PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA LUTY 2018
GRUPA WIEKOWA: 5- 6-latki „Tygryski”
NAUCZYCIELKI: Iwona Dombrowska, Iwona Cierzniewska
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Toruń w legendach realizacja od 29.01. do 09.02.2018.
PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
NABYWANIE WIEDZY
· dowie się, gdzie na mapie Polski znajduje się Toruń i Wisła
· rozpozna znane zabytki, pomniki i budowle użyteczności publicznej
· pozna nazwę regionu – Kujawy
· pozna legendy związane z Toruniem
· pozna postać Mikołaja Kopernika
· pozna litery R, r; G, g;
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI
· zgromadzi informacje na temat swojej miejscowości
· wyjaśni nazwę miasta na podstawie legendy
· skorzysta ze źródeł informacji– książki i albumy o Toruniu
· odczyta proste wyrazy i zdania
· przyporządkuje wyrazy i zdania do obrazków
· zilustruje utwór za pomocą form ruchowych
BUDOWANIE POSTAW
· będzie przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zwiedzania Starówki i przejazdu tramwajem
· właściwie zachowa się w miejscu użyteczności publicznej
· będzie zgodnie współdziałać w sytuacji zadaniowej z innymi dziećmi
· uwzględni potrzeby i pomysły innych
· zadba o ład i porządek w miejscu pracy
ZABAWY RUCHOWE
,,Zanieś piernik” – zabawa z elementem równowagi
,,Rakieta” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
ZESTAWY ĆWICZEŃ PORANNYCH
nr 21 dz. będą: wykonywały ćwiczenia wzmacniające duże grupy mięśni, wyrabiały poczucie równowagi; kształtowały prawidłową postawę
nr 22 dz. będą: doskonaliły orientację w przestrzeni, usprawniały umiejętność skoku rozkroczno-zwartego; zapobiegały płaskiej stopie
PRACA INDYWIDUALNA
Dawid A.- porządkowanie przedmiotów w ciągu rosnącym i malejącym ze względu na wysokość
- przeliczanie w zakresie 10, posługując się poprawnie liczebnikami głównymi
Mateusz G-gra w domino obrazkowo-wyrazowe i wyrazowe
- rozwiązywanie rebusów obrazkowo-literowych
- układanie wyrazów z zestawów sylab, liter i zdań z rozsypanki wyrazowej
NASZE SPOTKANIA Z LITERATURĄ DZIECIĘCĄ
Kontynuowanie akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom” z udziałem rodziców.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM
Wycieczka do ,,Domu toruńskich legend”
Spacer ulicami Starówki – rozpoznajemy znane zabytki, dostrzegamy piękno naszego miasta.
Warsztaty ,,Akademia Skrzata Ekonoma”
Warsztaty międzykulturowe ,,Podróże z VERDĄ”
Udział w koncercie muzycznym „ ”– spotkanie z muzykami Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.
LITERATURA
Program wychowania przedszkolnego - ,,W kręgu zabawy” J.Pytlarczyk
Program wychowawczy „Ja, ty, my”- J. Jarząbek, M. Kiszewska, M. Marks
Program edukacji zdrowotnej „Sprawny i zdrowy idę do szkoły” – K. Skonieczna
,,Dziecięca matematyka” Scenariusze zajęć matematycznych– E. Zielińska, E. Gruszczyk- Kolczyńska
,,Wesołe dzieciaki”- J. Beszczyński
„Pamiątka z Torunia” - J. Beszczyński
Zestawy ćwiczeń porannych i gimnastycznych – własne opracowanie
Plan opracowała: Iwona Dombrowska i Iwona Cierzniewska
LEGENDA o.2.0 – procesy poznawcze, o.2.1- edukacja zdrowotna i bezpieczeństwo, o. 2.2 -edukacja emocjonalna i wprowadzenie w świat wartości,
o.2.3 -edukacja społeczna i otoczenie techniczne, o.2.4- edukacja językowa,o.2.5 -edukacja przyrodnicza i ekologiczna, o.2.6 – edukacja matematyczna,
o.2.7 - edukacja artystyczna, o.2.8 – język obcy nowożytny i edukacja wielokulturowa
kasiazabka123