Agonia 2e - Podręcznik Główny.pdf

(13291 KB) Pobierz
1
Autor
Szymon Piecha
Okładka
Cezary Skoczeń
Karta postaci
Piotr „Jagmin” Rasiński
Odwiedź fanpage autora
Dodatkowe ryciny
Karolina Rutkowska
https://www.facebook.com/noobirus/
Korekta
Katarzyna Koćma
Współpraca, promocja oraz patronat
Wersja
Druga Edycja
Jakub Rutkowski z Liskowic Studios
Użyte fonty
Centabel Book
oraz
Vinque
Ilustracje zawarte w tym podręczniku, pomijając
loga, zostały oznaczone jako do ponownego użycia.
Erpegowe Piekiełko
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Com-
mons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na
tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Portal Gavran
Michał Bańka
Behalior Roczniakowski
oraz
Manufaktura Gier Fabularnych
2
Spis treści
Czym jest Agonia?.........................................................6
Czym jest gra fabularna?...............................................6
Potrzebne narzędzia.....................................................6
Rzuty..............................................................................6
Przygotowania Kruentisa..............................................6
Przygotowania Wędrowców........................................7
Pogodzenie się z upadkiem.........................................7
Dwanaście cech............................................................8
Znaki szczególne...........................................................9
Talenty.........................................................................10
Pierwsza tabela talentów......................................10
Druga tabela talentów...........................................14
Zawody........................................................................18
Pierwsza tabela zawodów....................................18
Druga tabela zawodów.........................................30
Życie i śmierć w Exidium...........................................41
Wczesna historia....................................................41
Exidium..................................................................41
Kalendarz...............................................................42
Niepamiętne Ziemie..............................................42
Tildris......................................................................48
Nemus....................................................................50
Yushan....................................................................52
Korys.......................................................................55
Kły Vakona.............................................................56
Żelazne Jary...........................................................56
Ziemie Re-Vanarka.................................................57
Puls Exidium................................................................59
Wyruszamy!.................................................................60
Rozgrywka...................................................................60
Próba......................................................................60
Poziomy trudności ...............................................60
Co może utrudnić próbę.......................................61
Co może się zdarzyć podczas krytycznej
porażki?..................................................................61
Konflikty.......................................................................61
Bezkrwawe konflikty...................................................61
Krwawe konflikty........................................................61
Opcjonalna reguła – k6.........................................62
Trudności...............................................................62
Taktyka! Głupcze!..................................................62
Krytyczne rany.......................................................63
Dodatkowe zasady krwawych konfliktów................63
Celowanie..............................................................63
Figurki i dodatki.....................................................63
Poparzenia.............................................................63
Zatrucia..................................................................63
Atak znikąd............................................................63
Ignorowanie zagrożenia........................................64
Dokładny przykład konfliktu krwawego..............64
Inne zasady prób.........................................................65
Pomaganie..............................................................65
Co dwie głowy.......................................................65
Do skutku...............................................................65
Remis......................................................................65
Uwaga na koniec...................................................65
Ogromne konflikty......................................................66
Impulsy........................................................................68
Plansza upadku...........................................................68
Zło................................................................................69
Działanie czerwy.........................................................70
Nieunikniona śmierć...................................................70
Przebieg oraz zakończenie wyprawy........................70
Rozwój postaci............................................................70
Wyposażenie...............................................................71
Zwyczajne przedmioty.........................................71
Usługi......................................................................72
Żywy towar............................................................72
Budowa..................................................................72
Stroje oraz zbroje..................................................73
Opisy strojów oraz zbroi......................................73
Broń........................................................................75
Opisy cech oręża...................................................75
Walka za pomocą dwóch broni...........................75
Rzucanie.................................................................75
Tworzenie przedmiotów......................................76
Obciążenie.............................................................76
Rzadkie uzbrojenie................................................76
Jedzenie i polowania............................................76
Picie krwi................................................................76
Zarobki oraz ekonomia...............................................77
Wyprawa na Północ....................................................78
Wstęp do rozdziału.....................................................80
Północ..........................................................................80
Resental..................................................................80
Farlandia.................................................................81
Mindrhim................................................................81
Kosztowności........................................................81
Religia Farlandii.....................................................81
Dni i inne tradycje.................................................83
Święta.....................................................................84
Modlitwy a plansza upadku..................................85
Powiedzonka Farlandii..........................................85
Tworzenie Farlandczyka.............................................86
Tabela zawodów Farlandczyka............................86
Nowy talent: sekrety druidów..............................90
Farlandczycy na Wielkim Lądzie..........................90
Imiona Farlandczyków..........................................90
Przygody na północy..................................................91
3
Przeciwko olbrzymom..........................................91
Podróż....................................................................91
Ukryte zło...............................................................92
Plotki z Farlandii....................................................92
Puls północy..........................................................94
Bestiarium....................................................................95
Olbrzymi przeciwnicy...........................................95
Ajatar......................................................................95
Brunmig..................................................................95
Cerastes..................................................................96
Czarty.....................................................................96
Draug......................................................................98
Garm.......................................................................98
Glastyg....................................................................98
Glatysant................................................................99
Hienołak.................................................................99
Hiisi.........................................................................99
Juboko..................................................................100
Kambion...............................................................100
Krwiożercze zwierzęta........................................101
Ludzie...................................................................101
Manangatal...........................................................101
Nieumarli..............................................................102
Nuckelavee..........................................................102
Nakki.....................................................................103
Nattmara...............................................................103
Olbrzym...............................................................103
Pająk Aranejski.....................................................104
Potwór morski.....................................................104
Vermes – Pan robactwa......................................104
Rok........................................................................105
Troglodyci............................................................105
Tomte...................................................................105
Troll......................................................................106
Tursa.....................................................................106
Valak.....................................................................107
Vitra......................................................................107
Żmij.......................................................................107
4
egoroczny granden należy chyba
do najgorętszych w moim życiu.
Większość czasu spędzam, chowa-
jąc się w cieniu vanteroiskich bi-
bliotek i sortując przy okazji stare
pergaminy spisane przez kolegów
po fachu. Dzięki uprzejmości mojego pana miałem
okazję rzucić okiem na zapiski strzeżone przez naj-
starszych uczonych.
Stare księgi opisywały świat jeszcze przed pojawie-
niem się tych... baronów. Nie mam pojęcia, kiedy zo-
stały napisane, mogę jedynie typować, że był to XII
wiek lub wcześniej. Niektóre rozdziały wyglądały już
na tak przegniłe, że niełatwo mogłem cokolwiek roz-
czytać. Najlepiej zachowały się jedynie przepiękne
ryciny, które przypomniały mi stare czasy, gdy jesz-
cze podróżowałem po świecie z Gerfrydem oraz Jo-
hanną... Ach, ci szaleńcy z Niepamiętnych Ziem. Stra-
ciłem lewą dłoń i kilka zębów, ale nauczyłem się wię-
cej, niż gdybym siedział z kamratami przy starych
kartkach na uniwersytecie.
Jednak wkrótce czasy się zmienią. Po Exiudium na-
dal krążą Wędrowcy z nadzieją znalezienia Prawodo-
mówcy lub sposobu na pokonanie Re-Vanarka oraz
jego czarciej armii, lecz w czasie, gdy czerwony ba-
ron jest zajęty odganianiem się od tych much, Asaron
przygotował się do wymierzenia śmiertelnego ciosu
prosto w jego serce.
Dwa lata temu rozpoczął mobilizację 17 armii, przy-
dzielając po jednej najznakomitszym i najbardziej za-
ufanym Wędrowcom z Tildris. Każdy z tysiącem
uzbrojonych po czubek głowy wojowników rusza te-
raz w stronę ziem Re-Vanarka, by wymierzyć spra-
wiedliwość.
Czarty nie są przygotowane na takie natarcie, nadal
myślą, że będziemy na nie szarżować wyłącznie
z włóczniami oraz mieczykami, ale staliśmy się sil-
niejsi. Nie jesteśmy już ścierwem w oczach czartów,
jesteśmy teraz realnym zagrożeniem, wściekłymi
zwierzętami, do których stworzenia one same się
przyczyniły.
Dzisiaj jeszcze muszę przygotować dla mojego no-
wego pana mapy Żelaznych Jarów oraz pobliskich
okolic. Wyprawa z Gerfrydem zapewniła mi też nie-
złą pracę. Takie mapy kreśliłem, podróżując z nim po
całej północy. Oby niewiele się tam zmieniło od na-
szej ostatniej wizyty…
Mam tylko nadzieję, że Re-Vanark nie przewidział, co
na niego czeka...
Ferrand Alenso, prywatny kronikarz Alvara Tyra
rok 2439, 6 dzień grandenu
Białe Miasto Vanteroia, Tildris
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin