Plan Listopad.docx

(35 KB) Pobierz

 

NA STAREJ FOTOGRAFII

„Wielopokoleniowa rodzina” – praca z obrazkiem / zdjęciem przedstawiającym wielopokoleniową rodzinę; rozmowa dotycząca treści zdjęcia ukierunkowana pytaniami N.

„Mali badacze” – zabawy badawcze w kąciku przyrodniczym; wykorzystanie pomocy do obserwacji.

Rozmowa na podstawie kilku zdjęć tego samego miejsca wykonanych w odstępie czasu; budowanie świadomości tego, że zdjęcia utrwalają miniony czas.

„U fotografa” – wycieczka do najbliższego zakładu fotograficznego.

Zabawy porządkowe w ogródku – grabienie liści, okrywanie roślin

 

Sekwencje czasowe –  porządkowanie fotografii.

„Kolorowe zdjęcia” – zabawa dydaktyczna; nazywanie i klasyfikowanie figur geometrycznych; praca z materiałami z WM.

Praca z K2., 1 –zadanie dodatkowe – łączenie osoby z cieniem; kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.

Praca z K2., 1 – dorysowywanie brakujących części fotografii; obrysowywanie po śladzie;

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 5.

„Fotograf”– zabawa ruchowa.

Zabawy  w przedszkolnym ogrodzie.

„Kolorowe rzędy” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

materiały pomocnicze

 

 

K2., 1; WM

K2., 1

 

 

Realizacja p p.

1-1; 3-1; 3-2; 14-2;

3-3; 6-2; 7-1; 10-3;

4-2; 4-3;

 

 

2-4; 5-3; 5-4

KIEDY BABCIA BYŁA MAŁA

Kiedy babcia była mała Olgi Masiuk – słuchanie opowiadania; rozmowa dotycząca treści opowiadania ukierunkowana pytaniami nauczycielki.

„Przedszkole mojej babci”, “Przedszkole mojego dziadka” – zabawy dydaktyczne; budowanie wypowiedzi wielozdaniowej na temat dawnych zabawek.

Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań.

„Mali badacze” –  zabawy badawcze
w kąciku przyrodniczym z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych. „Przedszkole mojej babci”, “Przedszkole mojego dziadka” – zabawy dydaktyczne

Zabawy z figurami; praca z materiałami z WM.

 

Ćwiczenia rytmiczne – powtarzanie rytmu podanego przez N.

Praczki – zabawa ilustracyjna do piosenki

„Zabawy sprzed lat” – zabawy do utworów Moja Ulijanko, Ojciec Wirgiliusz, Stoi Różyczka.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 5.

„Zaprzęgi” – zabawa ruchowa.

Zabawy w przedszkolnym ogrodzie; zwrócenie uwagi na elementy przyrody, które warto byłoby utrwalić na zdjęciu.

materiały pomocnicze

 

 

WM

 

CD

 

Realizacja p p.

1-2; 3-1; 3- 2; 3-3

2-4; 6-5;

 

 

8-1; 8-2; 8-3; 9-1

2-4; 5-3; 5-4

 

DO CZEGO TO SŁUŻYŁO?

„Do czego to służyło?”– zabawa dydaktyczna; poznawanie sprzętów z dawnych czasów; rozwijanie słownika dzieci.

„Co słychać?” – zabawa słuchowa; dzielenie wyrazów na sylaby. „Gdzie jest głoska a”– wskazywanie przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską a.

„Czy słyszysz głoskę a?” –  zabawa słuchowa. Praca z K2., 2 – czytanie globalne; wyróżnianie głoski a w nagłosie. „Mali detektywi” – zabawa z gazetami i książkami; wyszukiwanie liter a, A w tekście. „W starej chacie”, „W domu dziś” – praca z Wielką księgą tropicieli; oglądanie ilustracji przedstawiających domy i ich wyposażenie w różnych epokach; wypowiedzi na temat obrazka.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

„Mali badacze” – zabawy badawcze w kąciku przyrodniczym.

„Do czego to służyło?”– zabawa dydaktyczna; poznawanie sprzętów z dawnych czasów;

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola; zwrócenie uwagi na stare i nowe budynki, samochody itd.

„Dom z przeszłości” – wystawa prac dzieci.

 

Praca z ZG 16 – kreślenie po linii po śladzie.

Praca z K2., 2 – zadanie dodatkowe – pisanie po śladzie i w tunelu.

“Dom z przeszłości” – rysowanie pastelami domu z przeszłości.

 

„Pieczemy ciasto owocowe razem z babcią” – zabawa muzyczno- ruchowa.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 5.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.

Zabawy w przedszkolnym ogrodzie; zwrócenie uwagi na elementy przyrody, które warto byłoby utrwalić na zdjęciu.

materiały pomocnicze

K2., 2; Wielka księga tropicieli

 

 

ZG 16; K2., 2

 

 

Realizacja p p.

1-1; 3-1; 3-2; 3-3; 10-3;  14-5; 14-6

2-1; 2-2; 2-3; 2-5; 3-4

 

9-2; 14-3;

8-1; 8-2

2-4; 5-3; 5-4

MAŁY FOTOGRAF

Żyrafa u fotografa Ludwika Jerzego Kerna – nauka wiersza na pamięć; rozmowa na podstawie treści wiersza.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

„Mali badacze” – zabawy badawcze w kąciku przyrodniczym.

„Robimy zdjęcia” – zabawa badawcza.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – zwrócenie uwagi na ciekawe obiekty do fotografowania; wykonanie zdjęć.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin