GRUDZIEŃ 2017.docx

(41 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 14:

- doskonaliły podskoki na jednej nodze

                - ćwiczyły prawidłową reakcję na sygnał

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                         „SKARBY UKRYTE POD ZIEMIĄ

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                   pozna skarby drzemiące pod ziemią – naturalne bogactwa Polski i dowie się kto wydobywa te bogactwa spod ziemi.       Zapozna się z tradycją obchodzenia górniczego święta - Barbórka

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

04.12.

Poniedziałek

 

,,Węgiel i inne skały” – zabawy badawcze

 

 

 

 

,,Górnik” – nauka piosenki

- rozpozna bogactwa  naturalne: węgiel, sól, metale, kreda

- zbada i opisze właściwości badanych bogactw naturalnych – rozpuszczalność  węgla ,kredy, soli, tonięcie  i unoszenie się w  wodzie

- przyjmie postawę  proekologiczną- uzasadni konieczność oszczędzania zasobów przyrody

 

- zapozna się z tradycją obchodzenia górniczego święta – Barbórka

- określi nastrój wysłuchanego utworu

- będzie rytmicznie oddychało podczas śpiewu

o.2.5

o.2.5

 

o.2.5

o.2.3

o.2.7

o.2.7

05.12.

Wtorek

 

„Wiem, jak zachować się w sytuacji choroby, czyli grypa w przedszkolu”- zabawy matematyczne

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 10

- ustali kolejność czynności tak, aby osiągnąć cel, ustali cel, a potem zaplanuje czynności, które do niego prowadzą

- będzie kształtowało rozumne zachowania w sytuacji choroby

 

- wzmocni mięśnie tułowia i brzucha

- spróbuje utrzymać ciało w pozycji równoważnej (jaskółka)

- wykona poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej

o. 2.0

 

o.2.3

 

o. 2.1

o. 2.1

o. 2.1

06.12.

Środa 

 

,,Echo w kopalni”- zabawy rytmiczne

 

 

 

,,Zaczarowany węgielek” – przekształcanie plamy

- rozróżni elementy muzyki- tempo, dynamikę, rytm

- zaproponuje własny rytm do naśladowania np. przez inne dzieci

- będzie aktywnie uczestniczyło w zabawach i ćwiczeniach ruchowych przy akompaniamencie instrumentów niemelodycznych

 

- przekształci istniejący rysunek w nowy

- samodzielnie zaprojektuje pracę

- zinterpretuje własne wytwory

o.2.7

o.2.7

o.2.7

 

 

o.2.0

o.2.7

o.2.7

07.12.

Czwartek

 

„Rozgniewany węgielek”- opowiadanie nauczyciela ilustrowane serią obrazów

 

„Przygoda węgielka”- rysowanie węglem

- wskaże w oparciu o utwór sposoby wykorzystania węgla przez człowieka

- zastosuje podstawowe określenia dotyczące sposobu (jak?) i miejsca (gdzie?)

- dostrzeże znaczenie postępu technicznego w wykonywanej przez górnika pracy

 

- stworzy ilustrację plastyczną w powiązaniu z poznanym utworem literackim

- pozna technikę rysowania węglem

- będzie uczestniczyło w tworzeniu wystawy plastycznej

o.2.5

o.2.4

o.2.3

 

o.2.7

o.2.7

o.2.7

08.12.

Piątek

 

„Koty małe i duże”- zabawy z literą „k, K”

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 10

- zapozna się z graficznym znakiem litery K,k 

- ułoży model wyrazu „Karol” z kolorowych cegiełek

- ułoży wyraz „kotek” za pomocą kartoników z literami

- napisze litery K,k rysując po śladzie

 

- wzmocni mięśnie tułowia i brzucha

- spróbuje utrzymać ciało w pozycji równoważnej (jaskółka)

- wykona poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej

o.2.6

o.2.6

o.2.6

o.2.6

 

o. 2.1

o. 2.1

o. 2.1

 

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 15:

                       -  wykonywały ćwiczenia  kształtujące prawidłową postawę  

                       - wykonywały ćwiczenia nóg /podskoki oraz marsz na palcach i całej stopie/

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                    BOŻE   NARODZENIE  W  POLSCE I NA  ŚWIECIE

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA             dostrzeganie takich wartości jak miłość, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną i  budzenie zainteresowań tradycjami 

                                                                                                                           bożonarodzeniowymi w Polsce i na świecie.

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

11.12.

Poniedziałek

 

„Świąteczne zwyczaje w różnych krajach Europy” – rozmowa przy gazetce tematycznej

 

„Grudniowe noce”- nauka piosenki

- pozna tradycję obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Polsce oraz w innych krajach europejskich

- opowie o zwyczajach w swoim domu

- zrozumie jak ważne jest podtrzymywanie tradycji rodzinnych

- przyporządkuje wyrazy i zdania do obrazków

 

- określi budowę piosenki (zwrotki, refren) i elementy piosenki (słowa, melodia),

- zaśpiewa piosenkę indywidualnie i w grupie dokładnie i wyraźnie odtwarzając tekst,

- opowie o zwyczaju obdarowywania się świątecznymi prezentami.

o.2.3

 

o.2.3

o.2.3

o.2.4

 

o.2.7

o.2.7

 

o.2.3

12.12.

Wtorek

 

,,Potrafię wysłać wiadomość”- zabawy matematyczne

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11

- ustali czynności, które gwarantują osiągnięcie celu, a potem łańcucha czynności, które do niego prowadzą

- utrwali drogę listu od nadawcy do adresata(np. życzenia dla członków rodziny)

- wykaże się znajomością adresu

 

- wzmocni duże grupy mięśniowe

- udoskonali zwinność

- udoskonali umiejętność zachowania równowagi

o. 2.0

o.2.3

o.2.3

 

 

o. 2.1

o. 2.1

o. 2.1

13.12...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin