Renault CAN Clip 175 Multi-PL.txt

(6 KB) Pobierz
CAN CLIP jest profesjonalnym urzadzeniem przeznaczonym do kompleksowej diagnostyki pojazdów Renault, Dacia i Renault Samsung Motors.


Opis niektórych z wielu funkcji oprogramowania:

[Test elementów wykonawczych] - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespolów wykonawczych. Liczba i kolejnosc wykonywanych testów jest scisle przekazywana do przyrzadu sterujacego. Po wykonaniu diagnozy zalaczona sekwencja zostanie zakonczona.
Opcja bardzo przydatna w wielu sytuacjach. Mozna bardzo dokladnie ustalic i zweryfikowac dzialanie (lub niesprawnosc) poszczególnych urzadzen takich jak czujniki, sensory, moduly, potencjometry. Opcja pozwala równiez zaobserwowac sprawnosci dzialania i poprawnosci wyswietlania kontrolek i wskazników na desce (zegary). Testowanie przeprowadzac na wylaczonym silniku - tylko wlaczona stacyjka.

[Nastawy podstawowe] - Nastawy podstawowe.
W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przegladu musza zostac wykonane nastawy podstawowe. Oznacza to, ze regulacja komputera zostala przelaczona na niezmienne wartosci. Jezeli system znajduje sie w nastawach podstawowych mozna np. wyregulowac kat wyprzedzenia zaplonu, adaptacje polozenia przepustnicy, wolnych obrotów, klimatyzacji, itp. Nastawy podstawowe nalezy wykonywac dla danego samochodu tylko w jego zalecanym stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczac 80°C. Niektóre komputery oferuja pomoc w regulacji podajac obowiazujace wartosci pomiarowe.

[Wartosci mierzone] - Odczyt bloku wartosci zmierzonych.
Odczyt parametrów wejsciowych systemu - parametry podzielone sa na kanaly pomiarowe - nalezy podac numer kanalu. Jakie kanaly istnieja i jakie znaczenie maja zalezy od przyrzadu sterujacego.

[Adaptacje] - Dopasowanie - Adaptacja sterownika - kasowanie inspekcji OIL /SERVICE Istnieje mozliwosc zmiany w sterowniku wartosci korekcyjnych dla poszczególnych egzemplarzy auta np. obrotów biegu jalowego, dawki paliwa itp. Musi to byc dokonane w trzech krokach - odczytanie wartosci, testowanie wartosci, zapisanie jej w pamieci.

[Recode Module - 07] - Kodowanie sterownika.
Poprzez ta funkcje mozna zmienic zawartosc pamieci w sterowniku. Nastepuje wówczas zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakosci paliwa i innych warunków pracy. Dane szczególowe kodów znajduja sie w instrukcjach napraw.

[Autoskanowanie] - automatycznie przebiegajace sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów)
- mozna równiez wybrac polecenie [Autoscan]
- po nacisnieciu START nastapi automatycznie przeszukanie wszystkich modulów z listy oraz wykrywanie bledów.
- w przypadku pojawiajacych sie monitów nalezy zatwierdzic TAK lub NIE jesli nie chcemy kontrolowac danego modulu.

Przy pomocy tego interfejsu mozna zdiagnozowac wszystkie systemy znajdujace sie w samochodzie, dzieki temu mozna bardzo szybko wykryc usterke, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:

kasowac kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, SWIECE ZAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
kasowac inspekcje olejowa zarówno ze stalym przedzialem okresowym, jak i ze zmiennym przedzialem okresowym, Long Life.
podgladac i rejestrowac biezace parametry samochodu podczas jazdy: silnik, cisnienie doladowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, temperature, przeplywomierz, wskazniki, itp.) , wypalac filtr FAP, ustawiac ilosc dolanego dodatku EOLYS
adaptowac i korygowac nowe elementy w samochodzie: kat wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zaplonu, dawke wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, )
kodowac piloty.

W przypadku wybrania juz odpowiedniego sterownika np. komputera silnika mozliwe jest:

- odczytywanie oczekujacych kodów bledów (DTC)
- odczytywanie zarejestrowanych kodów bledów (DTC)
- kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL)
- mozliwosc zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu pózniejszej analizy
- diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki
- dynamiczne sprawdzenie zaplonu, dawki rozruchowej,
- predkosc obrotowa silnika (RPM)
- obciazenie (Calculated Load Value)
- temperatura plynu chlodzacego (Coolant Temperature)
- status ukladu paliwowego (Fuel System Status)
- predkosc pojazdu (Vehicle Speed)
- krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim)
- dlugoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim)
- podcisnienie w kolektorze ssacym (Intake Manifold Pressure)
- kat wyprzedzenia zaplonu (Timing Advance)
- temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature)
- przeplyw powietrza - wskazanie przeplywomierza (Air Flow Rate)
- polozenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position)
- wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims)
- cisnienie paliwa (Fuel Pressure)
- sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zuzycia poszczególnych cylindrów - czyli
róznicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby
silnik równo pracowal na biegu jalowym.
- pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia

Ponadto w przypadku wybrania juz odpowiedniego sterownika np. komputera silnika mozliwe jest odczytanie kodów bledów, wykasowanie oraz ich, diagnoza.
Diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice, zawory elektromagnetyczne, czujniki.
Korekcja niektórych wartosci w pamieci sterownika np. dawki paliwa do rozruchu lub podniesienie obrotów biegu jalowego w przypadku wibracji lub nierównomiernej pracy.
Dynamiczne sprawdzenie zaplonu, dawki rozruchowej, sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zuzycia poszczególnych cylindrów - czyli róznicy w dawkach paliwa dozowanych przez sterownik ECU na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracowal na biegu jalowym. Interfejs ma mozliwosci identyczne jak urzadzenie w autoryzowanym serwisie jego mozliwosci sa wiele bardziej rozbudowane niz w przypadku testerów uniwersalnych typu KTS, Launch czy MegaMacs




- Setup (Activation) + instrukcja
- Wymagania systemowe: Windows® XP, Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10 ( zaleca sie x86 )
- CPU: Intel/AMD 2 GHz or higher
- RAM: 1 GB of system memory
- Hard Drive: 5 GB of available space
- Optical Drive: DVD-ROM
- Required Hardware: Renault CAN Clip Diagnostic Interface
- Wersja jezykowa: Multi- PL 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin