Czym jest CLEO.doc

(30 KB) Pobierz
Czym jest CLEO

Czym jest CLEO?



CLEO jest biblioteką do GTA, która daje nam nowe możliwości tworzenia skryptów. Przykładowo odtwrzanie plików MP3 w dowolnym momencie gry. Oprócz nowych funkcji (opcodów) biblioteka ta posiada jeden, duży plus. Po skompilowaniu skryptu SCM możemy uruchomić go na starych zapisach, nie trzeba rozpoczynać nowej gry.
Projekt jest cały czas rozwijany, a jego stwórcą jest Seemann. Aktualna wersja została oznaczona numerem 3.

Instalacja CLEO 3



Instalacja biblioteki jest banalna, wystarczy wkleić odpowiednie pliki. Ale zacznijmy od początku...
- Pobierz CLEO 3
Rozpakuj ściągnięte archiwum. W środku będziesz miał następujące pliki i jeden folder:
- CLEO
- cleo.asi
- vorbisFile.dll
- vorbisHooked.dll

Wszystkie skopiuj do głównego katalogu z grą. Nie musisz kopiować folderu CLEO razem z zawartością. Wystarczy że stworzysz go w głównej lokalizacji GTA SA.

Pierwszy skrypt



Tworzenie skryptów do biblioteki CLEO jest niemal identyczne jak zwykłe SCM. Mają one tylko inny początek i zakończenie, swobodnie można używać tych samych funkcji co w pisaniu skryptów SCM. W tym artykule nie będę używał nowych kodów, które udostępnia nam CLEO. Należy też pamiętać że skrypty wspomnianej biblioteki korzystają z nazw zmiennych z pliku main.scm, czyli nie musimy np. ponownie deklarować gracza jako aktora.

{$CLEO .cs}
0000: NOP



Pierwszą linjką dajemy kompilatorowi znać, że jest to skrypt CLEO. Gdybyśmy ją ominęli, po kompilacji dostalibyśmy zwykły skrypt SCM zamiast CS. Drugą linijką rozpoczynamy skrypt CLEO. To cały wstęp, możemy przejść do konkretnych działań. Chyba najprostszym przykładem jest stworzenie spawn samochodu, dlatego najpierw tym się zajmiemy, a później trochę "zaszalejemy".

0247: request_model #INFERNUS
0247: request_model 182
038B: load_requested_models



Jeśli chcemy korzystac z jakichś modeli, najpierw musimy oczywiście je wczytać. Powinieneś wiedzieć już jak to działa, po przeczytaniu podstaw tworzenia misji. Załadowaliśmy taksówkę i kierowcę.

00A5: $TAXI = create_car #INFERNUS at 2499.2405 -1682.202 13.3649
0175: set_car $TAXI z_angle_to 280.5
00AD: set_car $TAXI max_speed_to 15.0

0129: $KIEROWCA = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car $TAXI driverseat



Powyższe funkcje też na pewno są Ci znane. Na początku Tworzymy samochód, obracamy go i ustalamy prędkość. Później tworzymy w wozie kierowcę.

:petla1
wait 10
if and
00E1: player 0 pressed_key 16
00E1: player 0 pressed_key 15
0206: actor $PLAYER_ACTOR near_car $TAXI radius 5.0 5.0 3.0 flag 0 on_foot
jf @petla2

05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car $TAXI passenger_seat 0 10000 ms



Teraz sprawdzamy czy gracz nacisnął jednocześnie klawisz sprintu i wejścia do samochodu (SPACJA + F) oraz czy jest blisko taksówki. Jeśli nie to przeskakujemy do następnej pętli. Jeśli tak to gracz automatycznie wsiada do taksówki jako pasażer.

:petla2
wait 10
if
00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car $TAXI
jf @petla1

00A7: car $TAXI drive_to 2095.6367 -1792.661 13.0752



Za pomocą tej drugiej pętli sprawdzamy czy gracz jest w taksówce. Jeśli tak to taksówka jedzie pod fast fooda. Jeśli nie, przeskakujemy do pierwszej pętli.

0A93: end_custom_thread



Powyższą funkcją kończymy skrypt CLEO. Jest tak samo krótki jak początek.

Teraz kompilujemy skrypt. Skompilowany plik będzie miał rozszerzenie .cs. Należy go wkleić do katalogu cleo lub w programie Sanny Builder wybrac po prostu opcję Kompiluj + kopiuj. Możemy teraz wejść do gry, wczytać dowolny save i cieszyć się taksówką pod domem CJa, która zawiezie nas do fast fooda kiedy będziemy głodni.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin