Przykładowe pytania na kolokwium z marketingu.
1. Co to jest marketing?2. 4P, 4C3. Rozszerzenie 4P i w jakiej kategorii produktu ma ono znaczenie i dlaczego (usługi, ponieważ niematerialne).4. Orientacje -> marketingowa i rynkowa5. Otoczenie6. Potencjał strategiczny przedsiębiorstwa7. Analiza SWOT8. maxi mini, mini maxi itd9. Co to jest segmentacja?10. Jakie cechy powinien posiadać dobrze wyodrębniony segment?11. Kryteria segmentacji12. Co to jest marka?13. Poziomy produktu14. Strategie (4 podstawowe)15. Cykl życia produktu16. Akceptacja produktów nowych przez nabywców (jakaś krzywa normalna i geesowska (notowałam ze słuchu i nie wiedziałam o czym ona mówi więc to z pewnością jest błędne napisane))17. Co to jest cena?18. Sposoby ustalania ceny w przedsiębiorstwie (kosztowa, popytowa, oparta na cenach produktów konkurencyjnych)19. Strategie: skimmingowa, cen prestiżowych, cen niskich, cen neutralnych.20. Definicje reklamy21. Funkcje promocji i reklamy22. Środki reklamy23. Tabela PR, str. 32724. Promocja osobista (do kogo skierowana, etapy)
umkc