INSTRUKCJA INSTALACJI OPROGRAMOWANIA.docx

(1393 KB) Pobierz

Instalacja i konfiguracja oprogramowania:

 

 

A) Do diagnostyki po linii K (wiekszosc aut do rocznika 2004) sluzy program VWTOOL:

1) Wypakuj plik vwtool_2_0_9_pl_en.rar i Uruchom plik CONFIGVW.exe

2) Pod koniec instalacji uruchomi sie konfiguracja programu. Podaj wczesniej zapisany numer portu, na ktorym pracuje interfejs (taki jak w Menedzerze Urzadzen Windows). Nastepnie zapisz konfiguracje kikajac przycisk Accept.

 

 

3) Uruchom plik VWTOOL.exe (język angielski) lub VWTOOL-pl.exe (język polski)

 

UWAGA: Instalacja VWTOOL na Win VISTA i Win7 moze wymagac usuniecia biblioteki systemowej COMMDLG.DLL z folderu C:\Windows\System32, zeby program mogl ja zastapic swoja wersja. Moze byc konieczna zmiana uprawnien dostepu do pliku. Informacje jak to zrobic znajdziesz w pomocy Windows.

 

 

 

 

B) Do diagnostyki po linii CAN (wiekszosc aut od rocznika 2004) oraz do funkcji specjalnych sluzy program VAG K+CAN COMMANDER FULL 3.6:

1) Przekopiuj plik VAG K+CAN COMMANDER FULL 3.6.rar . na Pulpit.

2) Rozpakuj archiwum VAG K+CAN COMMANDER FULL 3.6.rar.

3) Z rozpakowanego folderu uruchom plik VAG-K+CAN Commander.exe.

UWAGA: Do uruchomienia programu moze byc konieczne tymczasowe wylaczenie programu antywirusowego. Plik napewno NIE JEST zawirusowany!

4) Po uruchomieniu programu upewnij sie, ze ustawiono poprawny numer portu COM, na ktorym pracuje interfejs:

II. Diagnostyka aut: A) Diagnostyka po linii K (wiekszosc aut do rocznika 2004) w darmowym programie VWTOOL:

1) Uruchom program VWTOOL i wybierz modul (sterownik), ktory chcesz diagnozowac naciskajac odpowiedni przycisk. Jezeli danego modulu nie ma w oknie tytulowym programu, nacisnij przycisk Wiecej Modul, zeby zobaczyc pozostale moduly:

2) Program nawiaze polaczenie z wybranym sterownikiem:

 

W dolnej czesci okna znajduja sie przyciski funkcji diagnostyczno-serwisowych dla danego modulu, m.in. Kody Bledow – Odczyt i kasowanie bledow, Blok Danych – Odczyt parametrow pracy w czasie rzeczywistym, Adaptacja – Odczyt i modyfikacja wartoci nastawczych w poszczegolnych kanalach modulu, Kodowanie Mod – Zmiana kodowania modulu, Test Wyjsc - Testy elementow wykonawczych.

 

UWAGA: Nieumiejetne zmiana ustawien Adpatacji i Kodowania sterownika moze spowodowac, ze modul nie bedzie funkcjonowal poprawnie! Zawsze przed dokonaniem zmian ustawien polecamy zapisac ich aktualna wartosc, zeby w razie problemow moc je przywrocic.

3) Nacisnij Kody Bledow (1), zeby odczytac bledy zapisane w pamieci sterownika. Kliknij Kasuj Kody Bledow (2), a nastepnie zatwierdz operacje klikajac OK (3), zeby skasowac bledy z pamieci sterownika:

4) Bledy zostaly skasowane:

 

B) Diagnostyka po linii CAN i UDS nowych aut w programie VAG K+CAN COMMANDER FULL 3.6:

1) Uruchom program VAG K+CAN COMMANDER FULL 3.6. W ramce Connection Type (Typ Polaczenia) (1) wybierz protokol CAN lub UDS). W ramce Target (Cel) (2) wybierz modul, ktory chcesz diagnozowac, a nastepnie kliknij przycisk Open Channel (Otworz Kanal) (3), zeby polaczyc sie ze sterownikiem:

2) Po nawiazaniu polaczenia program wyswietli informacje o sterowniku w polu tekstowym (1) w gornej czesci okna programu. Uaktywnia sie tez przyciski funkcji diagnostyczno-serwisowych dla danego modulu (2), m.in. Identification (Identyfikacja) – Informacje o sterowniku, Read DTCs (Czytaj DTC) – Odczyt kodow bledow DTC, Clear DTCs (Kasuj DTC) – Kasowanie kodow bledow DTC, Coding (Kodowanie) – Zmiana kodowania modulu, Measured Values (Wartosci Mierzone) – Odczyt parametrow pracy w czasie rzeczywistym, Actuator Test (Test Aktuatorow) – Testy elementow wykonawczych i Read Freeze Frame (Czytaj Zamrozone Ramki) – Odczyt informacji o Zamrozonych Ramkach.

W ramce Adaption (Adaptacja) (3) mozna tez przeprowadzic odczyt i modyfikacje wartosci nastawczych w poszczegolnych kanalach modulu. W tym celu kliknij Start (Zacznij) w ramce Adaptacji (3), wpisz nr kanalu w polu (4) i kliknij przycisk Enter/Test (Wprowadz dane/Testuj) w ramce (1), zeby wyswietlic aktualna wartosc kanalu. Nastepnie wpisz nowa wartosc dla tego kanalu w polu (4) i ponownie kliknij Enter/Test (Wprowadz dane/Testuj) w ramce (1), zeby przetestowac to ustawienie. Jezeli wartosc jest akceptowana, zostanie ponownie wyswietlona. Nacisnij Save (Zapisz) (3), zeby zapisac nowa wartosc lub Cancel (Anuluj) (3), zeby anulowac zmiany.

UWAGA! Nieumiejetne zmiana ustawien Adpatacji i Kodowania sterownika moze spowodowac, ze modul nie bedzie funkcjonowal poprawnie! Zawsze przed dokonaniem zmian ustawien polecamy zapisac ich aktualna wartosc, zeby w razie problemow moc je przywrocic.

3) Nacisnij Read DTCs (Czytaj DTC) (1), zeby odczytac bledy zapisane w pamieci modulu, a nastepnie Clear DTCs (Kasuj DTCs) (2), zeby je skasowac:

 

III. Korekta Licznika i odczyt PIN:

UWAGA! Przed przystapieniem do jakiejkolwiek operacji zwiazanej z odczytem, edycja lub zapisem pamieci EEPROM upewnij sie, ze akumulator samochodu i baterie laptopa sa dobrze naladowane, zeby zapewnic stabilne polaczenie i brak zaklocen. Odczyt, edycje i zapis EEPROM licznika nalezy wykonywac na wylaczonym silniku. Jedynie kluczyk musi byc w stacyjce w pozycji ON.

A) Korekta po linii K (wiekszosc aut do rocznika 2004) w programie VAG K+CAN COMMANDER FULL 3.6:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin