3
Cele operacyjne
Warunki pobudzające do aktywności
Zadania dla uczniów
Czynności uczniów
Obszar aktywności
1
2
4
5
Przyporządkuje odpowiedni znak do litery, ułoży i zapi-sze hasło.
Karta pracy nr 1.
Tworzenie hasła przez wyszukanie odpowie-dniej litery do danego znaku.
Przyporządkowują odpowiedni znak do litery, układają i zapisują hasło: KOMPUTERO-WE MARZENIA.
polonistyczna
Odszukują w danym źródle informacji znaczenie słowa komputer.
Na stolikach znajdują się różne źródła infor-macji: Encyklopedia, Leksykon szkolny, Świat Wiedzy.
Karta pracy nr 2.
Wyszukiwanie w zgromadzonych źródłach informacji o komputerze i zapisa-nie ich na kartach.
Każda grupa otrzymuje inne źródło i wyszukuje w nim wiadomości dotyczące kompu-tera. Przedstawiciele grup odczytują zgromadzone infor-macje i umieszczają je na arku-szu zbiorczym (tworzą mapę mentalną). Porównanie zdoby-tych przez grupy informacji.
środowiskowa
Zapisze odpowiedzi na pytania.
Wiersz pt. „Kompute-rowe marzenia” –załącznik nr 1.
Karta pracy nr 3.
Udzielenie pisemnej odpowiedzi na postawione pytania.
Cicho czytają wiersz. Wypowiadają się na temat treści wiersza. Zapisują odpowiedzi. Odczytują napisane zdania.
Rytmicznie zaśpie-wa piosenkę.
Piosenka pt. „Kolega komputer” –załącznik nr 2, nagranie magneto-fonowe.
Rytmiczne zaśpiewanie piosenki.
Uczniowie wspólnie:
-odczytują tekst z podziałem na sylaby,
-czytają tekst w szybkim i wolnym rytmie,
muzyczna
-słuchają piosenki i ustalają jej rytm,
-śpiewają 1 zwrotkę piosenki we właściwym rytmie.
Obliczy działania, ułoży karty z rysun-kami i uporządkuje je rosnąco.
Paski papieru, rysunki i zadania matematyczne – załącznik nr 3.
Dobieranie rysunków według uporządkowa-nych wyników od najmniejszego do największego.
W grupach obliczają zadania i tworzą linię czasu, dobierając poszczególne rysunki do kart z wynikami. Prezentują klasie efekty swojej pracy. Zawieszają na gazetkę.
Podsumowanie dnia.
matematyczna środowiskowa
damdamok