2013 Profesjonalizm w edukacji muzycznej.pdf

(9366 KB) Pobierz
S
PIS TREŚCI
WSTĘP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
Część I
Profesjonalizm w edukacji – praktyczne przygotowanie
do zawodu nauczyciela
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Renata Gozdecka
Innowacyjne działania metodyczne w nauczaniu muzyki . . . . . . . . . . .13
Agnieszka Weiner
Praktyki ogólnopedagogiczne elementem profesjonalizmu
zawodowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Agnieszka Weiner
Od scjentyzmu w stronę humanistyki – metoda projektów
w kształceniu studentów edukacji muzycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
Część II
Scenariusze lekcji. Projekty edukacyjne – propozycje metodyczne
dla współczesnej szkoły
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
47
Polskie tańce narodowe – scenariusze lekcji dla uczniów klas 4–6
eksponujące metody aktywizujące . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Alicja
Łuszpak
Anna Waligóra
Poznanie instrumentów muzycznych. Scenariusze lekcji dla uczniów
klas 4–6 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .67
Alicja
Łuszpak
Fortepian w twórczości Fryderyka Chopina – projekt edukacyjny. . . .79
Gabriela Hacia
Muzyka mistrzów – scenariusze lekcji dla klas 4–6. . . . . . . . . . . . . . . . .95
Zgłoś jeśli naruszono regulamin