Pytania_piśko-1.docx

(30 KB) Pobierz

I

1. sp zoo + i - + -wył. odpowiedzialnosci wspolnika , pozyskanie nowego kapitalu poprzez właczenie nowego wspolnika minusy : obowiazek prowadzenia ksiag rachunkowych , kosztowna procedura rejestracyjna

2.Uwarunkowania sprzyjajce małemu biznesowi: -mała firma sprzyja nawiazaniu bliskich kontaktow z klientami , -wytwarzanie towarow niekonwencjonalnych lub nieobjetych produkcja masowa, -kierowanie towaru dla klientow "muszacych"towar zakupic - ustanowienie cen akceptowanych przez klientow.

3.Skladniki plany produkcyjnego: - okreslenie minimum rozmiarow zakladu i jego zdolnosci produkcyjnej - charakterystyka metod prowadzenia ksiag rachunkowych i kontroli jakosci oraz określenie wymagań stawianych pracownikom.

4. Kierowanie demokratyczne: kierownik i pracownik wspolnie wypracowuja decyzje

5. CZynniki na wybor strategi kierowania ( jakos tak pytanie ) - osobowosc kierownika -kierowanie ludzie - sytuacja oraz warunki

6. zrownowazony rozwoj firmy: wyst gdy proporcje miedzy poszczegolnymi gr produktow nie sa zachwiane. Zbyt duza ilosc produktow przynoszacych straty prowadzi do trudnosci w firmie.

7. strategia firmy: ZESPOL SKOORDYNOWANYCH DOSTOSOWANYCH do sytuacji firmy oraz otoczenia zasad i metod osiagania zalozonych celow w dlugim okresie czasu.

8. segmentacja rynku konsumentow.: podział rynku konsumentow wg podst. kryteriow roznicujacych konsumpcje turystyczna

9 przyczyny niepowodzen w biznesie: - ustalenie zbyt niskich cen -brak doświadczenia w dziedzinie handlu i wchodzene w świat rynku bez wiedzy na temat jego funkcjonowania -zaciąganie kredytu bez opracowanego planu ich spłaty -nadmierne inwestycje w fazie poczzątkowej firmy - bałaganiarskie prowadzenie księgowosci

10.strategia produktu proces dostosowywania produktu do obecnych oraz przyszlych potzreb strukturalnych i ilosciowych wybranych segmentow turystow.

11.etapy budowy portfela produktow: -identyfikacja zasobów - identyfikacja obecnych i potencjalnych segmentow rynkowych oraz ocena ich atrakcyjnosci -zestawienie segmentow rynkowych o wysokim potencjale z zasobami o najwiekszej atrakcyjnosci oraz zidensyfikowanie produktow akualnie oferowanych na rynku.

12.rodzaje strategi firm: - strategia przez produkt - strategia przed dystrybucje i inne ( to pytanie bylo tez w ktorejs gr.bo to pisalam z glowy bo to umialam)

13.cechy sztuki negocjacji: poznanie stanowiska stron, przedstawienie wlasnego stanowiska,poznanie rzadzacych zasad,umiejetnosc samokontrolioraz szacunek dla drugiego czlowieka

14.umowa adhezyjna: do jej zawarcia dochdozi w wyniku akceptacji przez konsumenta wzorca umownego przygotowanego przez przedsiebiorce lub inny podmiot prawny.

II

1, cele analizy portfelowej

              Zmiana z czasem pozycji produktów w firmie

              Posiadanie aktualnej, opartej na bieżącej analizie, oceny roli poszczególnych produktów w działalności firmy

              Podejmowanie we właściwym momencie trafnych decyzji dotyczących produktów składających się na obecną oraz planowaną ofertę firmy - stanowiących SJB

2. cechy autokratycznego stylu kierowania

Kierowanie autokratyczne - oznacza podejmowanie decyzji bez konsultowania ich z innymi

menedżer sam określa cele grupowe i czynności, które należy wykonać, aby te cele osiągnąć

arbitralnie decyduje o podziale pracy, przydzielając pracownikom określone działania według własnego uznania

jego zachowanie organizacyjne sprowadza się do wydawania rozkazów i poleceń

oceniając prace podwładnych wydaje arbitralne oceny zarówno negatywne, jak i rzadziej – pozytywne

wobec pracowników stosuje raczej kary niż nagrody czy pochwały.

3. negocjacje zasady i ich cele

Zasady

Wyraźne komunikowanie intencji kooperacji

Przyjęcie postawy poszukiwania rozwiązań

Unikanie wywyższania się

Prowadzenie szczerej wymiany informacji

Odpowiadanie ustępstwami na odstępstwa

Nie usztywnianie pozycji, bycie elastycznym

Unikanie momentów irytujących;

    sprzeciwu, przemocy itp

4. funkcje zarządzania

Funkcje zarzadzania:

         Zarządzanie jest formą praktycznej działalności związanej z procesem podejmowania decyzji i dotyczy jak najlepszego wykorzystania zasobów: 

     - Rzeczowych – zarządzanie zasobami rzeczowymi

     - Kapitałowych – zarządzanie finansami

     - Zasobów ludzkich – kierowanie (zarządzanie) pracownikami

     - Informacyjnych – zarządzanie informacjami niezbędnymi do trafnego

       podejmowania decyzji

         Zarządzanie to wszelkiego rodzaju działania, które

     służą funkcjonowaniu przedsiębiorstwa

 

5. planowanie strategiczne – etapy

1. Określenie misji działania

2. Analiza otoczenia wewnętrznego
i zewnętrznego

3. Określenie celu nadrzędnego i celów szczegółowych

4. Budowa strategii

5. Opracowanie programu/programów
wdrażania strategii

6. analiza swot - jej skutki

Rozwój firmy dzięki wzmocnienu mocnych stron, elminiowaniu stron słabych przy jednoczesnym wykorzystaniu szans i uikaniu zagrożeń.

7. Różnice między projektem a produkcją

8. klauzule niedozwolone – definicja

Klauzule niedozwolone - to niedozwolona treść przepisów w umowach adhezyjnych

Wykaz takich przepisów wprowadza Kodeks Cywilny      a ich lista jest stale poszerzana w wyniku postanowień Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Celem wprowadzenia klauzul niedozwolonych jest ochrona interesów strony słabszej w umowach adhezyjnych za którą uznano konsumentów

9. spółka akcyjna minusy i plusy

Plusy spółki akcyjnej:  

Minusy spółki akcyjnej:  

- w formie spółki akcyjnej można prowadzić działalność na wielką skalę,

- określony wysoki minimalny kapitał zakładowy - co najmniej 100 000 zł;

- odpowiedzialność akcjonariuszy (założycieli) ograniczona jedynie do wysokości posiadanych akcji; brak odpowiedzialności osobistej akcjonariuszy - nie odpowiadają oni za zobowiązania spółki własnym majątkiem osobistym,

- kosztowna, skomplikowana i czasochłonna procedura zakładania spółki (np. podatek od czynności cywilnoprawnych, wpis do rejestru przedsiębiorców, ogłoszenie wpisu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym),

- możliwość pozyskania kapitału w drodze publicznej emisji akcji;

- konieczność rejestracji w sądzie gospodarczym,

- zbywalność akcji,

- statut wymaga formy aktu notarialnego,

- spółkę akcyjną może zawiązać jedna albo więcej osób, nie może jej zawiązać wyłącznie jednoosobowa spółka z o.o),

- obowiązek prowadzenia pełnej księgowości,

- konieczność publikacji rocznych raportów finansowych, obowiązek audytu,

- możliwość powoływania do kierownictwa spółki osób niebędących wspólnikami,

- podwójne opodatkowanie podatkiem dochodowym – dochodu spółki i osobno dywidendy dla wspólników,

- możliwość odejścia bądź przyjęcia nowego wspólnika bez konieczności rozwiązania spółki,

- duże wymagania formalne dotyczą...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin