krolestwo krolikow_instrukcja web.pdf

(8968 KB) Pobierz
autor:
or:
PAUL MAFAYO
MAFAYON
O
ilustracje:
Królestwo
królików
to strategiczna gra dla 2–4 długouchych lordów.
st
Twoim zadaniem będzie po
podbić i zasiedlić nowe terytoria w imieniu króla
królików.
św
Odkryj najdalsze zakątki
świata,
zbieraj surowce i buduj wspaniałe
miasta. Nie zapomnij przyp
przypodobać się królowi, wypełniając tajne misje.
Każda decyzja przybliża cię do zwycięstwa, ale tylko jeden lord zyska
okr
uznanie króla i zostanie okrzyknięty najlepszym władcą królików!
Cel gry
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów zwycięstwa ( ).
Gracze otrzymują je na końcu każdej rundy za swoje księstwa oraz na koniec
gry za zdobyte skarby i zrealizowane misje.
Wszystkie działania w grze wykonuje się za pomocą kart, które przekazywane
są pomiędzy graczami. Karty pozwalają na zajmowanie terytoriów, budowę
budynków i pozyskiwanie pergaminów z misjami i skarbami. Wybieraj karty
rozważnie i kształtuj swoją strategię. Miej na uwadze,
że
karty, które oddasz,
mogą przydać się przeciwnikom!
Elementy gry
1 plansza
świata
z torem punktów
144
gurki królików (po 36 w każdym kolorze)
39 znaczników miast
-
27 miast o sile 1
-
9 miast o sile 2
-
3 miasta o sile 3
24
żetony
-
12
żetonów
faktorii
-
6
żetonów
podniebnych wież
(3 pary po 2
żetony)
-
6
żetonów
obozów
182 karty eksploracji
4 karty pomocy
Plansza
świata
Plansza pokazuje siatkę 10 x 10 pól.
Każde pole to
terytorium,
które
można kontrolować i zabudowywać.
Współrzędne terytoriów
Każde terytorium ma współrzędne
i określony typ terenu.
Do każdego terytorium na planszy
nszy
szy
jest przypisana 1 karta terytorium
rium
z talii.
Tor punktów
służy do
oznaczenia
liczby punktów
zdobywanych
na koniec każdej
rundy oraz za
pergaminy na
koniec gry.
,
Typy terytoriów
Morze
p
produkuje
ryby (
r
).
Las
produkuje
drewno ( ).
d
Pole
produkuje
e
marchewki ( ).
m
)
Równina
n
niczego nie produkuje.
dukuje
Góry
niczego nie produkują.
go
Miasta o sile 3 mogą być budowane
M
tylko w górach.
t
La
blokuje
Lawa
połączenie między
dwiema górami.
Miasta
są neutralne, dopóki
k
któryś z graczy nie przejmie nad
n kontroli.
nimi
Figurki królików
Używane są do oznaczania kontrolowanych
ontrolowanych
terytoriów. Gracze trzymają je przed sobą.
e
Uwaga:
Jeśli w grze 3-osobowej
obowej
graczowi skończą się
króliki, może użyć tych
w kolorze niegrającego
gracza.
Znaczniki miast
Miasta są budynkami. W grze występują 3 rodzaje miast:
Miasto o sile 1 ma jedną wieżę.
Miasto o sile 2 ma dwie wieże.
Miasto o sile 3 ma trzy wieże.
Siła 3
Siła 1
Siła 2
Żetony
Żetony
są budynkami. Są 3 typy
żetonów:
Faktorie
Umożliwiają produkcję surowców. Występują w 3 różnych rodzajach:
3 faktorie podstawowe, produkujące drewno, ryby lub marchewki;
Podniebne wieże
Żetony
podniebnych wież występują w parach i pozwalają
laj
połączyć 2 oddzielne księstwa.
2 faktorie uniwersalne, produkujące w każdej
rundzie wybrany z 3 podstawowych surowców
(drewno, ryby albo marchewki);
7 faktorii luksusowych, produkujących luksusowe surowce ( ).
Można je zbud
zbudować tylko na określonych typach tery oriów.
onych
terytoriów.
niebieskie
i bi ki
zielone
i l
czarne
Obozy
Żetony
obozów pozwalają kontrolować puste terytoria.
y
.
,
Karty eksploracji
Tworzą talię kart. Gracze za ich pomocą będą rozwijać swoje księstwa i zdobywać pergaminy. W talii jest 100
kart
terytoriów,
42
karty budynków
(21 miast, 12 faktorii, 3 podniebne wieże i 6 obozów), 3
karty zaopatrzenia
i 37
kart pergaminów.
Karty budynków
W lewym górnym rogu mają tarczę z ikoną (faktoria,
obóz i podniebna wieża) lub liczbą (miasto). Umożliwiają
umieszczenie budynku (żetonu lub znacznika miasta)
na terytorium już kontrolowanym przez gracza. Budynki
zwiększają bogactwo lub siłę księstwa.
ę ę
Typ
budynku
Karty terytoriów
W lewym górnym rogu mają współrzędne odnoszące się
do pól na planszy. Umożliwiają wstawianie królika na dane
ne
pole i objęcie nad nim kontroli. Na każde pole planszy
przypada tylko 1 karta terytorium. Ilustracja na karcie
wskazuje rodzaj terytorium, a symbol na górze dodatkowe
korzyści z niego płynące. Jest kilka rodzajów terytoriów:
Pola, lasy, morza
produkują
podstawowe surowce.
Równiny i góry
nie
produkują
żadnych
surowców.
Uwaga:
Każdy gracz umieszcza
wykorzystane przez siebie
karty na swoim własnym stosie
kart odrzuconych. Można
przejrzeć te stosy w dowolnym
momencie, by zweryfikować
rozmieszczenie elementów
na planszy.
Warunki
budowy
Miasta
istniejące już
na mapie mają siłę 1.
Są 4 rodzaje budynków:
Podniebne wieże
pozwalają połączyć
2 odrębne księstwa
znajdujące się
w dowolnych
miejscach na planszy.
-P o d n i e b n a
.
wieza-
Faktorie
produkują podstawowe (białe tło
lub luksusowe (czarne tło ) surowce.
Symbol na karcie pokazuje, jaki surowiec
produkuje dana faktoria.
)
Miasta o sile 1, 2, 3
pozwalają wstawić na planszę znacznik
miasta o wskazanej sile.
Wymagania:
Miasto o sile 3 można
zbudować tylko w górach.
W
Wymagania:
F
Faktorie surowców
l
lu
luksusowych ( )
mogą być
budowane tylko
na terytoriach
określonego
rodzaju.
Szczegóły
warunków budowy
Ten budynek może być
postawiony tylko na polu.
Ten budynek może być
postawiony tylko w lesie.
Faktoria
uniwersalna
produkuje
wybrany surowiec
podstawowy:
drewno, ryby albo
marchewki.
Obozy
pozwalają
kontrolować
niezajęte terytorium.
Ten budynek może być postawio-
ny tylko na terytorium morskim.
Ten budynek może być postawio-
ny tylko na terytorium górskim.
'
-O b o z ( 2 ) -
Karty pergaminów
Są utrzymywane w sekrecie aż do końca gry i dają
punkty zwycięstwa ( ).
Są 2 typy kart pergaminów:
Misje
dają
Skarby
( ) dają bez
żadnych
dodatkowych warunków.
Karty zaopatrzenia
Dają 2 kolejne karty eksploracji.
za określone dokonania.
- K r ol e
'
wska-
marche
wka
6
'
- K r ol O c e a n u -
20
-Tu
'
B a r b ap t u s -
r z y nc a
'
2
s
ka-
'
- K r o l e wn a
oro
k
-Z a o p a t r z e
nie-
5
Przygotowanie gry
1.
2.
3.
4.
Umieść planszę na
środku
stołu. Na każdym polu z symbolem miasta umieść 1 znacznik miasta o sile 1
(z jedną wieżą).
Każdy z graczy bierze 36
gurek królików
w wybranym przez siebie kolorze. Jednego z nich kładzie na polu 0 na torze punktacji.
Połóż pozostałe znaczniki miast i
żetony
obok planszy.
Potasuj wszystkie karty eksploracji
i umieść je obok planszy w zakrytym stosie.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin