2010_06_85(3).pdf

(4971 KB) Pobierz
CZASOPISMO
PRACOWNIKÓW GRUPY FIAT
ROK 14/2 • NUMER 85 •
CZERWIEC 2010
GRUPA
LUDZIE
PRODUKT
AKTUALNOÂCI
CZAS WOLNY
ODNOWA
DLA PRZYSZŁOŚCI
ODKRYWAMY:
ALFA ROMEO GIULIETTA
Fiat
GRUPA
STRATEGIA
LUDZIE
PRODUKT
AKTUALNOŚCI
CZAS WOLNY
Do wszystkich pracowników Grupy Fiat,
21 kwietnia był niezwykle ważnym dniem dla Fiata oraz dla nas wszystkich, którzy pracują w Grupie
i w nią wierzą. Plan na lata 2010-2014 wyznacza nowy rozdział w naszej historii. To plan zbudowany
na zaangażowaniu i ambicji. Chcemy zapewnić naszej Grupie możliwość dalszego rozwoju i pozycję
jednego z najbardziej solidnych przedsiębiorstw przemysłowych na świecie. Chcemy to osiągnąć,
koncentrując się w znacznym stopniu na ekspansji międzynarodowej. Naszym drugim celem jest pełne
wykorzystanie przemysłowego i kulturowego zróżnicowania naszej organizacji.
Osiągnięcie pierwszego celu będzie wymagało podziału, z kolei drugiego – integracji.
Ogłoszona 21 kwietnia strategiczna decyzja o tym, by rozdzielić pewne rodzaje działalności będzie
skutkować utworzeniem dwóch oddzielnych grup: jednej skoncentrowanej na sektorze samochodowym
(Fiat), drugiej na samochodach ciężarowych oraz maszynach rolniczych i budowlanych (Fiat Industrial).
Taki krok jest niezbędny, by zagwarantować obu tym podmiotom możliwość autonomicznego działania
i rozwoju swoich rynków, poprzez rozwinięcie potencjału oraz wartości każdego z nich, które
w przeciwnym wypadku mogłyby być narażone na zdławienie. W ten sposób będziemy mogli zapewnić
naszym pracownikom przede wszystkim większe poczucie bezpieczeństwa w obliczu często
nieprzewidywalnych skutków cyklów ekonomicznych, a także stworzymy im możliwość osobistego
i zawodowego rozwoju.
Kolejnym obszarem, na którym chcielibyśmy skoncentrować nasze wysiłki, jest umocnienie naszego
profilu międzynarodowego. Plan zakłada znaczącą ekspansję naszej obecności na największe rynki
międzynarodowe, zwłaszcza na te, które oferują największy potencjał rozwojowy. W dążeniu do tego celu
zamierzamy kontynuować sposób zarządzania, który doprowadził nas do punktu, w jakim jesteśmy
dzisiaj i którego celem jest prawdziwa integracja z kulturą kraju, w którym Fiat jest obecny.
Sposób ten bazuje na docenianiu, słuchaniu i wzajemnym poszanowaniu.
Wierzymy, że prawdziwe dzielenie się wartościami oraz wiedzą stanowi cenne bogactwo dla nas
wszystkich i jest bazą, na której możemy zbudować coś nowego i lepszego. Plan 2010-2014 daje
wyjątkową możliwość dokonania historycznego zwrotu i pokazania, jak mocno wierzymy w to, co robimy.
Fakt, że dzisiaj możemy wytyczać nowy kurs naszej firmy i zmierzyć się z kolejnymi wyzwaniami,
zawdzięczamy przede wszystkim pracy, jaką wszyscy wykonaliśmy w ostatnich latach oraz pasji,
z jaką działaliśmy.
Teraz nadszedł czas na dokonanie wielkiego skoku w przyszłość. Przyszłość, w której to wy będziecie
nadal autorami i głównymi bohaterami.
Z głębi serca dziękujemy wszystkim.
rok 14/2
numer 85
czerwiec 2010
GRUPA
LUDZIE
PRODUKT
AKTUALNOŚCI
CZAS WOLNY
Odpowiedzialny za edycj´
w Grupie Fiat
Ettore Gregoriani
Dyrektor Wydawniczy
Enrico Pavoni
Redaktor Naczelny
Jerzy Piekarczyk
Z-ca Redaktora Naczelnego
Francesco Novo
Zespó∏ redakcyjny
Filippo Gallino
Miros∏awa Malich
Tomasz Libich
Studio graficzne
Barbara Juraszek
Maciej Feodorów
Wydawca
Fiat Auto Poland SA
Redakcja
Satiz Poland
ul. 11 Listopada 60/62,
43-300 Bielsko-Bia∏a
www.satiz.pl
e-mail: redakcja@satiz.pl
Reklama
Gabriela Kolonko
tel.: 033/813 27 61
kolonko@satiz.pl
Opracowanie, ∏amanie
i przygotowanie do druku
Satiz Poland, Bielsko-Bia∏a
Druk
Dimograf, Bielsko-Bia∏a
Nak∏ad
16.300 egz.
Oddano do druku:
2 czerwca 2010 r.
56
Osobliwości
58
Filmy i kino
60
Nowości
38
Bieg Fiata
40
Fiat Bravo Klub
14
Alfa Romeo Giulietta
32
Minęło 30 lat Pandy
62
Cennik samochodów
45
Ludzie: Dorota Wróblewska
3
6
12
22
24
26
28
30
34
42
List do pracowników Grupy Fiat
Plany Grupy na lata 2010-2014
Wyniki Grupy Fiat za I kwartał
Magneti Marelli po 10 latach
Cyfrowy Zespół Technologiczny w FAP
Iveco i sporty motocyklowe
New Holland w Iraku
Wspólne inicjatywy Comau i NASA
Młodzi Francuzi na praktykach w FAP
Newsy
48
Danie specjalne:
Maroko
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin