłkami „ Skacze piłka”

·         Zab Dyd. „Co do siebie pasuje?”

·         Ćw. spostrzegawczości „Gdzie ukryła się piłka?”

·         Spacer po okolicy- nauka zakładania czapek i szalików.

III – Słuchanie baki czytanej przez n – la

·         Poobiedni odpoczynek – nauka samodzielnego zakładania piżamek

·         Angielski

·         Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.

IV – Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne z dziećmi.

ü       Klasyfikuje przedmioty, obrazki wg ich przeznaczenia

ü       Uczestniczy w zabawach ruchowych zachowując bezpieczeństwo.

ü       Sprząta po skończonej zabawie

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin