Osiński Michał_ psych.orzecz.specj.doc

(35 KB) Pobierz
Imię i nazwisko:

 

INFORMACJA WSTĘPNA:

              Badanie przeprowadzono na wniosek matki z uwagi na znaczne trudności w nauce. Uczeń aktualnie powtarza klasę IV. Pod opieką PPP w Rogoźnie od 2007 z powodu zaburzeń i opóźnień rozwojowych. Ostatnia opinia z dnia 23.10.2012 w sprawie objęcia pomocą psychologiczno pedagogiczną w szkole w formie dostosowania wymagań edukacyjnych oraz zajęć dydaktyczno wyrównawczych.

 

BADANIE PSYCHOLOGICZNE:

              Aktualny rozwój funkcji intelektualnych badanego przebiega na poziomie upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim. Potencjalne możliwości powyżej aktualnego poziomu rozwoju.

Rozwój poszczególnych procesów poznawczych bardzo nieharmonijny. Znajomość słownictwa, rozumienie werbalne, umiejętność odtwarzania materiału symbolicznego, tempo pracy na poziomie niższym, niż przeciętny. Rozwój myślenia abstrakcyjnego, umiejętność definiowania pojęć, analiza i synteza wzrokowa, pamięć wzrokowa, koordynacja wzrokowo ruchowa, wyobraźnia przestrzenna, koncentracja uwagi na poziomie istotnie niższym niż przeciętny. Zasób wiedzy ogólnej, rozwój myślenia logicznego, umiejętność praktycznego stosowania podstawowych reguł arytmetycznych, funkcjonowanie pamięci upośledzone w stopniu lekkim. 

Rozwój społeczno emocjonalny: zorientowany prawidłowo, kontakt dobry, nastrój pogodny, nastawienie do wykonywanych zadań bardzo chętne. Badany przejawia silną potrzebę pozytywnej autoprezentacji. Zasób wiedzy na temat zjawisk i reguł społecznych w normie. Umiejętność adekwatnej oceny sytuacji społecznych, wnioskowania, formułowania sądów wartościujących upośledzone w stopniu umiarkowanym.

 

MECHANIZMY WYJAŚNIAJĄCE FUNKCJONOWANIE w odniesieniu do zgłaszanego problemu:

              Zgłaszane trudności są uwarunkowane: upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim

 

STANOWISKO W SPRAWIE, której opinia dotyczy: orzecz. o potrz. kszt. specjalnego

              Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim uzasadnia potrzebę kształcenia specjalnego na czas II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej. Pozwoli to pełniej realizować potrzeby edukacyjne ucznia

 

WSKAZANIA:

  1. Kształcenie specjalne na czas II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej realizowane w szkole ogólnodostępnej, szkole integracyjnej lub oddziale integracyjnym, szkole specjalnej lub oddziale specjalnym, w specjalnym ośrodku szkolno- wychowawczym
  2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia w zakresie nauczanych przedmiotów
  3. Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze
  4. Zajęcia rewalidacyjne: rewalidacja logopedyczna
  5. Wykorzystanie w pracy z uczniem chętnego nastawienia do wykonywania zadań, budowanie pozytywnego obrazu siebie, poczucia własnej wartości poprzez tworzenie warunków do pozytywnej autoprezentacji, doświadczania sukcesów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data:               24.01.2014                                                                                                                Podpis psychologa:..................................

Zgłoś jeśli naruszono regulamin