001_Plany pracy cz 1.doc

(340 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

WRZESIEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

Poznanie topografii przedszkola.

Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.

Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.

Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.

Poznanie zmysłów jakimi odbieramy otaczający nas świat.

Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.

Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie.

Kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie.

Kształtowanie umiejętności nazywania prac w ogródkach warzywnych lub na polach jesienią.

Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: usta, owoce.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski u, o w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Temat kompleksowy: W PRZEDSZKOLU

 

Temat dnia

Formy aktywności dzieci

Cele dnia

Realizacja podstawy programowej

Uwagi

 

W MOIM PRZEDSZKOLU

Zabawa integracyjna „Baranek”.

Zabawa taneczna „Dwóm tańczyć się zachciało”.

Zabawa naśladowcza „Lusterka”.

Opowiadanie przewodnie do pakietu zapoznające z postaciami Pak O. Masiuk. Rozmowa dotyczącą tematu opowiadania z wykorzystaniem pacynki Paka.

Praca z K1., 1 kolorowanie Paka według wzoru.

Spacer wokół przedszkola.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – reagowanie na polecenia N.

Zabawa dydaktyczna „Odszukaj swoje imię”.

„Wizytówki” – rysowanie na kartce znaczka z szatni.

 

 

Dziecko:

nazywa kolegów; zapamiętuje ich imiona; integruje się z grupą rówieśniczą.

przełamuje nieśmiałość w stosunku do rówieśników;

poznaje Paka – postać przewodnią;

uważnie słucha poleceń N.;

poznaje najbliższe otoczenie przedszkola;

prawidłowo reaguje na sygnał dźwiękowy;

odszukuje swoje imię wśród innych, ćwiczy pamięć wzrokową.

 

 

 

1.1

1.2

1.3

14.4

5.4

 

W MOIM PRZEDSZKOLU

 

Obserwacja dzieci pod kątem diagnozy przedszkolnej.

Osłuchanie z piosenką przewodnią Pak – przyjaciel przedszkolaków.

Zabawa ilustracyjna ze śpiewem do piosenki przewodniej.

Zabawa taneczna „Dwóm tańczyć się zachciało”

Zabawa integracyjna „Pajęczyna”.

Wycieczka po przedszkolu zapoznanie z poszczególnymi pomieszczeniami i ich przeznaczeniem: toalety, kuchnia, sale innych grup przedszkolnych, sale gimnastyczne itp.

Zabawa ruchowa w ogrodzie „Podchody”.

Rozmowa z dziećmi na podstawie własnych doświadczeń dotycząca korzystania z placu zabaw i ogrodu.

Praca z ZG 1 – kreślenie linii pionowych, dorysowywanie brakujących elementów.

Zabawa taneczna z piosenką przewodnią.

Przedszkole moich marzeń” – malowanie farbami na dużym formacie.

Wystaw prac wszystkich dzieci.

 

 

Dziecko:

próbuje śpiewać piosenkę przewodnią;

uczestniczy w zabawach integracyjnych;

poznaje poszczególne pomieszczenia w przedszkolu, ich przeznaczenie i położenie względem siebie;

orientuje się w schemacie własnego ciała, określa prawą i lewą rękę;

wykonuje ćwiczenia ruchowe, aby być bardziej sprawne fizycznie;

wykonuje zadania ściśle według wskazówek N.;

wyraża radość z możliwości malowania farbami na określony temat.

8.1

13.4

5.3

9.2

5.4

 

DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

Obserwacja dzieci pod kątem diagnozy przedszkolnej.

Zabawa taneczna przy piosence przewodniej.

Wysłuchanie opowiadania Pożar! O. Masiuk. Rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania.

Zabawa „Emocje”.

Zabawa z pantomimą” – N. nazywa emocje, a dzieci pokazują je przy pomocy gestów i mimiki.

Praca z ZG 2 określanie nastrojów przedstawionych na obrazku.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym reagowanie na polecenia N. Zabawa dydaktyczna „Robimy porządki w sali”.

Praca z K1., 2 wklejanie zabawek we właściwych polach, dokonywanie klasyfikacji.

Zabawa rytmiczna „Echo”.

Ustalenie zasad dyżurów w przedszkolu według własnych możliwości, np. dyżury w łazience, przy roznoszeniu posiłków, przy roznoszeniu i dobieraniu pomocy na zajęcia, itp…

 

Dziecko:

chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych;

z uwagą słucha opowiadań, analizuje, wyciąga wnioski;

rozpoznaje i nazywa emocje, pokazuje je przy pomocy gestów i mimiki;

klasyfikuje według jednej cechy;

przestrzega zasad panujących w przedszkolu.

5.3

14.5

1.2

4.1

4.2

5.4

 

PRZEDSZKOLNY SAVOIR-VIVRE

Obserwacja dzieci pod kątem diagnozy przedszkolnej.

Zabawa ilustracyjna ze śpiewem do piosenki przewodniej.

Wielka księga tropicieli – omówienie ilustracji przedstawiających dobre i złe zachowania w przedszkolu; dokonanie oceny przy pomocy naklejek.

Omówienie i spisanie kodeksu dobrego zachowania w oparciu o Wielką Księgę Tropicieli.

Zabawa w teatr „Scenki z życia przedszkola” .

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola.

Zabawa w ogrodzie przedszkolnym Zabawa w kolory”.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Rób tak nie rób tak”.

Zabawy dydaktyczne: wyklaskiwanie sylab w wyrazach; składanie wyrazów z sylab podawanych przez N.; wyklaskiwanie wyrazów w rytmie ułożonym przez N. z klocków.

Praca z K1., 3 analiza sylabowa wyrazów, przeliczanie ilości sylab w wyrazie.

Zabawa taneczna „ Ty i ja” .

 

Dziecko:

wymienia dobre i złe zachowania w przedszkolu, uzasadnia swój wybór;

odgrywa rolę w zabawach parateatralnych;

wykonuje polecenia zgodnie ze wskazówkami N.;

doskonali umiejętność analizy i syntezy sylabowej wyrazów;

chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych.

 

1.2.

7.2

14.6

8.1

5.4

 

POMAGAMY SOBIE

Obserwacja dzieci pod kątem diagnozy przedszkolnej.

Zabawy z piosenką przewodnią.

Zabawy integracyjne do wyboru:

„Baranek”, „Pajęczyna”, „Podaj piłkę.

Praca z ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin