Gębarowski M. - Nowoczesne formy promocji.pdf

(7554 KB) Pobierz
Marcin Gębarowski
NOWOCZESNE
FORMY
PROMOCJI
Wydano za zgodą Rektora
Opiniodawcy
prof. zw. dr hab. Jan KAJA
prof. dr hab. inż. Mirosław WŁODARCZYK
Redaktor
Barbara MAZEWSKA
Przygotowanie matryc
Mariusz TENDERA
Projekt okładki
Marcin GĘBAROWSKI
Podręcznik akademicki
Marketing
Promocja
Reklama
Ambient media
© Copyright by Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007
ISBN 978-83-7199-445-6
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej
ul. W. Pola 2, 35-959 Rzeszów
Nakład 300 + 35 egz. Ark. wyd. 15,51. Ark. druk. 12,75. Papier offset kl. III 70g B1.
Oddano do druku w czerwcu 2007 r. Wydrukowano w czerwcu 2007 r.
Drukarnia Oficyny Wydawniczej Politechniki Rzeszowskiej, ul. W. Pola, 35-959 Rzeszów
Zam. Nr 49/07
Spis treści
Wstęp .............................................................................................................
1. Nowe formy promocji w procesie komunikacji marketingowej .........
1.1. Model komunikacji marketingowej ...................................................
1.2. Zmiany na rynku mediów oraz szum informacyjny ..........................
1.3. Postawy społeczne a „tradycyjne” sposoby komunikacji ..................
1.4.
Ambient media
– niestandardowe formy przekazu ............................
2. W kinie, prasie, radiu i telewizji ............................................................
2.1.
Product placement
.............................................................................
2.2. Przekaz podprogowy ..........................................................................
2.3. Reklama porównawcza ......................................................................
2.4. Reklama kontrowersyjna ...................................................................
2.5.
Ambush marketing
.............................................................................
3. W punktach sprzedaży ...........................................................................
3.1. Marketing zapachowy ........................................................................
3.2.
Audiomarketing
..................................................................................
3.3.
Visual merchandising
........................................................................
3.4. Niestandardowa reklama wewnętrzna ...............................................
5
7
7
14
19
24
31
31
41
44
51
61
65
65
69
73
88
4. Przed monitorem komputera ................................................................. 96
4.1.
Advergaming
...................................................................................... 96
4.2. Marketing wirusowy .......................................................................... 103
4.3.
Desktop marketing
............................................................................. 111
4.4.
Podcasting
......................................................................................... 117
5. Na otwartej przestrzeni ..........................................................................
5.1. Wydarzenia marketingowe ................................................................
5.2.
Field marketing
..................................................................................
5.3. Niekonwencjonalna reklama zewnętrzna ..........................................
120
120
130
137
4
6. W podróży ............................................................................................... 157
6.1. Reklama tranzytowa .......................................................................... 157
6.2. Reklama w pojazdach i na biletach .................................................... 162
7. W bezpośredniej rozmowie lub przez telefon ....................................... 169
7.1. Przekaz ustny ..................................................................................... 169
7.2. Marketing mobilny ............................................................................ 176
Bibliografia ................................................................................................... 185
Słownik użytecznych terminów .................................................................. 192
Zgłoś jeśli naruszono regulamin