Plan Grudzień(1).docx

(36 KB) Pobierz

Rozkład materiału –  grudzień

Aktywności dzieci

Temat

dnia

Językowo- literacka i słuchowa

Społeczno- przyrodnicza

Matematyczna

Plastyczno- techniczna i grafomotoryczna

Muzyczna

Ruchowo- zdrowotna

Tydzień 13: ŚWIĄTECZNE POCZTÓWKI

NIEDŁUGO MIKOŁAJKI

„Z czym kojarzą się wam gwiazdki?” – rozmowa nawiązująca do świąt Bożego Narodzenia; swobodne wypowiedzi dzieci.

„Co kojarzy się wam ze świętami Bożego Narodzenia?” –zabawa słownikowa; burza mózgów.

„Co by było gdyby...?” – rozmowa na temat „Co byś zrobił gdybyś to ty był Św. Mikołajem?”; omawianie rysunków.

„Pomagamy innym dzieciom”– rozmowa z dziećmi na temat możliwości pomocy potrzebującym; różne akcje charytatywne; zachęcanie do udziału w wybranej akcji.

„Domino głoskowe” – zabawa dydaktyczna.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie; wyszukiwanie oznak nadchodzącej zimy.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – stwarzanie warunków do zabaw konstrukcyjnych.

„Pudło z gwiazdkami” – zabawa dydaktyczna; dokonywanie klasyfikacji.

Zabawa dydaktyczna przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów.

 

„Zabawy z kółkami” – metoda origami; wycinanie kółek z kolorowego papieru, składanie ich według wzoru podanego N.

„Co by było gdyby...?” – rozmowa na temat „Co byś zrobił gdybyś to ty był Św. Mikołajem?”; odpowiedzi w formie rysunków.

„Zabawy z gazetami” – wydobywanie  różnorodnych dźwięków z gazety.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 7.

„Zaprzęgi Mikołaja” – zabawa ruchowa.

Zabawy na przedszkolnym placu zabaw z wykorzystaniem przyborów gimnastycznych – tor przeszkód.

 

Wykorzystanie materiałów pomocniczych

 

 

 

 

 

 

Realizacja podstawy programowej

1-4; 3-1; 3-2; 3-3; 3-4; 14-4; 14-6

1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5; 11-1; 11-2

4-2; 13-1; 13-3

14-2; 14-3

8-3;

5-3; 5-4;

PRZYGOTOWUJEMY ŚWIĄTECZNE KARTKI

„Jaka jest ta kartka?” – zabawa słownikowa;  wypowiedzi dzieci;

rozmowa z dziećmi dotycząca sposobu wysyłania kartek i nawiązująca do sposobu pakowania ich w koperty.

„Wyszukiwanie głoski k” – zabawa słuchowa; wskazywanie przedmiotów zaczynających się głoską k;

Sylabinka” –dzielenie wyrazów na sylaby.

„Czy jest tu głoska k?” – zabawa słuchowa; wskazywanie głoski w słowach.

Praca z K2., 12 – ćwiczenia słuchowe; czytanie globalne; wyróżnianie głoski k w nagłosie.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie; wyszukiwanie oznak nadchodzącej zimy.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – stwarzanie warunków do zabaw konstrukcyjnych.

„Kartka świąteczna” –wystawa wykonanych kartek świątecznych.

„Liczymy kartki” – zabawa dydaktyczna; przeliczanie; odejmowanie.

„Kupujemy Karty Świąteczne” –zabawa matematyczna; dodawanie w sytuacji kupno- sprzedaż.

 

„Zabawy z kółkami” – metoda origami; wycinanie kółek z kolorowego papieru, składanie ich według wzoru podanego N.

Praca z K2., 12 – rysowanie po śladzie; zadanie dodatkowe – rysowanie po śladzie; pisanie w tunelu.

„Kartka świąteczna” – praca z WP; wykonanie kartki świątecznej.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 7.

„Znajdź swoją kartkę”– zabawa ruchowa.

Wykorzystanie materiałów pomocniczych

K2., 12

 

 

K2., 12; WP

 

 

Realizacja podstawy programowej

3-1; 3-2; 3-3; 3-4; 14-4; 14-5; 14-6

1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5; 11-1

13-1; 13-2

14-2; 14-3;

 

5-3; 5-4;

NA POCZCIE

Wesołych Świąt Danuty Gellner – słuchanie wiersza; omówienie treści wiersza.

Praca z K2., 13 – historyjka obrazkowa; opowiadanie, co wydarzyło się najpierw, a co potem; wspólne omówienie drogi jaką pokonuje list; zadanie dodatkowe – wyróżnianie głoski k, kolorowanie przedmiotów z głoską k w nazwie.

„List” – odczytanie listu od Paka; rozmowa z dziećmi na temat zwyczaju pisania listów i wysyłania kart świątecznych; redagowanie i wysyłanie życzeń do rodziny.

„Zgaduj-zgadula” – rozwiązywanie zagadek dotyczących tematu poczty.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola –  spacer do najbliższej skrzynki pocztowej w celu wysłania listów.

„Na poczcie” – zabawa tematyczna.

Praca z K2., 13 – historyjka obrazkowa; ustalenie kolejności zdarzeń.

„Zabawy z kółkami” – metoda origami; wycinanie kółek z kolorowego papieru, składanie ich według wzoru podanego N.

„Koperta” – praca z WP; wykonanie koperty.

 

„Jedzie pociąg z listami” – zabawa ruchowa ze śpiewem.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 7

„Jedzie pociąg z listami” – zabawa ruchowa ze śpiewem.

„Podaj kartkę” – zabawa ruchowa.

Wykorzystanie materiałów pomocniczych

K 2., 13

 

K 2., 13

WP

 

 

Realizacja podstawy programowej

3-1; 3-2; 3-3; 3-4; 4-3; 14-5;

1-1; 1-2; 1-3; 2-1; 2-2; 2-3; 2-4; 2-5; 11-1; 15-2

 

14-2; 14-3;

 

5-3; 5-4;

JAK KOMUNIKOWANO SIĘ KIEDYŚ, A JAK DZIŚ

„Głuchy telefon” – zabawa słuchowa.

„Halo halo” – materiały dodatkowe; praca z Wielką księgą tropicieli; rozmowa na temat dawnych i obecnych sposobów komunikacji; na podstawie ilustracji.

„Telefony” – zabawa słownikowa; N. prezentuje różne rodzaje telefonów.   rozmowa z dziećmi na temat różnic.

„Do czego potrzebny jest telefon?” – burza mózgów; rozmowa na temat możliwości wysyłania życzeń lub wiadomości sms; nawiązanie do Internetu.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie; wyszukiwanie oznak nadchodzącej zimy.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin