poradnik-fallout-nevada.pdf
(
2154 KB
)
Pobierz
Poradnik do Fallout of Nevada
Od fana dla fanów
Graczu,
Oddaję w Twoje ręce poradnik do gry Fallout of Nevada. Został
stworzony, ponieważ gra pochłonęła mnie do tego stopnia, że nie
mogłem poprzestać jedynie na przejściu jej jeden raz nie odkrywając
przy tym większej części jej uroków. Może myślisz tak jak ja, że grając
pierwszy raz w Fallouta z jego zawartości poznajesz 50%, kolejny raz
poznajesz kolejne 40%, przy kolejnych razach następne 5%, a
pozostałych 5% może nie poznasz nigdy. Dlatego ten przewodnik ma na
celu przedstawić Ci (prawie) wszystko, co chciałbyś wiedzieć na temat
możliwości, przedmiotów, zakończeń zadań, rozwoju postaci, eksploracji
świata i innych rzeczy w tej grze. Prawie wszystko, właśnie z powodu
wspomnianego wyżej.
Do stworzenia poradnika wykorzystałem nie tylko staranne
przejście gry, ale też wnikliwą analizę plików tekstowych. Nie mniej
jednak, nie oznacza to, że jakieś drobne elementy nie mogły zostać
przeze mnie pominięte i że poradnika nie można jeszcze udoskonalić.
Dziękuję Szponixowi za udostępnienie poradnika w serwisie Fallout
Corner.
STORMER
1
Spis treści
1.
Wstęp…………………………………………………………………………………3
1.1.
1.2.
1.3.
1.4.
1.5.
Co nowego w stosunku do Fallout 1/2?
………………………………….5
Wartościowe przedmioty i informacje…………………………………….12
Kilka wskazówek do gry…………………………………………………...15
Ciekawostki…………………………..……………………………………..16
Początek rozgrywki………..……………………………………………….18
2.
Opis lokacji wraz z zadaniami do wykonania w nich
………………………….19
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
2.6.
2.7.
2.8.
2.9.
2.10.
2.11.
2.12.
2.13.
2.14.
2.15.
2.16.
2.17.
Słowo wstępu o wątku głównym i reszcie zadań……………………….19
Kryptopolis (Krypta 8)
……………………………………………………..21
Pamięć absolutna…………………………………………………………..32
Wichry Wojny……..…………………………………………………………42
Gerlach………………………………………………………………………52
Czarna Skała…..……………………………………………………………56
Lovelock…….……………………………………………………………….61
Nowe Reno…….……………………………………………………………80
Reaktor „Poseidon Oil”
…………………..………………………………124
Strefa 51…….……………………………………………………………..126
Bridgeport…….……………………………………………………………126
Las Vegas…….……………………………………………………………129
Salt Lake City…….………………………………………………………..157
Uranium City……….………………………………………………………178
Baza Wojskowa Hawthorne…….………………………………………..185
Battle Mountain……….…………………………………………………...186
Samochód…….……………………………………………………………188
2
3.
Pomniejsze lokacje i spotkania specjalne…….………………………………..193
3.1.
3.2.
Miniaturowe lokacje……..………………………………………………..193
Spotkania losowe……..…………………………………………………..194
3.2.1.
Spotkania o szczególnym charakterze (na mapie nie pozostaje lokacja)
……………………………………………………………………………..194
3.2.2.
Spotkania o charakterze lokacji specjalnych……..…………………..197
4.
Rozmaitości tylko z Fallout of Nevada……..…………………………………...202
4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
4.5.
Profity……………………………………………………………………….203
Broń i amunicja……………………………………………………………209
Chemia……………………………………………………………………..216
Przedmioty funkcjonalne…………………………………………………220
Słownik
dla
wersji
niekompatybilnej
z
oficjalnym
polskim
tłumaczeniem…………………………………….……………………………..222
1. Wstęp
Na początku kilka ogólnych informacji o grze Fallout of Nevada. Jest to gra
stworzona na silniku Fallout 2. Oferuje ona nowy, otwarty świat pełen
różnorodnych
możliwości,
interakcji,
sposobów
wykonywania
zadań,
przynależności do frakcji, system rozwoju umiejętności oraz system SPECIAL do
tworzenia postaci. W grze mamy:
- zupełnie nową historię,
- nową mapę świata zawierająca dziewięć nowych lokacji (Czarna Skała,
Gerlach, Lovelock, Baza Wojskowa Hawthrone, Uranium City, Battle Mountain,
3
Wichry Wojny, Las Vegas, Salt Lake City), trzy przerobione lokacje z
oryginalnego Fallouta 2 (Kryptopolis, Nowe Reno, NPP Poseidon Oil), pięć
mniejszych
lokacji
(Bridgeport,
Rozbity
Dyliżans,
Wysypisko
Opon
Samochodowych, Provo, The Pound) oraz inne lokacje niewykorzystane w
finalnej wersji gry (m. in. Wendover, Eily, Stary Człowiek „Rubby”) dostępne
jedynie w edytorze do Fallouta, który umożliwia umieszczenia ich na mapie,
jednak projekt tych lokacji jest niedokończony i nie ma w nich nic wartościowego,
- dwanaście zupełnie nowych spotkań losowych (Stacja Paliw, Skrzyżowanie,
Wielka Dziura, Tankowiec na Pustyni, Zapomniane Biuro, Kawiarnia „Nowa
Nadzieja”, Wielkie Jajo, Chata Bobby’ego, Dom na Kółkach, „Następny”,
Opuszczony Obóz Strażników, Miejsce na Piknik),
- ponad sto nowych questów do wykonania,
- dwieście zupełnie nowych przedmiotów (broni, prochów, amunicji, narzędzi
itp.),
- nową oprawę dźwiękową, a także wizualną (nowe ilustracje, animacje, ruchy
postaci),
- nowe możliwości interakcji z otoczeniem (większe wykorzystanie nauki i
naprawy, możliwości tworzenia przedmiotów i wykorzystania ich na innych
obiektach),
- większe wykorzystanie wszystkich umiejętności, bowiem nawet mało
znaczące w poprzednich Falloutach umiejętności, jak hazard czy pułapki, tu mogą
być pomocne przy rozwiązywaniu niektórych zadań.
Wątek fabularny gry opiera się na wyruszeniu z Kryptopolis w poszukiwaniu
tajemniczego
elementu
z
krypty
skradzionego
przez
Jay’a
Kukisha
–
przedstawiciela tajemnej frakcji motocyklistów. Nasza postać jest określana
mianem Wędrowca. Sprawa kradzieży tajemniczego elementu oczywiście nie
okaże się błaha i nie zakończymy gry zwyczajnie zwracając go do krypty. Po
drodze będziemy mogli wyświadczyć swoje usługi licznym „guru” na pustkowiu, z
których jedni reprezentują dobrą stronę, inni zaś są typowymi szumowinami
postapokaliptycznego świata.
4
1.1.
Co nowego w stosunku do Fallout 1/2?
Do gry został dodany na wzór późniejszych części Falloutów system
tworzenia przedmiotów w warsztatach, laboratoriach, ogniskach i u ludzi.
Możemy leczyć choroby, wytwarzać przedmioty, lekarstwa, bronie,
amunicję itp. oraz naprawiać różne rzeczy. Możliwości zależą od
dostępności surowców oraz naszych umiejętności.
a) Ogniska – żeby z nich korzystać, trzeba mieć
naukę na min. 25.
1) Leczenie infekcji – pewne małe paskudztwo, którym możemy się
zarazić nieraz w trakcie naszej przygody. Możemy wyleczyć się z niej
przy ognisku za pomocą tychże składników:
- „Oczyszczacza krwi” – Bloodpurifier – wystarczy normalnie go użyć,
- korzenia ksandrowego,
- korzenia ksandrowego i środka dezynfekującego,
- korzenia ksandrowego, środka dezynfekującego i pitnej wody,
- wilczej jagody i gorzały –
faktycznie jednak nie działa,
- wilczej jagody i
„Krwawej
Mary” –
faktycznie jednak nie działa,
- wilczej jagody i Koktajlu Atomowego –
faktycznie jednak nie działa,
Skuteczność zależy od umiejętności
leczenie
i użytych składników.
2) Przepisy do nauczenia – są porozrzucane w różnych miejscach na
mapie świata:
- Piwo korzenne – do nauczenia
nauka na min. 35
,
+100 PD,
- Koktajl Atomowy – do nauczenia
nauka na min. 40
,
+100 PD,
- Stimpak – do nauczenia
nauka na min. 75
,
+100 PD,
- Torba lekarska - do nauczenia
nauka na min. 20
,
+100 PD,
- Koktajl Mołotowa – do nauczenia
nauka na min. 20
,
+100 PD,
- Przekąska z modliszki – do nauczenia
nauka na min. 20
,
+100 PD,
uczy nas jej Bob Iguana.
3) Chemia do wyprodukowania przy ognisku i niezbędne składniki:
5
Plik z chomika:
flog1980
Inne pliki z tego folderu:
Translation FN v2.92.rar
(14283 KB)
poradnik-fallout-nevada.pdf
(2154 KB)
nevada-pl.rar
(2434 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin