BC Code.pdf

(1296 KB) Pobierz
SOLAS
Część A, Prawidło 2:
Informacja o
ładunku
Spedytor powinien dostarczyć kapitanowi statku lub jego
przedstawicielowi odpowiednich informacji dotyczących
ładunku
wystarczająco wcześnie przed dostawą
ładunku
na
statek, tak aby umożliwić w sposób skuteczny wprowadzenie
środków
ostrożności,
niezbędnych
dla
właściwego
rozmieszczenia i przewozu
ładunku.
Informacje takie powinny
być potwierdzone w formie pisemnej, poprzez odpowiednie
dokumenty przewozowe, przed dostawą
ładunku
na statek.
SOLAS
Informacje o
ładunku
powinny zawierać:
w przypadku
ładunków
masowych informacje dotyczące: współczynnika
sztauerskiego
ładunku,
sposobu i kolejności rozmieszczania
ładunku,
prawdopodobieństwa przesunięcia
ładunku
i zmiany kąta jego usypu
naturalnego, (jeżeli ma to miejsce) i wszelkie inne istotne właściwości. W
przypadku koncentratów lub innych
ładunków,
które mogą się upłynniać,
należy podać dodatkowe informacje, w formie zaświadczenia o zawartości
wilgoci w
ładunku
i dopuszczalnym zawilgoceniu
ładunku
w czasie
transportu;
w przypadku
ładunków
masowych nie klasyfikowanych zgodnie z
postanowieniami Prawidła V 11/2, ale posiadających właściwości
chemiczne tworzące potencjalne zagrożenie, dodatkowo oprócz informacji
podanych w powyższych podpunktach należy podać informacje o
chemicznych własnościach
ładunku.
Przed dostawą jednostek
ładunkowych
na statek, spedytor powinien
zagwarantować,
że
masa brutto takich jednostek jest zgodna z masą brutto
deklarowaną w dokumentach przewozowych.
SOLAS, część
B, Prawidło 6. Akceptacja załadunku
Koncentraty lub innego rodzaju
ładunki,
które mogą się
upłynniać powinny być załadowywane na statek tylko
wówczas, gdy bieżąca wilgotność
ładunku
jest mniejsza niż
jego dopuszczalna wilgotność przewidywana dla transportu.
Koncentraty i inne
ładunki
mogą być jednakże załadowywane
na statek nawet wówczas, gdy ich wilgotność przekracza
dopuszczalny limit, pod warunkiem jednak,
że
dokonano ich
bezpiecznego rozmieszczenia, zgodnego z wymaganiami
Administracji, tak by zapewnić wystarczającą stateczność w
przypadku przesunięcia się
ładunku,
a także pod warunkiem,
że
statek posiada integralność konstrukcyjną.
Code of Safe Practice for Solid Bulk Cargoes
BC Code
Section 1 – Definicje
Section 2 – Ogólne
środki
ostrożności
Section 3 – Bezpieczeństwo załogi i statku
Section 4 – Ocena możliwości przyjęcia
ładunku
do bezpiecznego
przewozu morskiego
Section 5 – Zasady trymowania
Section 6 – Metody oznaczenia kąta nasypu
Section 7 –
Ładunki,
które mogą ulec upłynnieniu
Section 8 – Oznaczenie metod dla
ładunków
ulegających
upłynieniu
Zgłoś jeśli naruszono regulamin