CAN CLIP jest profesjonalnym urzadzeniem przeznaczonym do kompleksowej diagnostyki pojazdów Renault, Dacia i Renault Samsung Motors. Opis niektórych z wielu funkcji oprogramowania: [Test elementów wykonawczych] - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespolów wykonawczych. Liczba i kolejnosc wykonywanych testów jest scisle przekazywana do przyrzadu sterujacego. Po wykonaniu diagnozy zalaczona sekwencja zostanie zakonczona. Opcja bardzo przydatna w wielu sytuacjach. Mozna bardzo dokladnie ustalic i zweryfikowac dzialanie (lub niesprawnosc) poszczególnych urzadzen takich jak czujniki, sensory, moduly, potencjometry. Opcja pozwala równiez zaobserwowac sprawnosci dzialania i poprawnosci wyswietlania kontrolek i wskazników na desce (zegary). Testowanie przeprowadzac na wylaczonym silniku - tylko wlaczona stacyjka. [Nastawy podstawowe] - Nastawy podstawowe. W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przegladu musza zostac wykonane nastawy podstawowe. Oznacza to, ze regulacja komputera zostala przelaczona na niezmienne wartosci. Jezeli system znajduje sie w nastawach podstawowych mozna np. wyregulowac kat wyprzedzenia zaplonu, adaptacje polozenia przepustnicy, wolnych obrotów, klimatyzacji, itp. Nastawy podstawowe nalezy wykonywac dla danego samochodu tylko w jego zalecanym stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczac 80°C. Niektóre komputery oferuja pomoc w regulacji podajac obowiazujace wartosci pomiarowe. [Wartosci mierzone] - Odczyt bloku wartosci zmierzonych. Odczyt parametrów wejsciowych systemu - parametry podzielone sa na kanaly pomiarowe - nalezy podac numer kanalu. Jakie kanaly istnieja i jakie znaczenie maja zalezy od przyrzadu sterujacego. [Adaptacje] - Dopasowanie - Adaptacja sterownika - kasowanie inspekcji OIL /SERVICE Istnieje mozliwosc zmiany w sterowniku wartosci korekcyjnych dla poszczególnych egzemplarzy auta np. obrotów biegu jalowego, dawki paliwa itp. Musi to byc dokonane w trzech krokach - odczytanie wartosci, testowanie wartosci, zapisanie jej w pamieci. [Recode Module - 07] - Kodowanie sterownika. Poprzez ta funkcje mozna zmienic zawartosc pamieci w sterowniku. Nastepuje wówczas zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakosci paliwa i innych warunków pracy. Dane szczególowe kodów znajduja sie w instrukcjach napraw. [Autoskanowanie] - automatycznie przebiegajace sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów) - mozna równiez wybrac polecenie [Autoscan] - po nacisnieciu START nastapi automatycznie przeszukanie wszystkich modulów z listy oraz wykrywanie bledów. - w przypadku pojawiajacych sie monitów nalezy zatwierdzic TAK lub NIE jesli nie chcemy kontrolowac danego modulu. Przy pomocy tego interfejsu mozna zdiagnozowac wszystkie systemy znajdujace sie w samochodzie, dzieki temu mozna bardzo szybko wykryc usterke, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób: kasowac kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, SWIECE ZAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.), kasowac inspekcje olejowa zarówno ze stalym przedzialem okresowym, jak i ze zmiennym przedzialem okresowym, Long Life. podgladac i rejestrowac biezace parametry samochodu podczas jazdy: silnik, cisnienie doladowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, temperature, przeplywomierz, wskazniki, itp.) , wypalac filtr FAP, ustawiac ilosc dolanego dodatku EOLYS adaptowac i korygowac nowe elementy w samochodzie: kat wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zaplonu, dawke wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, ) kodowac piloty. W przypadku wybrania juz odpowiedniego sterownika np. komputera silnika mozliwe jest: - odczytywanie oczekujacych kodów bledów (DTC) - odczytywanie zarejestrowanych kodów bledów (DTC) - kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL) - mozliwosc zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu pózniejszej analizy - diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki - dynamiczne sprawdzenie zaplonu, dawki rozruchowej, - predkosc obrotowa silnika (RPM) - obciazenie (Calculated Load Value) - temperatura plynu chlodzacego (Coolant Temperature) - status ukladu paliwowego (Fuel System Status) - predkosc pojazdu (Vehicle Speed) - krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim) - dlugoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim) - podcisnienie w kolektorze ssacym (Intake Manifold Pressure) - kat wyprzedzenia zaplonu (Timing Advance) - temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature) - przeplyw powietrza - wskazanie przeplywomierza (Air Flow Rate) - polozenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position) - wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims) - cisnienie paliwa (Fuel Pressure) - sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zuzycia poszczególnych cylindrów - czyli róznicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracowal na biegu jalowym. - pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia Ponadto w przypadku wybrania juz odpowiedniego sterownika np. komputera silnika mozliwe jest odczytanie kodów bledów, wykasowanie oraz ich, diagnoza. Diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice, zawory elektromagnetyczne, czujniki. Korekcja niektórych wartosci w pamieci sterownika np. dawki paliwa do rozruchu lub podniesienie obrotów biegu jalowego w przypadku wibracji lub nierównomiernej pracy. Dynamiczne sprawdzenie zaplonu, dawki rozruchowej, sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zuzycia poszczególnych cylindrów - czyli róznicy w dawkach paliwa dozowanych przez sterownik ECU na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracowal na biegu jalowym. Interfejs ma mozliwosci identyczne jak urzadzenie w autoryzowanym serwisie jego mozliwosci sa wiele bardziej rozbudowane niz w przypadku testerów uniwersalnych typu KTS, Launch czy MegaMacs - Setup (Activation) + instrukcja - Wymagania systemowe: Windows® XP, Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10 ( zaleca sie x86 ) - CPU: Intel/AMD 2 GHz or higher - RAM: 1 GB of system memory - Hard Drive: 5 GB of available space - Optical Drive: DVD-ROM - Required Hardware: Renault CAN Clip Diagnostic Interface - Wersja jezykowa: Multi- PL
ziipo