20_Ewidencjonowanie obrotu materiałami i towarami.doc

(1049 KB) Pobierz
SYSTEM INFORMATYCZNY LASÓW PAŃSTWOWYCH

System Informatyczny Lasów Państwowych

zeszyt 20

 

Ewidencjonowanie obrotu materiałami i towarami

Podręcznik użytkownika

Warszawa – 2001

 

Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracował zespół w składzie:

Krzysztof Jarosz (redaktor), Stanisława Linhard (3¸5), Anna Paszkiewicz (6¸9; 35), Irena Hoffer (15¸23; 36), Jerzy Jaszczyk (22; 24; 25), Artur Królicki (26¸29), Mariusz Błasiak (30¸34; 39; 40), Marek Jaskólski (38), Krzysztof Taraszkiewicz (37), Artur Andrzejewski (opracowanie graficzne; 39; 40; 42), Jacek Gałuszka (2), Zbigniew Gróżdź (1), Wojciech Górka (10¸14), Tadeusz Nadolny (38a; 41; 41a)

 


Spis treści

1.              Wstęp              1

2.              Przygotowanie danych stałych              2

2.1              Zadania do wykonania w zakresie przygotowania zbioru danych stałych              2

2.2              Uaktualnienie słowników artykułów dla materiałów magazynowych              2

2.3              Wprowadzanie danych stałych dotyczących materiałów magazynowych              3

2.3.1              Wprowadzanie (nowych) danych dotyczących materiału magazynowego do słownika artykułów              3

2.3.2              Wprowadzanie danych dotyczących materiału magazynowego do ekranu Artykuł część 2              10

3.              Wprowadzenie stanu początkowego (BO)              13

3.1              Przygotowanie danych źródłowych do wprowadzania stanu początkowego              13

3.2              Wprowadzanie danych dotyczących stanu początkowego materiałów              14

4.              Przychód do magazynu materiałów i towarów              18

5.              Zmiana stanu w wyniku przerobu i manipulacji              19

6.              Przemieszczenie materiałów              22

7.              Rozchód materiałów i towarów              24

7.1              Sprzedaż na zewnętrz materiałów i towarów.              25

7.1.1              Wprowadzanie podstawowych danych dotyczących sprzedaży zewnętrznej              25

7.1.2              Wprowadzanie danych szczegółowych dotyczących przedmiotu sprzedaży              28

7.1.3              Wydruk faktury VAT lub zestawienia paragonów fiskalnych              31

7.2              Sporządzanie dokumentów korygujących sprzedaż materiałów              32

7.2.1              Sporządzanie faktury korekty              32

7.2.2              Anulowanie faktury sprzedaży              33

7.2.3              Wydruk dokumentów korygujących sprzedaż materiałów i towarów              34

7.3              Rozchód materiałów na własne potrzeby              34

7.3.1              Wprowadzanie dokumentów zużycia materiałów na potrzeby własne              34

7.3.2              Wprowadzanie danych szczegółowych zużycia materiałów na własne potrzeby              35

7.4              Wydanie pracownikom materiałów będących deputatami ewidencyjnymi              37

7.4.1              Wprowadzanie danych dotyczących dokumentów wydania pracownikom deputatów ewidencyjnych              38

7.4.2              Wprowadzanie wydanych pracownikom rodzajów deputatów ewidencyjnych              38

7.5              Wydanie  umundurowania w formie deputatu              39

7.5.1              Wprowadzanie danych ogólnych dokumentów związanych z wydaniem umundurowania              40

7.5.2              Wprowadzanie danych szczegółowych (rodzaje deputatów) z dokumentów wydania umundurowania              40

7.6              Korekta rozchodu materiałów              41

7.7              Wydruk dokumentów rozchodu materiałów na potrzeby własne              42

7.8              Wydruk dokumentów rozchodu umundurowania na deputaty              42

8.              Uzgadnianie kwitów dostaw z rachunkami              43

8.1              Wprowadzenie kont zapasów do kontroli              43

8.2              Prowadzenie procesu kontroli stanu zapasów materiałów i towarów              44

8.2.1              Uruchomienie procesu kontroli  (etap pierwszy)              44

8.2.2              Prezentacja dokumentów zakupu do kontroli (etap drugi)              45

8.2.3              Wybór kwitów dostaw do dalszej kontroli (etap trzeci)              46

8.2.4              Informacja o wynikach kontroli (etap czwarty)              48

8.2.5              Przerwanie procesu przeprowadzania kontroli              49

8.2.6              Korygowanie ilości w przyjętych do kontroli kwitach dostaw oraz zmiany ceny zakupu              49

8.2.7              Informacja o wynikach porównania (etap piąty)              50

8.2.8              Przejście do zakończenia procesu kontroli (etap szósty)              51

9.              Słowniki wykorzystywane przy prowadzeniu gospodarki materiałowej              52

9.1              Ekran do wprowadzania danych klienta              52

9.2              Grupy klientów – słownik              55

9.3              Ekrany umożliwiający korektę parametrów gospodarki towarowej              56

9.3.1              Parametry gospodarki towarowej (Część 1) – ekran do wprowadzania i korekty danych              56

9.3.2              Parametry gospodarki towarowej (Część 2) – ekran do wprowadzania i korekty danych              58

9.3.3              Parametry gospodarki towarowej (Część 3) – ekran do wprowadzania i korekty danych              59

9.3.4              Parametry gospodarki towarowej (Część 4) – ekran do wprowadzania i korekty danych              61

9.4              Warunki dostaw – słownik              61

9.5              Słownik kodów językowych              62

9.6              Słownik walut              63

9.7              Ekran kursów walut – słownik              64

9.8              Słownik sposobów zapłaty              64

9.9              Słownik warunków zapłaty              65

9.10              Słownik grup czynności dla obiektu (pozycje planu)              66

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin