Plan październik.docx

(44 KB) Pobierz

 

Tydzień 5: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Aktywności dzieci

Temat dnia

Językowo- literacka
i słuchowa

Społeczno- przyrodnicza

Matematyczna

Plastyczno- techniczna i grafomotoryczna

Muzyczna

Ruchowo-zdrowotna

ODŻYWIAM SIĘ ZDROWO –  WITAMINY

Witaminowe abecadło Stanisława Kraszewskiego – słuchanie wiersza; rozmowa na podstawie jego treści. „Odkrywamy witaminy”– zabawa dydaktyczna;   ćwiczenie sylabowej syntezy słuchowej. „Kto powie więcej?” – zabawa dydaktyczna.

Zwrócenie uwagi odkładanie zabawek na miejsce po skończonej zabawie.

 

„Witaminy” – klasyfikowanie obrazków.

Praca z K1., 18 – odszukiwanie takich samych sekwencji.

„Witaminowe rodziny”– praca plastyczna.

Praca z K1., 18 – zadanie dodatkowe – rysowanie po śladzie; ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 3.

„Wesołe witaminki” – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa. Zabawy na przedszkolnym placu zabaw;  reagowanie na polecenia N. „Witaminowy taniec” – zabawa ruchowa.

pomoce

 

 

K1., 18

K1., 18

 

CD

podstawa programowa

3-1;3-2; 3-3; 4-3; 5-1

1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5;

 

9-2;

 

5-3; 5-4;

 

UBIERAM SIĘ ODPOWIEDNIO DO POGODY

Buty chcą iść na przechadzkę Doroty Gellner – rozmowa na podstawie treści wiersza;  odpowiedzi dzieci na pytania N. dotyczące treści wiersza.

Zabawa słuchowa- analiza i synteza sylabowa wyrazów; liczenie sylab w wyrazie.

K1.,19 – dzielenie wyrazów na sylaby; przeliczanie sylab w wyrazie; kolorowanie właściwej ilości sylab.

„Ubrania na każdą pogodę” – praca z WP; dobieranie stroju właściwego dla chłopca/dziewczynki na różne warunki pogodowe.

Spacer w najbliższej okolicy przedszkola.

Zwrócenie uwagi na właściwe ubieranie się zgodne z porą roku; na samodzielną zmianę obuwia oraz nakrycia wierzchniego.

Zabawy dowolne: ubieranie sylwet Paka; kolorowanie, ozdabianie ubrań; ubieranie lalek w kąciku.

„Jesienny szalik”– zabawa dydaktyczna;  tworzenie rytmów.

„Ubrania na każdą pogodę – praca z  WP; dobieranie stroju właściwego dla chłopca/dziewczynki na różne warunki pogodowe; dokonywanie klasyfikacji.

Ćwiczenia manualne – praca z WP; przygotowanie przez dzieci materiałów do zabawy.

Praca z K1.,19 – zadanie dodatkowe – rysowanie po śladzie.

Zabawa ruchowa pobudzająco- hamująca; przy muzyce.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 3.

„Kolorowe kałuże” – zabawa z elementem skoku.

„Berek” – zabawa bieżna;

Zabawa ruchowa pobudzająco- hamująca; przy muzyce.

 

pomoce

K1., 19

WP

WP

K1., 19; WP

 

 

podstawa programowa

3-1; 3-2; 3-3; 3-4; 14-5; 14-6

1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5;

4-2; 4-3

14-3

 

5-3; 5-4;

RUCH TO ZDROWIE – SPORTY

Rozwiązywanie zagadek o dyscyplinach sportowych.

Rozmowa na temat dyscyplin sportowych- udzielanie odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci.

„W zdrowym ciele zdrowy duch” - praca z Wielką księgą tropicieli - dokonywanie oceny zachowań dzieci związanych z właściwym ubieraniem się, ruchem, odpoczynkiem, dbaniem o higienę;  zdrowe / niezdrowe produkty.

„Sportowcy”–zabawa słownikowa;  tworzenie pojęć: nazwy zawodników uprawiających dyscypliny sportowe.

Zwracanie uwagi na zgodną zabawę, współpracę dzieci, właściwe rozwiązywanie sporów i nieporozumień.

 

 

Praca z ZG 7 – odcinki z włóczki; układanie i porównanie długości tras.

Praca z ZG 7 – rysowanie w tunelu; rysowanie po śladzie.

Zabawy plastyczne – lepienie na dowolny temat z masy solnej.

Fikający zuch – zabawa taneczna do piosenki.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 3.

„Zawody zwierząt” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.

Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

Zwrócenie uwagi na właściwe ubieranie się zgodne z porą roku, na samodzielną zmianę obuwia oraz nakrycia wierzchniego.

Zabawa z elementem rzutu i celowania.

„Wyścig gąsienic” – zabawa ruchowa.

pomoce

Wielka księga tropicieli

 

ZG 7

ZG 7

CD

 

podstawa programowa

3-1;3-2; 3-3;

1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5;

 

9-2; 14-3;

8-1; 8-2;

2-4; 5-3; 5-4;

 

U LEKARZA

Chory Pak – słuchanie opowiadania; rozmowa o pracy lekarza na podstawie opowiadania i ilustracji przedstawiających gabinety różnych lekarzy.

 

„U lekarza” – rozmowa kierowana pytaniami N.; na podstawie ilustracji wizyty u lekarza.

„W przychodni” – wycieczka do najbliższej przychodni; rozmowa z pielęgniarką i /lub lekarzem.

„U lekarza” – zabawa tematyczna.

„Mistrz matematyki” –zabawa z elementem liczenia; przeliczanie dzieci w sali.

Zabawa dydaktyczna- klasyfikowanie przedmiotów.

Praca z K1., 20 –  rozwój logicznego myślenia; łączenie ilustracji w pary; klasyfikowanie i wnioskowanie; zadanie dodatkowe – skreślanie przedmiotów nie pasujących do pozostałych.

„Fikający zuch” – zabawy ruchowo- słuchowo-wzrokowe przy piosence; kreślenie wzoru.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin