Rozkład materiału – grudzień
Aktywności dzieci
Temat
dnia
Językowo- literacka i słuchowa
Społeczno- przyrodnicza
Matematyczna
Plastyczno- techniczna i grafomotoryczna
Muzyczna
Ruchowo- zdrowotna
Tydzień 13: ŚWIĄTECZNE POCZTÓWKI
NIEDŁUGO MIKOŁAJKI
„Z czym kojarzą się wam gwiazdki?” – rozmowa nawiązująca do świąt Bożego Narodzenia; swobodne wypowiedzi dzieci.
„Co kojarzy się wam ze świętami Bożego Narodzenia?” –zabawa słownikowa; burza mózgów.
„Co by było gdyby...?” – rozmowa na temat „Co byś zrobił gdybyś to ty był Św. Mikołajem?”; omawianie rysunków.
„Pomagamy innym dzieciom”– rozmowa z dziećmi na temat możliwości pomocy potrzebującym; różne akcje charytatywne; zachęcanie do udziału w wybranej akcji.
„Domino głoskowe” – zabawa dydaktyczna.
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie; wyszukiwanie oznak nadchodzącej zimy.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – stwarzanie warunków do zabaw konstrukcyjnych.
„Pudło z gwiazdkami” – zabawa dydaktyczna; dokonywanie klasyfikacji.
Zabawa dydaktyczna przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów.
„Zabawy z kółkami” – metoda origami; wycinanie kółek z kolorowego papieru, składanie ich według wzoru podanego N.
„Co by było gdyby...?” – rozmowa na temat „Co byś zrobił gdybyś to ty był Św. Mikołajem?”; odpowiedzi w formie rysunków.
„Zabawy z gazetami” – wydobywanie różnorodnych dźwięków z gazety.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 7.
„Zaprzęgi Mikołaja” – zabawa ruchowa.
Zabawy na przedszkolnym placu zabaw z wykorzystaniem przyborów gimnastycznych – tor przeszkód.
Wykorzystanie materiałów pomocniczych
Realizacja podstawy programowej
1-4; 3-1; 3-2; 3-3; 3-4; 14-4; 14-6
1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5; 11-1; 11-2
4-2; 13-1; 13-3
14-2; 14-3
8-3;
5-3; 5-4;
PRZYGOTOWUJEMY ŚWIĄTECZNE KARTKI
„Jaka jest ta kartka?” – zabawa słownikowa; wypowiedzi dzieci;
rozmowa z dziećmi dotycząca sposobu wysyłania kartek i nawiązująca do sposobu pakowania ich w koperty.
„Wyszukiwanie głoski k” – zabawa słuchowa; wskazywanie przedmiotów zaczynających się głoską k;
„Sylabinka” –dzielenie wyrazów na sylaby.
„Czy jest tu głoska k?” – zabawa słuchowa; wskazywanie głoski w słowach.
Praca z K2., 12 – ćwiczenia słuchowe; czytanie globalne; wyróżnianie głoski k w nagłosie.
„Kartka świąteczna” –wystawa wykonanych kartek świątecznych.
„Liczymy kartki” – zabawa dydaktyczna; przeliczanie; odejmowanie.
„Kupujemy Karty Świąteczne” –zabawa matematyczna; dodawanie w sytuacji kupno- sprzedaż.
Praca z K2., 12 – rysowanie po śladzie; zadanie dodatkowe – rysowanie po śladzie; pisanie w tunelu.
„Kartka świąteczna” – praca z WP; wykonanie kartki świątecznej.
„Znajdź swoją kartkę”– zabawa ruchowa.
K2., 12
K2., 12; WP
3-1; 3-2; 3-3; 3-4; 14-4; 14-5; 14-6
1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5; 11-1
13-1; 13-2
14-2; 14-3;
NA POCZCIE
Wesołych Świąt Danuty Gellner – słuchanie wiersza; omówienie treści wiersza.
Praca z K2., 13 – historyjka obrazkowa; opowiadanie, co wydarzyło się najpierw, a co potem; wspólne omówienie drogi jaką pokonuje list; zadanie dodatkowe – wyróżnianie głoski k, kolorowanie przedmiotów z głoską k w nazwie.
„List” – odczytanie listu od Paka; rozmowa z dziećmi na temat zwyczaju pisania listów i wysyłania kart świątecznych; redagowanie i wysyłanie życzeń do rodziny.
„Zgaduj-zgadula” – rozwiązywanie zagadek dotyczących tematu poczty.
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – spacer do najbliższej skrzynki pocztowej w celu wysłania listów.
„Na poczcie” – zabawa tematyczna.
Praca z K2., 13 – historyjka obrazkowa; ustalenie kolejności zdarzeń.
„Koperta” – praca z WP; wykonanie koperty.
„Jedzie pociąg z listami” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 7
„Podaj kartkę” – zabawa ruchowa.
K 2., 13
WP
3-1; 3-2; 3-3; 3-4; 4-3; 14-5;
1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5; 11-1; 15-2
JAK KOMUNIKOWANO SIĘ KIEDYŚ, A JAK DZIŚ
„Głuchy telefon” – zabawa słuchowa.
„Halo halo” – materiały dodatkowe; praca z Wielką księgą tropicieli; rozmowa na temat dawnych i obecnych sposobów komunikacji; na podstawie ilustracji.
„Telefony” – zabawa słownikowa; N. prezentuje różne rodzaje telefonów. rozmowa z dziećmi na temat różnic.
„Do czego potrzebny jest telefon?” – burza mózgów; rozmowa na temat możliwości wysyłania życzeń lub wiadomości sms; nawiązanie do Internetu.
...
Elavon