Tydzień 1: W PRZEDSZKOLU
Aktywności dzieci
Temat dnia
Językowo- literacka i słuchowa
Społeczno- przyrodnicza
Matematyczna
Plastyczno- techniczna i grafomotoryczna
Muzyczna
Ruchowo-zdrowotna
W MOIM PRZEDSZKOLU
Pak – słuchanie opowiadania czytanego przez N.; rozmowa na podstawie jego treści.
„Odszukaj swoje imię” – zabawa dydaktyczna; porównywanie wyrazów; czytanie globalne.
„Baranek” – zabawa integracyjna; poznanie imion kolegów w grupie.
„Lusterka” – zabawa; koncentrowanie uwagi na drugiej osobie.
Spacer wokół przedszkola – zwrócenie uwagi dzieci na położenie przedszkola, charakterystyczne fragmenty krajobrazu, elementy związane z bezpieczeństwem
Praca z K1., 1 – kolorowanie bohatera cyklu; dorysowywanie brakujących elementów.
„Wizytówki” – rysowanie na kartce znaczka z szatni, przyklejanie swojego imienia.
„Dwóm tańczyć się zachciało” – zabawa taneczna; wykonywanie czynności demonstrowanych przez N.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 1.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – reagowanie na polecenia N.
„Pak na lizaku” – zabawy z bohaterem, przy wykorzystaniu sylwetki Paka.
Pomoce
K1., 1
Podstawa programowa
3-1;3-3; 4-3; 14-4; 14-5
1-1; 1-2; 6-5
9-2;
8-1
5-4
Rozmowa z dziećmi na podstawie własnych doświadczeń dotycząca korzystania z placu zabaw i ogrodu – ustalenie zasad bezpiecznej zabawy; swobodne wypowiedzi dzieci.
„Pajęczyna” –zabawa integracyjna; integrowanie dzieci w grupie; uświadamianie dzieciom, że wszyscy jesteśmy ważni i potrzebni.
Wycieczka po przedszkolu – zapoznanie z poszczególnymi pomieszczeniami i ich przeznaczeniem.
Określanie stron ciała – prawa ręka, lewa ręka; oznaczanie lewej ręki w zabawie ilustracyjnej do piosenki.
Praca z ZG 1 – rysowanie budynku przedszkola po linii, kolorowanie, dorysowywanie brakujących elementów.
„Przedszkole moich marzeń” – malowanie farbami.
Pak – przyjaciel przedszkolaków –osłuchanie z piosenką; nauka słów i melodii piosenki.
Zabawa ilustracyjna ze śpiewem do piosenki – naśladowanie ruchów demonstrowanych przez N..
Zabawa taneczna „Dwóm tańczyć się zachciało”- integrowanie dzieci w grupie.
„Podchody” – zestaw zabaw ruchowych w ogrodzie; koncentrowanie uwagi dzieci na znakach; poznanie topografii przedszkolnego ogrodu.
ZG 1
CD
1-3; 3-1; 3-4; 4-3;6-5
1-1; 1-2;
13-4
9-2; 10-1; 14-3
1-1; 8-1;
5-3; 5-4; 6-5; 14-7
DZIEŃ W PRZEDSZKOLU
Pożar! – słuchanie opowiadania; rozmowa na podstawie utworu
„Zabawa z pantomimą” – nazywanie i wyrażanie emocji.
„Emocje” – nazywanie emocji i odnoszenie ich do sytuacji życiowych.
„Dyżury w przedszkolu” – ustalenie rodzajów i zasad dyżurów w przedszkolu.
„Robimy porządki w sali” – zabawa dydaktyczna; klasyfikowanie zabawek według jednej cechy.
Praca z K1., 2 – wklejanie zabawek we właściwe pola.
Praca z ZG 2 – określanie nastrojów przedstawionych na obrazku; kreślenie linii ukośnych po śladzie.
Praca z K1., 2 – zadanie dodatkowe; kolorowanie figur geometrycznych i rysowanie fal.
Zabawa ilustracyjna ze śpiewem do piosenki – ilustrowanie ruchem słów piosenki.
„Echo” – zabawa rytmiczna; wyklaskiwanie rytmów ułożonych z klocków.
Wspólne wyklaskiwanie rytmu piosenki przewodniej, z recytowaniem słów – na wybranych frazach.
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – koncentrowanie uwagi na elementach związanych z bezpieczeństwem poruszania się po chodniku i ulicy (przejście dla pieszych, znaki).
Zabawy na przedszkolnym placu zabaw – reagowanie na polecenia N.
K1., 2
ZG 2; K1., 2
Podstawy programowa
1-1; 3-1; 3-2; 3-3; 7-2; 14-5
1-1; 1-2; 1-3;2-2; 2-5; 3-4;
2-5; 4-2;9-2;
14-1; 14-3;
8-1; 8-2;
1-1; 2-4; 5-3; 5-4; 6-2
PRZEDSZKOLNY SAVOIR-VIVRE
„W przedszkolu” – praca z Wielką księgą tropicieli; omówienie ilustracji; dokonanie oceny zachowań przy pomocy naklejek.
Zabawy dydaktyczne:
– podział wyrazów na sylaby z jednoczesnym klaskaniem;
– składanie wyrazów z sylab podawanych przez N.;
– wyklaskiwanie wyrazów w rytmie ułożonym przez N. z klocków.
„Kodeks przedszkolaka” – omówienie i spisanie kodeksu.
„Scenki z życia przedszkola” – zabawa w teatr; przewidywanie skutków zachowań.
Praca z K1., 3 – analiza sylabowa wyrazów; przeliczanie ilości sylab w wyrazie; wyznaczanie prawej i lewej strony ciała w zabawie tanecznej „Ty i ja”.
Praca z K1., 3 – zadanie dodatkowe; stosowanie pojęć –pod, nad, obok, za
Kolorowanie ilustracji przedstawiających zachowania dzieci w przedszkolu lub rysowanie ilustracji do „kodeksu przedszkolaka”.
Pak przyjaciel przedszkolaków – zabawa ilustracyjna do piosenki przewodniej.
„Ty i ja” – zabawa taneczna; oznaczanie lewej ręki; posługiwanie się określeniami prawa ręka, lewa ręka.
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.
„Zabawa w kolory”– zabawa w ogrodzie przedszkolnym; odczytywanie sygnałów wzrokowych i wiązanie ich z konkretną czynnością.
„Rób tak – nie rób tak” – zabawa orientacyjno- porządkowa; koncentrowanie uwagi na drugiej osobie; wykonywanie poleceń.
Wielka księga tropicieli
Elavon