Tiger_1_Zeszyt_wspolpracy_z_rodzicami.pdf

(2231 KB) Pobierz
Wstęp
Zeszyt współpracy z rodzicami
stanowi wsparcie dla rodziców
i opiekunów, którzy pragną pomóc dziecku w nauce języka angielskiego
w domu. Uczenie się jest procesem indywidualnym, wymaga utrwalania
materiału zaprezentowanego na lekcji – bez pracy własnej w domu
trudniej dziecku czynić postępy. Dlatego też zachęca się rodziców
i opiekunów do aktywnego współuczestnictwa w procesie nauki
dziecka, nawet jeśli sami nie władają językiem angielskim.
Niniejszy
Zeszyt
przedstawia najważniejsze słownictwo i zwroty
z polskim tłumaczeniem oraz treści rozdziałów wprowadzone na
lekcjach języka angielskiego. Dzięki tym informacjom rodzice
i opiekunowie mogą na bieżąco obserwować, jaki materiał dziecko
poznaje na lekcjach oraz wspólnie powtarzać treść zajęć.
Rodzic może rozpocząć pracę z dzieckiem od rozmowy na temat tego,
czego dziecko się dowiedziało na lekcji. Może również poprosić
o streszczenie historyjki (w języku polskim) lub o powtórzenie tych
kwestii i dialogów, które dziecko zapamiętało, bądź też zachęcić
dziecko do zaśpiewania piosenek z danego rozdziału i odegrania ich
treści za pomocą gestów wykonywanych na lekcji. Pomocne
w powtarzaniu materiału będą także komponenty dołączone do
Książki
ucznia Tiger 1:
płyta z piosenkami i CD-ROM, na którym zamieszczone
są historyjki z podręcznika, słowniczek obrazkowy i gry językowe.
Warto także przeglądać razem z dzieckiem
Zeszyt ćwiczeń Tiger 1,
który
zawiera ćwiczenia do każdej lekcji z podręcznika oraz teksty piosenek.
Polecenia w
Zeszycie ćwiczeń
są podane w języku polskim, co ułatwia
wykonanie ćwiczeń, jeśli nauczyciel zada je do domu.
Główną cechą dziecięcego świata jest zabawa, jest ona zatem także
naturalną i najlepszą formą nauki języka obcego w początkowych
klasach szkoły podstawowej. W
Zeszycie
znajdują się propozycje
różnorodnych gier i zabaw językowych, które pozwolą utrwalić
wiedzę dziecka i zmotywują je do dalszej nauki. Zabawy są krótkie
i nie wymagają skomplikowanych rekwizytów ani specjalnego
przygotowania. Warto bawić się w nie z dzieckiem codziennie,
w przyjaznej atmosferze pozbawionej krytyki i nagradzać pochwałą
każdy, nawet najmniejszy, sukces. Taka współpraca zaowocuje
szybkimi postępami i pozytywnym nastawieniem dziecka do nauki
języka angielskiego.
3
Struktura
Książki ucznia Tiger 1
Książka ucznia,
która jest najważniejszym komponentem kursu,
składa się z sześciu głównych rozdziałów, rozdziału wstępnego
Hello,
Tiger!,
lekcji powtórzeniowych
Tiger Review,
lekcji świątecznych, sekcji
Extra Vocabulary
z dodatkowym słownictwem związanym z tematyką
rozdziałów, słowniczka obrazkowego oraz miniprzedstawienia. Każdy
rozdział jest podzielony na osiem lekcji i ma podobną strukturę:
Lekcja 1
uczeń poznaje tematykę rozdziału i związany z nią
zestaw słownictwa, mówi śpiewną rymowankę i bierze udział
w grze
Tiger, Tiger, word or number?;
Lekcja 2
uczeń słucha głównej historyjki rozdziału, uczy się
o wartościach społecznych zaprezentowanych w historyjkach
i wykonuje minikarty obrazkowe z kluczowym zestawem
słownictwa, które będą wykorzystane w grach językowych
w dalszych lekcjach;
Lekcja 3
uczeń powtarza historyjkę i wykonuje zadania związane z jej
treścią, a następnie śpiewa piosenkę nawiązującą do historyjki;
Lekcja 4
uczeń poznaje wymowę poszczególnych dźwięków języka
angielskiego, powtarza rymowankę, wykonuje wycinankę
związaną z treścią historyjki i bierze udział w odgrywaniu
historyjki oraz grze klasowej z wykorzystaniem zwrotów
poznanych na lekcji;
Lekcja 5
uczeń poznaje drugi zestaw słownictwa, łączący tematykę
rozdziału z innymi przedmiotami szkolnymi i słucha krótkiej
komiksowej historyjki;
Lekcja 6
uczeń śpiewa nową piosenkę nawiązującą do treści
międzyprzedmiotowych oraz wykonuje dalsze zadania
związane ze słownictwem i zwrotami wprowadzonymi na
poprzedniej lekcji;
Lekcja 7
– uczeń uzupełnia ćwiczenia podsumowujące materiał z całego
rozdziału, uczy się zwrotów, które może wykorzystać do
komunikacji z nauczycielem i kolegami w klasie oraz uzupełnia
słowniczek obrazkowy;
Lekcja kulturowa
Kids’ culture
uczeń poznaje tradycyjne angielskie dziecięce piosenki
i rymowanki, a także bierze udział w związanych z nimi
zabawach ruchowych. Ponadto uczeń poznaje wybrany
aspekt z życia dzieci w Wielkiej Brytanii i wykonuje rysunek
przedstawiający podobny aspekt życia w Polsce.
4
Gry i zabawy
Rodzic może stosować poniżej zaprezentowane gry i zabawy do
powtórzenia różnych zestawów słownictwa z
Książki ucznia Tiger 1.
Zakres materiału, który aktualnie dziecko poznaje w szkole, znajduje
się na stronach poszczególnych rozdziałów w tym
Zeszycie.
Wszystkie
słowa i zwroty są podane z polskim tłumaczeniem, co ułatwi rodzicom
sprawdzanie poprawności odpowiedzi dziecka. Zabawy na początku
listy nie wymagają użycia żadnych materiałów, a dalsze wykorzystują
Książkę ucznia,
drobne przedmioty obecne w każdym domu lub
własnoręcznie wykonane rysunki ilustrujące słownictwo, które
rodzic chce z dzieckiem przećwiczyć.
Gry i zabawy oznaczone symbolem
*
wymagają od rodzica
podstawowej znajomości języka angielskiego.
Mniej więcej *
Rodzic myśli o liczbie pomiędzy 1 a 10. Dziecko zgaduje po angielsku,
co to za liczba. Kiedy poda błędną odpowiedź, rodzic unosi rękę lub
ją opuszcza, aby pokazać, czy jego liczba jest większa, czy mniejsza
od wymienionej przez dziecko. Kiedy dziecko zgadnie prawidłowo,
gracze zamieniają się rolami. Grę można także dostosować do innych
zestawów słownictwa, w których istotny jest rozmiar, np. zwierzęta czy
przedmioty.
Yes / No *
Dziecko pokazuje na migi wybrane słowo z danego zestawu słownictwa
i podaje prawidłową lub błędną nazwę, np. udaje, że coś wącha,
a mówi
listen.
Rodzic mówi:
Yes,
jeśli gesty i słowa zgadzają się, a
No,
jeśli są odmienne. Następnie dziecko zamienia się rolami z rodzicem.
Szepty *
Rodzic bezgłośnie mówi jedno słowo z danego zestawu słownictwa,
wyraźnie przy tym ruszając ustami. Dziecko próbuje odczytać z ruchu
warg, co to za słowo. Kiedy odgadnie prawidłowo, zamienia się rolami
z rodzicem.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin