Lista sprawdzająca badanie rynku.docx

(15 KB) Pobierz

Lista sprawdzająca:

Potencjał rynku:

1.      Oferta jest kierowana do klientów indywidualnych. Głównie mieszkających w Polsce, ale ponieważ jest możliwość wykupienia zabiegów mogą z nich również korzystać klienci zagraniczni.

2.      Liczba klientów rośnie, ze względu na to że jest coraz większe zapotrzebowanie na zabiegi rehabilitacyjne.

3.      Geograficznie jest bardzo atrakcyjnie, ponieważ jest dużo zielonych miejsc, a sam GCR leży pośrodku Parku Repeckiego, a co za tym idzie jest dużo miejsc do spacerów i odpoczynku.

4.      Nie ma sezonowości pobytu, ponieważ jeśli chodzi o tego typu ośrodki ludzie przebywają w nich wtedy kiedy mają taka potrzebę zdrowotną.

5.      Głównymi odbiorcami produktu są chorzy i niepełnosprawni.

6.      Jeśli chodzi o konkurencje, to obok znajduje się Ośrodek Salezjański, który również wykonuje zabiegi rehabilitacyjne, jak również przychodnie lekarskie, ale w takich obiektach jest możliwość jedynie rehabilitacji niestacjonarnej.

7.      Jedyną konkurencją jak już wcześniej wspomniałam jest Ośrodek Salezjański i przychodnie.

8.      W tego typu usługach nie ma mody, popyt zależy tylko od stanu zdrowia ludzi.

9.      Jeśli chodzi o przewidywania, to wydaje mi się że nic rewolucyjnego w najbliższym czasie się nie pojawi.

10.  Czynniki:

a.       Tak, tego typu zmiany  mają duży wpływ na zmiany standardów w usługach rehabilitacyjnych.

b.      Produkty w tego typu usługach nie dezaktualizują się, ponieważ jedynie mogą powstawać nowe metody rehabilitacji.

c.       Konkurencji mogą wdrażać jedynie takie same nowe sprzęty jak my.

d.      Polityka firmy zależy od ilości środków dostępnych z NFZ. Co za tym idzie więcej pacjentów może otrzymać zabiegi refundowane, bądź Ci którzy sobie wykupują tego typu zabiegi mogą je mieć po niższej cenie.

Konkurenci:

1.      Główni konkurenci to Ośrodek Salezjański i Przychodnie.

2.     

3.      Brak konkurenci takiej wielkości.

4.      Przewagę posiadamy ponieważ u nas można mieć rehabilitację stacjonarną.

5.      Brak trendów.

Twoje wyniki na rynku:

1.      Udział w rynku jest bardzo duży, ze względu na to, że jest to największy tego typu Ośrodek w okolicy. Gdyby nie ten obiekt ludzie z okolic Śląska musieliby jeździć gdzieś dużo dalej. Np. do ośrodków Sanatoryjnych w miejscowościach uzdrowiskowych.

2.      Największe zyski – wykupywanie zabiegów przez klientów. Największa zysk przynoszą wstępy na basen. A największą możliwość wzrostu powinny przynieść masaże,

3.      Póki na rynek nie wchodzą nowe sprzęty związane z rehabilitacją i nie ma nowych możliwości zabiegowych, nie jesteśmy w stanie wprowadzić nowych usług.

4.      W naszym ośrodku nie ma pozycjonowania ponieważ każdy zabieg jest tak samo ważny.

5.      Narzędzia promocji: strona internetowa, ulotki, miesięcznik „Wieści z Rept”. Narzędzia promocji konkurencji: „poczta pantoflowa”

6.      Wydatki: utrzymanie strony internetowej, co miesięczne wydanie „Wieści z Rept

7.      Jedyne zmiany jakie możemy wprowadzić to takie jakie dają nam możliwości sprzętowe, bądź innowacyjne masaże które mogą usprawnić pacjentów,

Produkt:

1.      Naszymi konsumentami są chorzy i niepełnosprawni pacjenci.

2.      Pacjenci w momencie zakupu przez siebie zabiegów mogą korzystać na tyle często na ile pozwala na to zdrowie, tzn. nie mogą przekroczyć konkretnej ilości zabiegów w ciągu roku, ponieważ wtedy zabiegi nie będą im pomagać. A jeśli chodzi o pacjentów, którzy korzystają z zabiegów opłacanych przez NFZ to częściej niż dwa razy do roku nie są w stanie skorzystać z tego typu zabiegów, ponieważ jest bardzo dużo pacjentów i czas oczekiwania do lekarza jest bardzo długi, a później kolejny miesiąc bądź dłużej oczkuje się na realizację zabiegów.

3.     

4.      Jak już wcześniej wspominałam pacjenci mogą dokupić sobie dodatkowe zabiegi. Ponieważ w momencie np. problemu z kolanami dostają tylko 10 zabiegów na oba kolana czyli po 5 na jedno kolano, jeśli wyrażają chęć mogą wykupić sobie dodatkowe 5 żeby mieć na każde kolano po 10 zabiegów.

5.      Sprzedaż zabiegów można podnieść jedynie dodatkowymi funduszami z NFZ, ponieważ wtedy można by było obniżyć ceny zabiegów i pacjenci mogliby wykupywać bez problemu większą ilość zabiegów.

6.      Rehabilitacje są bardzo pożądanym produktem, i myślę że pacjenci doceniają to co mogą dostać chociaż sytuacja finansowa w naszym kraju nie do końca pozwala na lepszą poprawę zdrowa owych pacjentów.

7.      Zabiegi wykonywane w GCR Repty są marką samą w sobie.

8.      Cena zabiegów jest taka, która pozwala na zapłacenie personelowi odpowiedniej kwoty, jak również opłacenie innych potrzebnych produktów.

9.      Cykl życia naszej firmy od wielu lat jest w fazie wzrostu, ponieważ popyt na rehabilitacje ciągle rośnie.

10.  Zabiegi są dobierane indywidualnie dla każdego pacjenta, więc oferta jest zindywidualizowana.

11.  Tak.

12.  Krzywa naszego produktu tak jak faza życia, jest wzrastająca.

13.  Jak już wcześniej wspominałam w momencie kiedy nie powstają nowe sprzęty nie jesteśmy w stanie wprowadzić nowych zabiegów. Jesteśmy zależni od tego co wprowadzają firmy odpowiedzialne za sprzęty medyczne. Jednie możemy zakupywać nowe sprzęty – w sensie nowej generacji np. lasery.

Klienci:

1.      Pacjenci mają możliwość skorzystania z Kina której jest na obiekcie, jak również z kawiarenki, poczty, kiosku. Można by było rozszerzyć tę ofertę o sale telewizyjna, bibliotekę. Na obiekcie jest również dostępny salon kosmetyczno-fryzjerski, otwarty co drugi dzień.

2.      Decyzje o odwiedzinach ośrodka podejmuje lekarz kierujący do GCR-u jak również tę decyzję podejmuje sam chory i rodzina.

3.      Aby przekonać do podjęcia pozytywnej decyzji należałoby pokazać, że dobro pacjenta przyjmowanego na rehabilitacje stacjonarnie jak i niestacjonarne jest dla nas najlepsze i najważniejsze.

4.      Tak.

5.       

6.      Potrzebami pacjentów jest podreperowanie zdrowia. Podreperowanie stanu fizycznego i psychicznego.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin