a_18_2014_01_01.pdf

(1605 KB) Pobierz
Nazwa kwalifikacji:
Prowadzenie sprzedaży
Oznaczenie kwalifikacji:
A.18
Numer zadania:
01
Arkusz zawiera informacje prawnie chronione
do momentu rozpoczęcia egzaminu
Wypełnia zdający
Numer PESEL zdającego*
Układ graficzny © CKE 2013
Miejsce na naklejkę
z numerem PESEL i z kodem
ośrodka
A.18-01-14.01
Czas trwania egzaminu:150
minut
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Rok 2014
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Instrukcja dla zdającego
1. Na pierwszej stronie arkusza egzaminacyjnego wpisz w oznaczonym miejscu swój numer PESEL
i naklej naklejkę z numerem PESEL i z kodem ośrodka.
2. Na KARCIE OCENY w oznaczonym miejscu przyklej naklejkę z numerem PESEL oraz wpisz:
swój numer PESEL*,
symbol cyfrowy zawodu,
oznaczenie kwalifikacji,
numer zadania,
numer stanowiska.
3. KARTĘ OCENY przekaż zespołowi nadzorującemu część praktyczną egzaminu.
4. Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny zawiera
3
strony i nie zawiera błędów. Ewentualny brak stron
lub inne usterki zgłoś przez podniesienie ręki przewodniczącemu zespołu nadzorującego część
praktyczną egzaminu.
5. Zapoznaj się z treścią zadania oraz stanowiskiem egzaminacyjnym. Masz na to 10 minut. Czas ten nie
jest wliczany do czasu trwania egzaminu.
6. Czas rozpoczęcia i zakończenia pracy zapisze w widocznym miejscu przewodniczący zespołu
nadzorującego.
7. Wykonaj samodzielnie zadanie egzaminacyjne. Przestrzegaj zasad bezpieczeństwa i organizacji pracy.
8. Jeżeli w zadaniu egzaminacyjnym występuje polecenie „zgłoś gotowość do oceny przez podniesienie
ręki”, to zastosuj się do polecenia i poczekaj na decyzję przewodniczącego zespołu nadzorującego.
9. Po zakończeniu wykonania zadania pozostaw rezultaty oraz arkusz egzaminacyjny na swoim
stanowisku lub w miejscu wskazanym przez przewodniczącego zespołu nadzorującego.
10. Po uzyskaniu zgody zespołu nadzorującego możesz opuścić salę/miejsce przeprowadzania egzaminu.
Powodzenia!
* w przypadku braku numeru
PESEL
– seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość
Zadanie egzaminacyjne
Na stanowisku sprzedażowym wyeksponowano towary oznakowane metkami i wywieszkami cenowymi
zgodnie z wykazem kodów i cen detalicznych brutto towarów, który znajduje się na stanowisku
egzaminacyjnym.
Towary zakupione zgodnie z fakturą zakupu nr 10/01/2014 znajdują się w opakowaniu zbiorczym.
Przygotuj stanowisko obsługi klienta:
wyjmij towary z opakowania zbiorczego,
ustal ceny detaliczne brutto towarów, wiedząc,
że
marża detaliczna wynosi 30% od ceny zakupu
netto, a stawka VAT wynosi 23%. Ustalone ceny wpisz w wolne pozycje „Wykazu kodów i cen
detalicznych brutto towarów”. Wypełniony wykaz oznacz swoim numerem PESEL,
wprowadź do kasy fiskalnej ustalone ceny detaliczne brutto zakupionych towarów,
oznakuj przyjęte towary za pomocą metkownicy cenami detalicznymi,
wyeksponuj ometkowane towary na półkach sklepowych,
sporządź wywieszki cenowe i umieść je przy towarach,
przygotuj gotówkę do wydawania reszty. Gotówka z napisem „Pogotowie kasowe” znajduje się na
stanowisku egzaminacyjnym. Wprowadź stan gotówki do kasy fiskalnej.
Przyjmij,
że
po przeprowadzonej rozmowie sprzedażowej dokonałaś/eś sprzedaży towarów wymienionych
w Tabeli 1. Zamówienie klienta. Zapakuj sprzedane towary.
Dokonaj inkasa należności (pieniądze znajdują się w kopercie z napisem „Pieniądze klienta”).
Wydrukowany paragon fiskalny oraz resztę gotówki dla klienta włóż do koperty z napisem „Inkaso
należności”. Na kopercie zapisz swój numer PESEL.
Sporządź fakturę nr 2/01/2014 za sprzedane klientowi towary. Druk faktury znajdziesz na stanowisku
egzaminacyjnym, po jego wypełnieniu wpisz swój PESEL w prawym górnym rogu faktury.
Strona 2 z 3
Faktura zakupu
Tabela 1. Zamówienie klienta
Nazwa towaru
Szampon dla dzieci Bambi
Oliwka dla dzieci Johnsons
Mydło Biały jeleń
J.m.
szt.
szt.
szt.
Ilość
1
1
4
Dane klienta do sporządzenia faktury sprzedaży:
Jan Kozłowski, adres: ul. Wesoła 2, 30-002 Kraków.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 150 minut.
Ocenie podlegać będą 3 rezultaty:
stanowisko przygotowane do sprzedaży,
zrealizowane zamówienie klienta (paragon fiskalny, reszta dla klienta),
faktura sprzedaży
oraz
przebieg przygotowania stanowiska do sprzedaży.
Strona 3 z 3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin