Scenariusz zajęć zintegrowanych w szkole
Data: 25.04.2013
Klasa: II
Krąg tematyczny: Dzień i noc.
Temat dnia: Zachęcają dniem i nocą.
Cele ogólne:
- doskonalenie umiejętności obliczania iloczynów liczb w zakresie 30
- znajomość właściwości reklamy
- wykorzystanie znanych technik plastycznych przy projektowaniu i wykonywaniu reklamy
- kształtowanie umiejętności dłuższej wypowiedzi na dany temat
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania w tekście potrzebnych informacji
- doskonalenie umiejętności poprawnego pisania wyrazów z „rz” wymiennym
Cele operacyjne:
Uczeń:
- potrafi wypowiedzieć się plastycznie podczas projektowania i wykonywania reklamy
- uzupełnia zdania na podstawie opowiadania
- wypowiada się kilku zdaniach i argumentuje wypowiedź fragmentami tekstu
- potrafi zestawić treść ilustracji z czytanym tekstem
- oblicza w konkretach i w pamięci wszystkie iloczyny liczb w zakresie 30
Formy organizacyjne:
- indywidualna
- zbiorowa
Metody:
- słowne: pogadanka, objaśnienia, praca z książką;
- czynne: zadań stawianych dziecku;
- oglądowe: pokaz;
Pomoce i środki dydaktyczne:
podręcznik „Wesoła Szkoła”
Przebieg zajęć:
1. Przewidywanie treści tekstu Anny Onichimowskiej „Reklama” na podstawie ilustracji w podręczniku. Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela. Zestawienie treści opowiadania z ilustracjami w podręczniku.
2. Dłuższe, kilkuzdaniowe wypowiedzi uczniów dotyczące kłopotów głównego bohatera.
· Jakie nieszczęście przytrafiło się głównemu bohaterowi?
· W jaki sposób chłopiec próbował wybrnąć z kłopotliwej sytuacji?
· O czym zapomniał, używając płynu z wybielaczem?
3. Wyszukiwanie przez uczniów w tekście fragmentów na temat rad jakich udzielano chłopcu.
4. Próby inscenizacji powrotu mamy do domu za pomocą uproszczonych środków artystycznego wyrazu.
5. Praca w kartach pracy:
· Uzupełnienie zdań na podstawie opowiadania. (K. 42, ćw. 1 i 2)
· Pisanie wyrazów z „rz” wymiennym. (K. 42, ćw. 3)
· Tworzenie rodziny wyrazu „prać”. (K. 42, ćw. 4)
· Uzupełnienie zdania określonym wyrazem. (K. 42, ćw. 5)
· Bogacenie słownictwa o cechy reklamy. (K. 43, ćw. 1)
6. Projektowanie i wykonanie słowa „reklama” z wykorzystaniem znanych technik plastycznych. Prezentacja i ocena wykonanych prac na forum klasy.
7. Wdrażanie uczniów do czytania i przestrzegania instrukcji obsługi zakupionych przedmiotów.
8. Obliczanie w konkretach i w pamięci iloczynu liczb w zakresie 30. Wykonywanie ćwiczeń w matematycznych kartach pracy. (K. 23)
9. Praca domowa – „Zbadaj prawdziwy wpływ reklamy na zakupy w twoim domu. Wypełnij ankietę ze karty 43.”.
lengsel