Brainy_5_Short_Tests_Unit_4_Lesson_1.pdf

(98 KB) Pobierz
4
Short Test A
Lesson 1
Klasa:
4
Short Test B
UNIT
UNIT
Lesson 1
Klasa:
Imię i nazwisko:
Imię i nazwisko:
1
Połącz linią czasowniki 1–5 z uzupełnieniami zwrotów a–f tak,
aby utworzyć poprawne zwroty. Jedno uzupełnienie a–f nie pasuje
do żadnego czasownika.
1
look after
a
my sister
b
the furniture
c
the rubbish out
d
the windows
e
my bed
f
the cat
2
feed
3
wash
4
make
5
dust
1
Połącz linią czasowniki 1–5 z uzupełnieniami zwrotów a–f tak,
aby utworzyć poprawne zwroty. Jedno uzupełnienie a–f nie pasuje
do żadnego czasownika.
1
feed
a
the carpet
b
my bed
c
the fish
d
the rubbish out
e
my room
f
the car
2
wash
3
tidy
4
make
5
vacuum
/5
/5
2
Zakreśl wyrazy, które poprawnie uzupełniają zdania.
I often do the household chores. I
1
tidy / wash
my room on Saturday
morning. I
2
make / vacuum
the carpet, and then I put away my books and
clothes. I also
3
iron / dust
the clothes and help my dad to
4
take
/
wash
the
car. Every afternoon, I also
5
walk / tidy
the dog – we usually go to the park
near my home.
2
Zakreśl wyrazy, które poprawnie uzupełniają zdania.
I sometimes help my parents with the household chores. I
1
walk / take
the rubbish out, and I
2
dust / iron
the furniture in the living room. I also
3
look after / vacuum
my little brother when my mum and dad go out.
I don’t do all of the chores. I never
4
tidy / wash
the windows or
5
iron /
feed the
clothes – my mum and dad do that.
/5
/5
Total:
/ 10
Total:
/ 10
Photocopiable
Brainy klasa 5
© Macmillan Polska 2018
Photocopiable
Brainy klasa 5
© Macmillan Polska 2018
Zgłoś jeśli naruszono regulamin