ooopracowanie.doc

(23 KB) Pobierz

1. Hurtownie danych nie stanowią:
a) zbioru specyficznie zagregowanych danych niezbędnych w systemie OLAP
b) zbioru danych służących do wykonania obliczeń data miting
c) zbioru danych tworzonych w rozliczeniach kont kosztów i transakcji magazynowych.

2. Wskaż wadliwą odpowiedz w zakresie definiowania pojęć pracy w sieci
a) sieć lokalna LAN nie wykorzystuje łącz operatorów telekomunikacyjnych?
b) systemy ASP pozwalają realizować obsługę informacyjną przedsiębiorstwa wyłącznie za pośrednictwem sieci internetowej?
c) sieć MAN stanowi agregację rozwiązań sieciowych ukierunkowanych na obsługę sieci komputerowych różnych miast?

3. Systemy zintegrowane klasy MRP II ERP są szczególnie efektowne:
a) w przedsiębiorstwach dużych i globalnych
b) w sektorze przedsiębiorstw małych i średnich
c) w administracji państwowej

4. Które z podsystemów podanych niżej  nie stanowią ściśle integrujących się rozwiązań?
a) sprzedaż, fakturowanie i ewidencja magazynowa
b) techniczne przygotowanie produkcji, planowanie i rozliczenie produkcji
c) zakup materiałów i ewidencja środków trwałych

5. Jakie rozwiązania systemów informacyjnych nie stanowią poszerzenia profilu systemów zintegrowanych?
a) Customer Relationship Management (CRM)?
b) Data Management System?
c) Supply Chain Management (CRM)?

6. Które z wymienionych technologii przetwarzania danych gwarantują integralność danych?
a) technologia wielodostępu
b) klient-serwerowa
c) sieć LAN

7. Dlaczego Systemy Zarządzania Bazami Danych stanowią preferowane narzędzie dla
a) koszty zakupu licencji
b) prowadzenie  prac projektowo-programowych
c) wydajność prac programowych

8. Jakie czynniki nie decydują o braku efektywności zastosowanych systemów informatycznych
a)przewymiarowaniu  złożoności zastosowanych licencji oprogramowania w stosunku do złożoności przedsiębiorstwa
b) przywiązywaniu uwagi do formalnych i graficznych rozwiązań przy drugoplanowym traktowaniu  rozwiązań merytorycznych
c) wprowadzenie systemu informatycznego bez dostatecznego udziału użytkowników i ich efektywnego przeszkolenia

9. Jakie cechy systemu finansowo - księgowego różni go od innych podsystemów?
a) stosowana technologia przetwarzania danych
b) sposób wprowadzenia danych do systemu
c) stosowanie rozwiązania systemu operacyjnego

10. Jak zrealizujesz relacje wiele do wielu?
a) można bezpośrednio połączyć dwie tabele
b) nie da się zrealizować takiej relacji
c) za pomocą trzeciej tabeli pośredniej

11. Relacja jeden do wielu wymaga:
a) klucza podstawowego w obu tabelach
b) nie wymaga kluczu obcego  w tabeli porządkowej
c) klucza podstawowego w tabeli nadrzędnej a obcego w porządkowej

12. Czy kwerendy służa do:
a) mogą zarówno wybierać dane jak i wykonywać na nich obliczenia
b) tylko do wybierania danych z jednej lub wielu tabel
c) tylko do wykonywania obliczeń na danych w tabelach

1. Dlaczego zastosowanie systemów zintegrowanych zapewnia możliwość bardziej efektywnego zarządzania firmą?
              Zastosowanie systemów zintegrowanych zapewnia możliwość bardziej efektywnego zarządzania firmą gdyż jego głównymi celami są: kompleksowość funkcjonalna, integracja danych i procedur, elastyczność funkcjonalna i strukturalna, zaawansowanie merytoryczne i technologiczne oraz otwartość. Zintegrowany system informatyczny optymalizuje procesy zarówno wewnętrzne, jak i zachodzące w najbliższym otoczeniu poprzez oferowanie gotowych narzędzi. Narzędzia te służą do automatyzacji wymiany danych pomiędzy działami przedsiębiorstwa oraz pomiędzy przedsiębiorstwem a innymi podmiotami biznesowymi z jego otoczenia.



2. Narysuj schemat architektury zintegrowanego systemu

3. Konsekwencje myślenia strategicznego:
- wybór odpowiedniej platformy softwearowej współpracy
- zrewolucjonizowanie tradycyjnego podziału pracy
- wprowadzenie wydajnych i skutecznych systemów produkcji
- projektowanie i uregulowanie powiązań biznesowych i relacji międzyorganizacyjnych
- zmiana charakteru powiązań konkurencyjnych (konkurujące Dotąd firmy tworzą sieci powiązań stając się organizacjami wirtualnymi
- stworzenie nowej kultury komunikacyjnej w organizacji
- biznesowa współpraca informacyjna partnerów

4. Opisz rynek  elektroniczny:
- to system informatyczny realizowany w sieciach telekomunikacyjnych, łączący oferujących i kupujących produkty ( działających w formule e-commerce, w ukcjach internetowych bądź rozwiązaniach hybrydowych). RE dają możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów, natomiast  kupującym dokonywanie  wyboru spośród licznych i różnorodnych ofert. RE ułatwiły, przyśpieszyły i usprawniły transakcje kupna-sprzedaży na rynku, dzięki dwu mechanizmom koordynacji przepływu produktów- hierarchii (korporacje) i kooperacji.

5. Funkcje integratora międzywydziałowego:
- zwiększanie jakości i szybkości przepływu informacji
- łatwiejsze zawieranie transakcji rynkowych
- standaryzacja rozwiązań systemowych
- integracja różnych platform sprzętowych
- utworzenie globalnej sieci komputerowej oraz wykorzystanie jej do pozyskiwania informacji w różnej postaci (tekst, obraz, głos)

6. Opisać zadania jakie wiążą się z zarządzaniem marketingiem w zintegrowanym systemie zarządzania
-obsługa sprzedaży i fakturowanie
-ewidencja i rozliczanie efektów promocji
-wspomaganie ewidencji badan rynku i archiwizacji wyników
-sterowanie cenami z uwzględnieniem oddziaływań wewnętrznych i zewnętrznych
-monitoring realizacji sprzedaży nowych produktów
-wspomaganie oferowania nowych produktów i ewidencja opinii klientów
-zarządzanie relacjami z klientami
 

7. Omów istotę funkcji baz danych transakcyjnych oraz baz danych analitycznych.

Analityczne bazy danych:
Ten typ baz wykorzystywany jest przede wszystkim do przechowywania danych historycznych i informacji związanych z pewnymi wydarzeniami. Są to dane, które nie wymagają modyfikowania, są one statyczne tzn. bardzo rzadko, lub w ogóle nie ulegają zmianom. Bazy te są wykorzystywane po to, aby np. przeanalizować tendencje rynkowe lub na podstawie długoterminowych danych statystycznych przewidzieć prognozy na przyszłość. Przykładem takiej bazy są np. bazy testów chemicznych lub danych pomiarowych.

Transakcyjna baza danych
• ułatwia ludziom realizowanie ich działań,
• może np. dostarczyć informacje o wolnych miejscach na wybrany lot, umożliwiając agentowi biura podróży utworzenie nowej rezerwacji.
• koncentrują się na szczegółach.
• zwykle projektowana dla potrzeb konkretnej aplikacji
• skupia się na teraźniejszości
• ma charakter ulotny: zgromadzenie w niej informacje ulegają stałym zmianom w miarę składani i anulowania nowych zamówień, tworzenia i ekspedycji nowych produktów lub wykonywania nowych rezerwacji
• musi zapewniać możliwości szybkiego pobierania i aktualizowania szczegółowych informacji.

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin