Angular_2_Tworzenie_interaktywnych_aplikacji_internetowych_angtia.pdf

(1161 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Mastering Angular 2 Components
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 978-83-283-3196-9
Copyright © 2016 Packt Publishing
First published in the English language under the title ‘Mastering Angular 2 Components
– (978178588-4641)’.
Polish edition copyright © 2017 by Helion SA
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/angtia
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/angtia.zip
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze
O redaktorze merytorycznym
Przedmowa
Rozdzia 1. Interfejsy u ytkownika bazuj ce na komponentach
My lenie w kategoriach organizmów
Komponenty, czyli organy interfejsu u ytkownika
Enkapsulacja
atwo kompozycji
Komponenty, czyli rozwi zanie wymy lone przez natur
Czas na nowe standardy
Architektura komponentowa w Angularze
Wszystko jest komponentem
Pierwszy komponent
JavaScript przysz o ci
Narz dzia
Node.js i NPM
SystemJS i JSPM
Podsumowanie
9
10
11
17
18
19
19
22
23
27
29
30
31
33
40
40
41
43
Rozdzia 2. Trzy, dwa, jeden, start!
Zarz dzanie zadaniami
Wizja
Zaczynamy od zera
Modu aplikacji
Kod startowy aplikacji
45
45
46
47
51
52
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Uruchomienie aplikacji
Powtórka
Tworzenie listy zada
Powtórka
W a ciwy poziom enkapsulacji
Powtórka
Wej cie generuje wyj cie
Powtórka
W asne elementy interfejsu u ytkownika
Powtórka
Filtrowanie zada
Podsumowanie
52
53
53
56
56
58
59
62
62
70
70
74
Rozdzia 3. Tworzenie kompozycji przy u yciu komponentów
Dane — od tymczasowej listy do prawdziwej bazy danych
Programowanie reaktywne z u yciem obserwowalnych struktur danych
Niezmienno
Czyste komponenty
Oczyszczanie listy zada
Powtórka
Kompozycja z u yciem rzutowania tre ci
Tworzenie komponentu zak adek
Powtórka
Mieszanie rzutowanej i generowanej zawarto ci
Podsumowanie
75
76
76
84
86
89
95
95
97
100
101
107
Rozdzia 4. Tylko bez komentarzy, prosz !
Jeden edytor, by wszystkimi rz dzi
Tworzenie komponentu edytora
Powtórka
Budowanie systemu komentarzy
Budowanie systemu komentarzy
Budowanie komponentu komentarzy
Powtórka
Podsumowanie
109
110
110
118
118
119
122
129
130
Rozdzia 5. Routing a komponenty
Wprowadzenie do routera Angulara
Kompozycja poprzez routing
Kompozycja za pomoc szablonu czy routera
Jak dzia a drzewo routingu?
Powrót do korzeni
Zak adki wykorzystuj ce router
Refaktoryzacja nawigacji
Podsumowanie
133
134
134
136
137
139
147
149
151
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Rozdzia 6. Strumie aktywno ci, czyli co si dzia o
Wykonanie us ugi do tworzenia dziennika aktywno ci
Tworzenie dziennika aktywno ci
Wykorzystanie elastyczno ci SVG
Nadawanie SVG stylów
Budowanie komponentów SVG
Tworzenie komponentu interaktywnego suwaka aktywno ci
Rzutowanie czasu
Renderowanie znaczników aktywno ci
Tchni cie ycia w suwak
Powtórka
Tworzenie strumienia aktywno ci
Dodanie aktywno ci do modu u projektu
Podsumowanie
153
154
156
158
160
162
164
167
169
172
175
175
179
180
Rozdzia 7. Komponenty poprawiaj ce dzia anie aplikacji
Zarz dzanie etykietami
Encja danych etykiety
Generowanie etykiet
Tworzenie us ugi etykiet
Renderowanie etykiet
Integracja us ugi etykiet
W czenie renderowania etykiet
Obs uga wpisywania etykiety
Tworzenie mened era wpisywania etykiet
Tworzenie komponentu wyboru etykiet
Integracja listy etykiet z komponentem edytora
Koniec prac nad systemem etykiet
Przeci gnij i upu
Implementacja dyrektywy przeci gania
Implementacja dyrektywy dla strefy upuszczania
Integracja funkcjonalno ci „przeci gnij i upu ” w komponencie listy zada
Powtórka
Do niesko czono ci, a nawet dalej!
Sk adnia z gwiazdk i szablony
Tworzenie dyrektywy przewijania w niesko czono
Wykrywanie zmian w dyrektywie szablonu
Dodawanie i usuwanie osadzonych widoków
Zako czenie tworzenia dyrektywy
Podsumowanie
183
184
184
185
186
188
190
192
193
194
196
199
201
201
202
205
208
210
211
211
213
216
218
223
223
Rozdzia 8. Czas poka e
Szczegó y zadania
W czenie etykiet dla zada
225
226
230
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin