stare_budowle.pdf

(1553 KB) Pobierz
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 134, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Stare budowle
1
Wpisz litery we właściwej kolejności i odczytaj hasło. Zapisz je
w liniach.
owan
e
ych
yczne
i
Y
W
fiz
A
K
Z
B
I
T
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
2
Dobierz właściwe wyjaśnienia do pojęć.
osoba zajmująca się projektowaniem
budynków i budowli
wytwór człowieka, mający wartość
historyczną, artystyczną, naukową
lub emocjonalną; pamiątka przeszłości
budynki znajdujące się w danym miejscu
w określonym czasie (epoce)
Publikacja bezpłatna
zabytek
architektura
am
i
architekt
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 134, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
acja
du
t
k
matycz
nazwy
e
E
a
Wpisz
a
n
m
opisanych zabytków.
Słynna kolumna ze Starego Miasta w Warszawie –
Zamek stojący na Starym Mieście w stolicy Polski –
Zamek będący siedzibą królów Polski w Krakowie –
Dawna hala targowa na Rynku w Krakowie –
acja
duk
tyczna
E
plas
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Słynny kościół na Rynku w Krakowie –
c
a
ka
yc
j
zn
du
as
Słynne
a
E
pl
t
drzwi w katedrze w pierwszej stolicy Polski –
Najsłynniejszy i najstarszy kościół Gniezna –
4
Podkreśl pierwszą literę każdego wyrazu. Utworzą one nowy
wyraz. Zapisz go w liniach. Co wspólnego mają nowe wyrazy?
grządka, ósemka, rów, ananas –
cytryna, ów, ręka, kos, arbuz –
krem, rulon, ósmy, lis –
renifer, ówdzie, wzrok, niebo, inny, nerka, armia –
am
i
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 134, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
5
acja
du
t
k
matycz
wyrazy
Napisz
a
E
a
e
n
m
w kolejności alfabetycznej.
spichlerz, jadło, wieża, twierdza, baszta, zamek
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
6
Do podanych określeń dopisz
odpowiednie wyrazy z ramki.
rycerz, próba, córka, król, róża
wspaniały –
udana –
mężny –
kochana –
czerwona –
Publikacja bezpłatna
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 134, s.
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Stare budowle
Oblicz obwody figur dwoma sposobami.
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
cam
i
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 134, s.
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
2
owan
Narysuj
ych
yczne
ie
W
fiz
prostokąt, w którym:
długość jest dwa razy
większa od szerokości,
la
k
t
a
y
cj
z
a
a
du
wszystkie
E
p
s
c
n
boki są tej
samej długości,
kacja
du
astyczna
E
l
długość
p
wynosi 8 cm,
a szerokość jest o 3 cm
mniejsza,
obwód wynosi 20 cm.
3
cam
i
Oblicz w zeszycie, ile mierzą w sumie
obwody wszystkich okien w każdym domu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
Zgłoś jeśli naruszono regulamin