NAUKA KRYCIA ZAWODNIKA KOZŁUJĄCEGO ROZGRZEWKA – W PARACH, KA.doc

(87 KB) Pobierz

JAROMIR KORKOSZ                                                                                                      26.11.2007

          GR 2A

 

 

 

 

 

 

 

KONSPEKT  LEKCJI  GIER  ZESPOŁOWYCH : KOSZYKÓWKA

 

 

 

 

 

 

TEMAT: NAUKA KRYCIA ZAWODNIKA KOZŁUJĄCEGO. ROZGRZEWKA – W PARACH, KAŻDY Z PIŁKĄ

 

 

 

 

 

 

CELE  GŁÓWNE:

 

Umiejętności: Uczeń potrafi wykonać krycie zawodnika kozłującego. Uczeń doskonali rzut z biegu (rzut z dwutaktu) oraz zbiórki piłki z tablicy.

 

Motoryczność: Siła  – Uczeń wykona wiele ćwiczeń siłowych, gibkość – Uczeń wykona zestaw ćwiczeń rozciągających mięśnie kończyn.

 

Wiadomości: Uczeń wie, że krycie zawodnika kozłującego jest bardzo skuteczne, ponieważ technika wykorzytywana jest w różnych taktykach obronnych.

 

Akcent wychowawczy: Uczeń agażuje się w naukę krycia i wierzy, że praca doprowadzi do wysokiej skuteczności obronnej.

 

 

 

Informacje dodatkowe:

-         Klasa: VI S.P.

-         Płeć: męska

-         Ilość uczniów: 20.

-         Czas trwania lekcji: 45 min.

Przybory i przyrządy: piłki do koszykówki, szarfy.Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi

organ-metod.

Cześć wstępna

I. Zorganizowanie grupy.

1. Zbiórka w szeregu.

2. Powitanie

3. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć

1 min.

Odkładamy biżuterię i zegarki.

II. Motywacja  do

zajęć

1. Podanie tematu lekcji

2. Motywacja do aktywnego udziału w lekcji

1 min.

 

III. Rozgrzewka

 

1. Zabawa ożywiająca – berek czarodziej: dwóch berków wybranych z grupy stara się złapać pozostałych. Jeżeli osoba zostanie złapana to przyjmuje pozycję podpór przodem, a następnie 5x ugięcia RR (pompki).

2. Lekki bieg na drugą stronę z kozłowaniem piłki PR. Partnerzy mijają się po prawej stronie.

3. Lekki bieg na drugą stronę z kozłowaniem piłki

LR. Mijają się po lewej stronie.

4. Jeden z partnerów podaje piłkę jednorącz LR później PR górą, a drugi podaje jednorącz LR później PR po koźle. Ćwiczenie wykonujemy w truchcie w miejscu.

5. Podania między sobą jeden oburącz za głowy górą, drugi oburącz tocząc po ziemi do partnera. Po wykonaniu 2 podań wykonujemy 5 brzuszków.

6. Jeden biegnie kozłując PR i LR do środka boiska wykonuje zatrzymanie na jedno tempo i wyskok w górę. Powrót bieg tyłem z kozłowaniem. Drugi kozłuje w miejscu - stara się nie patrzeć na piłkę.Ćwiczenie wykonujemy na zmianę.

7. W parach na przeciwko siebie patrzymy partnerowi w oczy przyjmujemy postawę koszykarską obronną i wykonujemy krążenia piłką między nogami (ósemki).

8. W parach tyłem do siebie, skłon T w przód jednocześnie z dotknięciem piłkami do siebie i wyprost z dotknięciem piłkami nad głową.

9. W parach tyłem do siebie. Skręty T w bok z dotknięciem piłkami.

10. Jeden podpór przodem jedną ręką na piłce, drugi wykonuje przejście pod pierwszym i przeskok NN nad pierwszym. Piłka trzymana RR. 

 

1 min.

 

 

 

 

x2

 

x2

 

x10

 

 

 

x10

 

 

x10

 

 

 

 

 

x10

 

 

 

x10

 

 

x10

 

x10

Na połowie boiska

Bez piłek

 

 

Ustawienie w dwóch szeregach na przeciwko siebie na liniach bocznych. Każdy z piłką.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podchodzimy na bliską odległość.

Część główna

IV. Kształtowanie i  doskonalenie umiejętności i rozwijanie sprawności

I. Wyścigi rzędów:

1. wyścig z kozłowaniem piłki jednorącz (jedna piłka na rząd)

2. wyścig podskokami NN z piłką trzymaną RR przed sobą

3. wyścig raków w podporze tyłem piłka na brzuchu

II. Doskonalenie postawy i poruszania się. . Przypomnienie techniki i pokaz.

1. na sygnał przyjmujemy postawę obronną

2. na sygnał wykonujemy podpór przodem 1 pompke i przymujemy postawę obronną

3. na sygnał poruszanie w lewo i w prawo.

4. na sygnał poruszanie na skos w tył i w przód.

III. Nauka krycia zawodnika kozłującego.

Omówienie techniki i pokaz elementów obrony

1. W parach jeden z piłką, jeden kozłując piłkę w marszu stara się zmieniać kierunek drugi w postawie obronnej i poruszając się krokiem odstawno dostawnym  stara się dotrzymać kroku kozłującemu.

2. j.w. lecz ćwiczenie wykonujemy w lekkim truchcie.

3. j.w. lecz pełnej formie.

IV. Doskonalenie rzutu z biegu i zbiórki z tablicy.

1. Jedynki wykonuja rzut z biegu, dwójki zbierają pilki z tablicy. Zamiana miejsc. Prawa strona

2. Dwójki wykonują rzut z biegu, jedynki zbierają piłki z tablicy. Zamiana miejsc. Lewa strona

V. Doskonalenie krycia zawodnika kozłujacego.

1. W parach gra 1x1. Staramy sie kryć zawodnika kozłującego.

2. j.w. staramy się zepchnąć zawodnika kozłującego do linii bocznej.

3. j.w. staramy się dodatkowo wybić piłkę kozłującemu.

4. Pełna gra 1x1 czyli zawodnik stara się trafić do kosza, a obrońca stara sie mu przeszkodzic wykorzystując poznane elementy. 

 

VI. Rzuty osobiste.

1. Próby rzutów osobistych.

VII. Gra szkolna: gra w 5 osobowych zespołach.

Krycie każdy swego.

 

x1

 

x1

 

x1

 

 

 

x5

x5

 

x5

x5

 

 

x4

 

 

 

 

x4

 

x4

 

 

x5

 

x5

 

 

 

x4

 

x4

 

x4

 

 

x4

 

 

x4

6 min.

Odkładamy piłki

Grupa ustawia się w 3 równych rzędach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piłka na parę ćwiczenie wykonujemy w rzędach na szerokości ok 4 metrów.

 

 

 

 

dwa rzędy jeden z piłkami

 

 

 

 

w parach jeden z piłką ustawiamy się w rzędzie przy lini środkowej boiska

 

 

 

 

 

 

z linii rzutów osobisych

Część końcowa

V. Uspkojenie

organizmu

1. Ćwiczenia rozciągające mięśnie NN iRR metoda statyczna (dwugłowy, czworogłowy uda, brzuchaty łydki oraz trójgłowy i dwugłowy ramienia).

2. Podsumowanie zajęć lekcyjnych.

2 min.

 

 

 

1 min.

 

VI. Czynności   

org.- porz.

1. Uprzątnięcie sali.

2. Zbiórka  – omówienie zajęć.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin