NA STAREJ FOTOGRAFII
„Wielopokoleniowa rodzina” – praca z obrazkiem / zdjęciem przedstawiającym wielopokoleniową rodzinę; rozmowa dotycząca treści zdjęcia ukierunkowana pytaniami N.
„Mali badacze” – zabawy badawcze w kąciku przyrodniczym; wykorzystanie pomocy do obserwacji.
Rozmowa na podstawie kilku zdjęć tego samego miejsca wykonanych w odstępie czasu; budowanie świadomości tego, że zdjęcia utrwalają miniony czas.
„U fotografa” – wycieczka do najbliższego zakładu fotograficznego.
Zabawy porządkowe w ogródku – grabienie liści, okrywanie roślin
Sekwencje czasowe – porządkowanie fotografii.
„Kolorowe zdjęcia” – zabawa dydaktyczna; nazywanie i klasyfikowanie figur geometrycznych; praca z materiałami z WM.
Praca z K2., 1 –zadanie dodatkowe – łączenie osoby z cieniem; kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
Praca z K2., 1 – dorysowywanie brakujących części fotografii; obrysowywanie po śladzie;
Zestaw ćwiczeń porannych nr 5.
„Fotograf”– zabawa ruchowa.
Zabawy w przedszkolnym ogrodzie.
„Kolorowe rzędy” – zabawa orientacyjno- porządkowa.
materiały pomocnicze
K2., 1; WM
K2., 1
Realizacja p p.
1-1; 3-1; 3-2; 14-2;
3-3; 6-2; 7-1; 10-3;
4-2; 4-3;
2-4; 5-3; 5-4
KIEDY BABCIA BYŁA MAŁA
Kiedy babcia była mała Olgi Masiuk – słuchanie opowiadania; rozmowa dotycząca treści opowiadania ukierunkowana pytaniami nauczycielki.
„Przedszkole mojej babci”, “Przedszkole mojego dziadka” – zabawy dydaktyczne; budowanie wypowiedzi wielozdaniowej na temat dawnych zabawek.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań.
„Mali badacze” – zabawy badawcze w kąciku przyrodniczym z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych. „Przedszkole mojej babci”, “Przedszkole mojego dziadka” – zabawy dydaktyczne
Zabawy z figurami; praca z materiałami z WM.
Ćwiczenia rytmiczne – powtarzanie rytmu podanego przez N.
Praczki – zabawa ilustracyjna do piosenki
„Zabawy sprzed lat” – zabawy do utworów Moja Ulijanko, Ojciec Wirgiliusz, Stoi Różyczka.
„Zaprzęgi” – zabawa ruchowa.
Zabawy w przedszkolnym ogrodzie; zwrócenie uwagi na elementy przyrody, które warto byłoby utrwalić na zdjęciu.
WM
CD
1-2; 3-1; 3- 2; 3-3
2-4; 6-5;
8-1; 8-2; 8-3; 9-1
DO CZEGO TO SŁUŻYŁO?
„Do czego to służyło?”– zabawa dydaktyczna; poznawanie sprzętów z dawnych czasów; rozwijanie słownika dzieci.
„Co słychać?” – zabawa słuchowa; dzielenie wyrazów na sylaby. „Gdzie jest głoska a”– wskazywanie przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską a.
„Czy słyszysz głoskę a?” – zabawa słuchowa. Praca z K2., 2 – czytanie globalne; wyróżnianie głoski a w nagłosie. „Mali detektywi” – zabawa z gazetami i książkami; wyszukiwanie liter a, A w tekście. „W starej chacie”, „W domu dziś” – praca z Wielką księgą tropicieli; oglądanie ilustracji przedstawiających domy i ich wyposażenie w różnych epokach; wypowiedzi na temat obrazka.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
„Mali badacze” – zabawy badawcze w kąciku przyrodniczym.
„Do czego to służyło?”– zabawa dydaktyczna; poznawanie sprzętów z dawnych czasów;
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola; zwrócenie uwagi na stare i nowe budynki, samochody itd.
„Dom z przeszłości” – wystawa prac dzieci.
Praca z ZG 16 – kreślenie po linii po śladzie.
Praca z K2., 2 – zadanie dodatkowe – pisanie po śladzie i w tunelu.
“Dom z przeszłości” – rysowanie pastelami domu z przeszłości.
„Pieczemy ciasto owocowe razem z babcią” – zabawa muzyczno- ruchowa.
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.
K2., 2; Wielka księga tropicieli
ZG 16; K2., 2
1-1; 3-1; 3-2; 3-3; 10-3; 14-5; 14-6
2-1; 2-2; 2-3; 2-5; 3-4
9-2; 14-3;
8-1; 8-2
MAŁY FOTOGRAF
Żyrafa u fotografa Ludwika Jerzego Kerna – nauka wiersza na pamięć; rozmowa na podstawie treści wiersza.
„Robimy zdjęcia” – zabawa badawcza.
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – zwrócenie uwagi na ciekawe obiekty do fotografowania; wykonanie zdjęć.
...
Elavon