POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Wydział Transportu
Technologia Prac Ładunkowych I
Praca kontrolna nr 2 (poprawiona):
Punkt kontenerowy
Aleksander Zubrzycki
Grupa LTK
Semestr V
Rok ak. 2010/2011
Karta nr 12
ZAŁOŻENIA WYJŚCIOWE
a) Rodzaj jednostek ładunkowych: kontenery wielkie uniwersalne
b) Liczba kontenerów fizycznych ładowanych średnio w dobie: 10
c) Udziały procentowe w obrotach punktu (kontenery ładowne):
Wariant
II
Typ
Cnł
Cpł
1A
20
1C
40
d) Udział procentowy kontenerów ładownych (% od punktu b.)
Ctpk
0
Ctps
e) Udziały kontenerów w przeładunkach
Cnł: anł1=0,7; anł2=0,2; anł3=0,1;
Cnp: anp1=0,4; anp2=0,6;
Cpł: apł1=0,3; apł2=0,6; apł3=0,1;
Cpp: app1=0,3; app2=0,7;
Ctpk: atpk1=0,4; atpk2=0,6;
Ctps: atps1=0,0; atps2=1,0;
f) Średnie czasy składowania (godz./dobę roboczą)
Cnł: 4h; Cpł: 6h; Cnp: 16h; Cpp: 8h; Ctpk: 4h; Ctps: 48h;
g) Czas obsługi ruchowej torów ładunkowych
· Lpoc <= 600 m i długość frontu Lład <= 300 m à 30 min
· Lpoc => 600 m i długość frontu Lład => Lskł.wag m à 15 min
h) Średni załadunek statyczny kontenera:
Qs:1A=12tkont ;1C=8tkont
i) Średni czas trwania jednego cyklu:
· Suwnica SBK – 32/25
Tc=5min; β=0,9
· Żuraw samojezdny
Tc=10min; β=0,7
· Wóz podnośnikowy czołowy
Tc=7min; β=0,8
· Naczepa samonaładowcza
Tc=15min; β=0,6
OBLICZENIA
1. Liczba kontenerów w poszczególnych stacyjnych komunikacjach przejścia (wg typów) przy ndśr = 10 kont./dobę
Typ kontenera
ndśrł=ndśr* udziały procentowe
Razem
X 0,2 = 2
4
X 0,4 = 4
6
...
Rzedzian8