PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
WRZESIEŃ
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
Poznanie topografii przedszkola.
Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.
Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
Poznanie zmysłów jakimi odbieramy otaczający nas świat.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie.
Kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie.
Kształtowanie umiejętności nazywania prac w ogródkach warzywnych lub na polach jesienią.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: usta, owoce.
Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski u, o w wyrazach.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Temat kompleksowy: W PRZEDSZKOLU
Temat dnia
Formy aktywności dzieci
Cele dnia
Realizacja podstawy programowej
Uwagi
W MOIM PRZEDSZKOLU
Zabawa integracyjna „Baranek”.
Zabawa taneczna „Dwóm tańczyć się zachciało”.
Zabawa naśladowcza „Lusterka”.
Opowiadanie przewodnie do pakietu zapoznające z postaciami Pak O. Masiuk. Rozmowa dotyczącą tematu opowiadania z wykorzystaniem pacynki Paka.
Praca z K1., 1 – kolorowanie Paka według wzoru.
Spacer wokół przedszkola.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – reagowanie na polecenia N.
Zabawa dydaktyczna „Odszukaj swoje imię”.
„Wizytówki” – rysowanie na kartce znaczka z szatni.
Dziecko:
– nazywa kolegów; zapamiętuje ich imiona; integruje się z grupą rówieśniczą.
– przełamuje nieśmiałość w stosunku do rówieśników;
– poznaje Paka – postać przewodnią;
– uważnie słucha poleceń N.;
– poznaje najbliższe otoczenie przedszkola;
– prawidłowo reaguje na sygnał dźwiękowy;
– odszukuje swoje imię wśród innych, ćwiczy pamięć wzrokową.
1.1
1.2
1.3
14.4
5.4
Obserwacja dzieci pod kątem diagnozy przedszkolnej.
Osłuchanie z piosenką przewodnią Pak – przyjaciel przedszkolaków.
Zabawa ilustracyjna ze śpiewem do piosenki przewodniej.
Zabawa taneczna „Dwóm tańczyć się zachciało”
Zabawa integracyjna „Pajęczyna”.
„Wycieczka po przedszkolu” – zapoznanie z poszczególnymi pomieszczeniami i ich przeznaczeniem: toalety, kuchnia, sale innych grup przedszkolnych, sale gimnastyczne itp.
Zabawa ruchowa w ogrodzie „Podchody”.
Rozmowa z dziećmi na podstawie własnych doświadczeń dotycząca korzystania z placu zabaw i ogrodu.
Praca z ZG 1 – kreślenie linii pionowych, dorysowywanie brakujących elementów.
Zabawa taneczna z piosenką przewodnią.
„Przedszkole moich marzeń” – malowanie farbami na dużym formacie.
Wystaw prac wszystkich dzieci.
– próbuje śpiewać piosenkę przewodnią;
– uczestniczy w zabawach integracyjnych;
– poznaje poszczególne pomieszczenia w przedszkolu, ich przeznaczenie i położenie względem siebie;
– orientuje się w schemacie własnego ciała, określa prawą i lewą rękę;
– wykonuje ćwiczenia ruchowe, aby być bardziej sprawne fizycznie;
– wykonuje zadania ściśle według wskazówek N.;
– wyraża radość z możliwości malowania farbami na określony temat.
8.1
13.4
5.3
9.2
DZIEŃ W PRZEDSZKOLU
Zabawa taneczna przy piosence przewodniej.
Wysłuchanie opowiadania Pożar! O. Masiuk. Rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania.
Zabawa „Emocje”.
„Zabawa z pantomimą” – N. nazywa emocje, a dzieci pokazują je przy pomocy gestów i mimiki.
Praca z ZG 2 – określanie nastrojów przedstawionych na obrazku.
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym –reagowanie na polecenia N. Zabawa dydaktyczna „Robimy porządki w sali”.
Praca z K1., 2 – wklejanie zabawek we właściwych polach, dokonywanie klasyfikacji.
Zabawa rytmiczna „Echo”.
Ustalenie zasad dyżurów w przedszkolu według własnych możliwości, np. dyżury w łazience, przy roznoszeniu posiłków, przy roznoszeniu i dobieraniu pomocy na zajęcia, itp…
– chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych;
– z uwagą słucha opowiadań, analizuje, wyciąga wnioski;
– rozpoznaje i nazywa emocje, pokazuje je przy pomocy gestów i mimiki;
– klasyfikuje według jednej cechy;
– przestrzega zasad panujących w przedszkolu.
14.5
4.1
4.2
PRZEDSZKOLNY SAVOIR-VIVRE
Wielka księga tropicieli – omówienie ilustracji przedstawiających dobre i złe zachowania w przedszkolu; dokonanie oceny przy pomocy naklejek.
Omówienie i spisanie kodeksu dobrego zachowania w oparciu o Wielką Księgę Tropicieli.
Zabawa w teatr „Scenki z życia przedszkola” .
Zabawa w ogrodzie przedszkolnym „Zabawa w kolory”.
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Rób tak – nie rób tak”.
Zabawy dydaktyczne: wyklaskiwanie sylab w wyrazach; składanie wyrazów z sylab podawanych przez N.; wyklaskiwanie wyrazów w rytmie ułożonym przez N. z klocków.
Praca z K1., 3 – analiza sylabowa wyrazów, przeliczanie ilości sylab w wyrazie.
Zabawa taneczna „ Ty i ja” .
– wymienia dobre i złe zachowania w przedszkolu, uzasadnia swój wybór;
– odgrywa rolę w zabawach parateatralnych;
– wykonuje polecenia zgodnie ze wskazówkami N.;
– doskonali umiejętność analizy i syntezy sylabowej wyrazów;
– chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych.
1.2.
7.2
14.6
POMAGAMY SOBIE
Zabawy z piosenką przewodnią.
Zabawy integracyjne do wyboru:
„Baranek”, „Pajęczyna”, „Podaj piłkę”.
Praca z ...
ollaw