2014.10.09_Sylabusy_w_USOSweb_instrukcja.pdf

(1070 KB) Pobierz
Uniwersytet Śląski, Dział Informatycznej Obsługi Toku Studiów
Sylabusy w USOSweb
Spis treści
1.
2.
3.
4.
Wprowadzenie .................................................................................................................... 2
Informacje podstawowe ..................................................................................................... 2
Edycja przedmiotów/modułów........................................................................................... 3
Sylabusy KRK ....................................................................................................................... 7
USOSweb 5.4.4
Wersja 1.0 [9.10.2014]
Uniwersytet Śląski, Dział Informatycznej Obsługi Toku Studiów
1. Wprowadzenie
Zgodnie z §6 pkt. 13 lit. b)
Regulaminu Studiów w Uniwersytecie Śląskim
studenci mają
prawo dostępu za pośrednictwem Internetu do aktualnych sylabusów. Informacje w nich
zawarte są kluczowe dla prawidłowego przebiegu procesu dydaktycznego i należy je
koniecznie udostępnić studentom na początku każdego semestru studiów.
Aby ułatwić Państwa pracę oraz ujednolicić i usystematyzować sposób publikowania
sylabusów, Dział Informatycznej Obsługi Toku Studiów we współpracy z Biurem ds. Jakości
Kształcenia przygotował formularz elektronicznego sylabusa w systemie USOSweb. Został on
uproszczony w stosunku do dotychczas obowiązującej formatki, jednak pozwala na zawarcie
kompletu danych, które się w niej znajdowały. Wprowadzenie systemu nie będzie zatem
wymuszało żadnych merytorycznych zmian w dotychczasowej dokumentacji. Sylabusy będą
udostępniane jedynie członkom społeczności akademickiej UŚ po zalogowaniu. Władze
jednostek oraz zespoły ds. jakości kształcenia będę dysponować raportami o stanie
wypełnienia i zatwierdzenia sylabusów w danym semestrze.
Podstawowym założeniem systemu jest, że każdy nauczyciel akademicki na początku
semestru zobowiązany będzie zalogować się na swoje indywidualne konto w USOSweb
i wprowadzić sylabusy dla zajęć, które prowadzi w danym semestrze. Jeśli prowadził już dany
przedmiot w poprzednim roku (a sylabus był wprowadzony do USOSweb), będzie mógł
wykorzystać zamieszczone w systemie informacje w całości lub dokonać ich aktualizacji.
Co semestr jednak będzie zobowiązany zalogować się do systemu i potwierdzić aktualność
zamieszczonych tam sylabusów.
Aby ułatwić pracownikom korzystanie z systemu DIOTS opracował niniejszą instrukcję
wypełniania sylabusów w USOSweb, obrazującą, jak przenieść dane z dotychczas
obowiązujących formularzy.
2. Informacje podstawowe
W celu uzupełnienia sylabusów w USOSweb należy posiadać uprawnienia koordynatora
lub prowadzącego grupę modułu. Uprawnienia te nadawane są w systemie USOS, najczęściej
przez osobę odpowiedzialną za przygotowanie oferty dydaktycznej w danej jednostce.
Koordynator ma dostęp do edycji wszystkich danych o module, prowadzący natomiast może
to zrobić w kontekście swojej grupy zajęciowej.
USOSweb 5.4.4
Wersja 1.0 [9.10.2014]
Uniwersytet Śląski, Dział Informatycznej Obsługi Toku Studiów
3. Edycja przedmiotów/modułów
Po zalogowaniu się do portalu USOSweb (https://usosweb.us.edu.pl) należy kliknąć
odnośnik
→ZAJĘCIA
lub przejść do zakładki zatytułowanej
DLA PRACOWNIKÓW.
Można
również wejść bezpośrednio w prowadzony przez siebie przedmiot znajdujący się na liście
prowadzonych zajęć (Rysunek 1).
Rysunek 1 Strona główna USOSweb
Wybranie odnośnika
→ZAJĘCIA
spowoduje wyświetlenie wszystkich koordynowanych
i prowadzonych przedmiotów i modułów w podziale na cykle dydaktyczne (Rysunek 2).
USOSweb 5.4.4
Wersja 1.0 [9.10.2014]
Uniwersytet Śląski, Dział Informatycznej Obsługi Toku Studiów
Rysunek 2 Moje zajęcia
Widok ten pozwala na przejście do szczegółowych informacji o module po kliknięciu
na jego nazwę, a następnie do edycji sylabusa (→Edytuj
ten przedmiot,
Rysunek 3 ).
Rysunek 3 Szczegółowe informacje o module
USOSweb 5.4.4
Wersja 1.0 [9.10.2014]
Uniwersytet Śląski, Dział Informatycznej Obsługi Toku Studiów
W zakładce DLA PRACOWNIKÓW, po wybraniu opcji
Edycja przedmiotów,
możliwy
jest pełny wgląd do edycji przedmiotów i modułów (Rysunek 4).
Rysunek 4 Dla pracowników
Uzupełniane sylabusów modułów możliwe jest w czterech kontekstach (Rysunek 5):
1. Niezależnie od cyklu dydaktycznego – ogólne informacje o module, które pozostają
niezmienne w kolejnych cyklach dydaktycznych (Podstawowe
informacje o przedmiocie
niezależne od cyklu).
2. W kontekście cyklu dydaktycznego – konkretne informacje dotyczące prowadzenia
modułu w danej edycji (Informacje
o prowadzeniu przedmioty w cyklu <kod cyklu>).
3. W kontekście wszystkich grup formy zajęć modułu – informacje wspólne dla danej formy
zajęć modułu (Informacje
wspólne dla wszystkich grup).
4. W kontekście grupy zajęciowej – sylabus obowiązujący dla konkretnej grupy zajęciowej
(Informacje
o grupie).
USOSweb 5.4.4
Wersja 1.0 [9.10.2014]
Zgłoś jeśli naruszono regulamin