Zestaw ćwiczeń porannych nr 36
- dz. będą : będą kształtować ruchy ramion, szyi, nóg i tułowia /Trampolina P. Met.. Cz.5 s.45 /
TEMATYKA KOMPLEKSOWA MIESZKAŃCY ŁĄKI W LITERATURZE DZIECIĘCEJ
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA poszerzanie wiedzy na temat łąki i jej mieszkańców
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągniecia dzieci
obszary
04.06.
poniedziałek
„Na wiosennej łące” - wycieczka
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 22
· będzie obserwować poznane owady z wykorzystaniem lupy
· wymieni owady zamieszkujące łąkę ( np.motyl, biedronka, pszczoła)
· pozna tryb życia wybranych owadów
· określi ile ma odnóży, czym się odżywia i czy jest pożyteczny
· będzie naśladowało szum trawy: szszsz…, klekot bociana: kle, kle, kle…, brzęczenie pszczoły: bzzz, cykanie świerszcza: cyk, cyk, cyk
· będzie wiedzieć, ze owady są pożyteczne i należy je chronić
· będzie kształtowało zwinność, szybkość i siłę
· będzie doskonaliło umiejętność kozłowania piłki
· będzie kształtowało prawidłową postawę
Obszar 2.5
Obszar 2.4
Obszar 2.1
05.06.
wtorek
„Potrafię układać i rozwiązywać zadania z treścią” – zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr22
· ułoży zadanie do obrazków, będzie symulowało rozwiązanie zadania na kasztanach lub innych zbiorach zastępczych
· rozumnie zachowa się przy układaniu i rozwiązywaniu zadań
- uważnie wysłucha i zapamięta treść zadania
-wyodrębni dane i poszuka między nimi związków (dodać, odjąć)
- rozwiąże zadania i odpowie na pytania końcowe
Obszar 2.6
06.06.
środa
„O żabkach w czerwonych czapkach” - zapoznanie z opowiadaniem H. Bechlerowej w oparciu o przeźrocza
· pozna historię bohaterów opowiadania pt. „O żabkach w czerwonych czapkach”
· weźmie udział w rozmowie kierowanej przez nauczyciela
· odpowie na pytania dotyczące treści utworu, np. dlaczego żabki chciały zmienić swoje barwy? w jaki sposób zmieniły swój wygląd? jak zakończyłaby się bajka, gdyby nie rada starej żaby?
· dostrzeże ważną rolę barw dla ich życia i przetrwania
· rozwinie myślenie przyczynowo- skutkowo i wyciągnie proste wnioski z opowiadania
· ułoży wskazane nazwy owadów z rozsypanki literowej, a następnie ułoży zdanie zawierające ten wyraz
07.06.
czwartek
„Łąka” – nauka piosenki
„Mieszkańcy łąki” – malowanie farbami
· zapozna się ze słowami piosenki pt. „Łąka”
· określi nastrój piosenki (smutny/ radosny)
· powtórzy za nauczycielem rytmizowane fragmenty tekstu - zaśpiewa grupowo pierwszą zwrotkę piosenki
· namaluje motyla zgodnie z pokazem nauczyciela
· użyje dostępnej palety barw według własnego pomysłu
· zadba o czystość i porządek podczas wykonywanej pracy plastycznej
· stworzy wspólnie z nauczycielem i dziećmi galerię plastyczną
Obszar 2.7
Obszar 2.
Obszar 2.2
08.06.
piątek
„Żuk” – inscenizacja wiersza w wykonaniu dzieci
,,Biedronka” – praca przestrzenna techniką origami
· weźmie udział w inscenizacji wiersza z użyciem strojów
· opowie własnymi słowami treść utworu
· wymieni i opisze bohaterów wiersza
· przeczyta wybrane wyrazy ze wskazaniem samogłosek i spółgłosek
· wykona pracę przestrzenną zgodnie z zaprezentowanym wzorem
· złoży kartkę papieru we wskazanych miejscach
· stworzy biedronkę techniką orgiami
· narysuje brakujące kropki na biedronce
Zestaw ćwiczeń porannych nr 37 dz. będą : wykonywać ćwiczenia kształtujące postawę oraz ćwiczenia nóg / Trampolina P. Met.. Cz. 5 s.96 /
TEMATYKA KOMPLEKSOWA BEZPIECZNE WAKACJE
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA kształtowanie dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych; wdrażanie do przestrzegania podstawowych zasad bezpieczeństwa komunikacyjnego i wdrażanie do rozumienia i świadomego unikania zagrożeń ze świata ludzi, roślin i zwierząt
Zamierzone osiągnięcia dzieci
11.06
kasiazabka123