Plan wrzesień.docx

(45 KB) Pobierz

 

Tydzień 1: W PRZEDSZKOLU

Aktywności dzieci

Temat dnia

Językowo- literacka i słuchowa

Społeczno- przyrodnicza

Matematyczna

Plastyczno- techniczna i grafomotoryczna

Muzyczna

Ruchowo-zdrowotna

W MOIM PRZEDSZKOLU

 

 

Pak – słuchanie opowiadania czytanego przez N.; rozmowa na podstawie jego treści.

 

„Odszukaj swoje imię” – zabawa dydaktyczna; porównywanie wyrazów; czytanie globalne.

„Baranek” – zabawa integracyjna; poznanie imion kolegów w grupie.

„Lusterka” – zabawa; koncentrowanie uwagi na drugiej osobie.

Spacer wokół przedszkola – zwrócenie uwagi dzieci na położenie przedszkola, charakterystyczne fragmenty krajobrazu, elementy związane z bezpieczeństwem

 

Praca z K1., 1 – kolorowanie bohatera cyklu; dorysowywanie brakujących elementów.

 

„Wizytówki” – rysowanie na kartce znaczka z szatni, przyklejanie swojego imienia.

„Dwóm tańczyć się zachciało” – zabawa taneczna; wykonywanie czynności demonstrowanych przez N.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 1.

 

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – reagowanie na polecenia N.

„Pak na lizaku” – zabawy z bohaterem, przy wykorzystaniu sylwetki Paka.

Pomoce

 

 

 

K1., 1

 

 

Podstawa programowa

3-1;3-3; 4-3; 14-4; 14-5

1-1; 1-2; 6-5

 

9-2;

8-1

5-4

W MOIM PRZEDSZKOLU

 

Rozmowa z dziećmi na podstawie własnych doświadczeń dotycząca korzystania z placu zabaw i ogrodu – ustalenie zasad bezpiecznej zabawy; swobodne wypowiedzi dzieci.

„Pajęczyna” –zabawa integracyjna; integrowanie dzieci w grupie; uświadamianie dzieciom, że wszyscy jesteśmy ważni i potrzebni.

 

Wycieczka po przedszkolu – zapoznanie z poszczególnymi pomieszczeniami i ich przeznaczeniem.

Określanie stron ciała – prawa ręka, lewa ręka; oznaczanie lewej ręki w zabawie ilustracyjnej do piosenki.

Praca z ZG 1 – rysowanie budynku przedszkola po linii, kolorowanie, dorysowywanie brakujących elementów.

 

„Przedszkole moich marzeń” – malowanie farbami.

 

Pak – przyjaciel przedszkolaków –osłuchanie z piosenką; nauka słów i melodii piosenki.

Zabawa ilustracyjna ze śpiewem do piosenki – naśladowanie ruchów demonstrowanych przez N..

Zabawa taneczna „Dwóm tańczyć się zachciało”- integrowanie dzieci w grupie.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 1.

 

„Podchody” – zestaw zabaw ruchowych w ogrodzie; koncentrowanie uwagi dzieci na znakach; poznanie topografii przedszkolnego ogrodu.

 

 

Pomoce

 

 

 

ZG 1

 

CD

 

Podstawa programowa

1-3; 3-1; 3-4; 4-3;6-5

1-1; 1-2;

13-4

9-2; 10-1; 14-3

1-1; 8-1;

5-3; 5-4; 6-5; 14-7

 

DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

Pożar! – słuchanie opowiadania; rozmowa na podstawie utworu

„Zabawa z pantomimą” – nazywanie i wyrażanie emocji.

„Emocje” – nazywanie emocji i odnoszenie ich do sytuacji życiowych.

 

„Dyżury w przedszkolu” – ustalenie rodzajów i zasad dyżurów w przedszkolu.

„Robimy porządki w sali” – zabawa dydaktyczna; klasyfikowanie zabawek według jednej cechy.

 

Praca z K1., 2 – wklejanie zabawek we właściwe pola.

Praca z ZG 2 – określanie nastrojów przedstawionych na obrazku; kreślenie linii ukośnych po śladzie.

Praca z K1., 2 – zadanie dodatkowe; kolorowanie figur geometrycznych i rysowanie fal.

Zabawa ilustracyjna ze śpiewem do piosenki – ilustrowanie ruchem słów piosenki.

„Echo”  – zabawa rytmiczna; wyklaskiwanie rytmów ułożonych z klocków.

Wspólne wyklaskiwanie rytmu piosenki przewodniej, z recytowaniem słów – na wybranych frazach.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 1.

 

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – koncentrowanie uwagi na elementach związanych z bezpieczeństwem poruszania się po chodniku i ulicy (przejście dla pieszych, znaki).

 

Zabawy na przedszkolnym placu zabaw – reagowanie na polecenia N.

Pomoce

 

 

K1., 2

ZG 2; K1., 2

CD

 

Podstawy programowa

1-1; 3-1; 3-2; 3-3; 7-2; 14-5

1-1; 1-2; 1-3;2-2; 2-5; 3-4;

2-5; 4-2;9-2;

14-1; 14-3;

8-1; 8-2;

1-1; 2-4; 5-3; 5-4; 6-2

PRZEDSZKOLNY SAVOIR-VIVRE

 

„W przedszkolu” – praca z Wielką księgą tropicieli; omówienie ilustracji; dokonanie oceny zachowań przy pomocy naklejek.

 

Zabawy dydaktyczne:

– podział wyrazów na sylaby z jednoczesnym klaskaniem;

– składanie wyrazów z sylab podawanych przez N.;

– wyklaskiwanie wyrazów w rytmie ułożonym przez N. z klocków.

„Kodeks przedszkolaka” – omówienie i spisanie kodeksu.

 

„Scenki z życia przedszkola” – zabawa w teatr; przewidywanie skutków zachowań.

Praca z K1., 3 – analiza sylabowa wyrazów; przeliczanie ilości sylab w wyrazie; wyznaczanie prawej i lewej strony ciała w zabawie tanecznej „Ty i ja”.

 

Praca z K1., 3 – zadanie dodatkowe; stosowanie pojęć –pod, nad, obok, za

Kolorowanie ilustracji przedstawiających zachowania dzieci w przedszkolu lub rysowanie ilustracji do „kodeksu przedszkolaka”.

Pak przyjaciel przedszkolaków – zabawa ilustracyjna do piosenki przewodniej.

„Ty i ja” – zabawa taneczna; oznaczanie lewej ręki; posługiwanie się określeniami prawa ręka, lewa ręka.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 1.

 

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.

 

„Zabawa w kolory”– zabawa w ogrodzie przedszkolnym; odczytywanie sygnałów wzrokowych i wiązanie ich z konkretną czynnością.

„Rób tak – nie rób tak” – zabawa orientacyjno- porządkowa; koncentrowanie uwagi na drugiej osobie; wykonywanie poleceń.

Pomoce

Wielka księga tropicieli

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin