Zestaw ćwiczeń porannych nr 23:
- ustawi się sprawnie w określony sposób, zmieni miejsce i układ ustawienia
- będzie poruszało się sprawnie, zachowując równowagę
- będzie przeskakiwało przeszkody płaskie
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „PODRÓŻ DO KRAINY BAJEK I BAŚNI”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci. Uwrażliwienie na piękno słowa mówionego
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
26.02.
Poniedziałek
„Bajka, której nie znamy”- rozmowa w oparciu o bajkę „Pinokio”
„Moja bajka”- rysowanie bajki wg własnego pomysłu
- pozna znaczenie pojęcia bajka
- dokona oceny postępowania bohatera baśni – dostrzeże negatywne cechy charakteru
- zrozumie przysłowie „Kłamstwo ma krótkie nogi”
- odróżni prawdę od fałszu
- pozna konsekwencje kłamstwa
- zaprojektuje prace plastyczną na całej powierzchni arkusza
- sprawnie posłuży się pastelami: olejnymi, suchymi – prawidłowy chwyt, odpowiedni nacisk
- wybierze napis oznaczający imię, aby podpisać własną pracę plastyczną
27.02.
Wtorek
„Potrafię dodawać po kilka i odejmować po kilka”- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16
- będzie kształtowało umiejętność dodawania i odejmowania po kilka
- będzie wdrażało się do uważnego słuchania złożonych poleceń i respektowania ich
- pozna znak „+” i „=”
- przyjmie właściwą postawę w trakcie siadu skrzyżnego - będzie podrzucać piłkę w trakcie marszu - będzie sprawnie poruszać się slalomem między przeszkodami
28.02.
Środa
„Układamy baśń”- opowiadanie twórcze dzieci
„Podróż do krainy bajek”- nauka piosenki
- wymyśli nowe zakończenie do znanych bajek
- zastosuje w trakcie wypowiedzi zdania pojedyncze rozwinięte oraz złożone
- zastosuje właściwą konwencję narracyjną wypowiedzi podczas opowiadania bajki
- pozna postać H. CH. Andersena
- pozna zasady higieny głosu podczas śpiewania-śpiew z umiarkowana siłą głosu w przewietrzonym pomieszczeniu
- zaśpiewa piosenkę zbiorowo rytmicznie oddychając
- obdarzy uwagą nauczyciela
01.03.
Czwartek
„Bal u księcia” –improwizacja ruchowa przy dźwiękach muzyki „Tańca hiszpańskiego”
„Moja ulubiona postać bajkowa”- wycinanka płaska z kolorowego papieru
- wypowie się na temat słyszanego utworu- określi charakter i nastrój muzyki
- rozpozna i nazwie tempo słuchanego utworu
- odtworzy swobodnym ruchem nastrój i charakter słuchanej muzyki
- sprawnie posłuży się znaną techniką –wycinanką
- będzie wycinało różnorodne kształty- będzie kierowało papierem w czasie cięcia
- zadba o porządek w toku i po pracy
02.03.
Piątek
„W marcu jak w garncu”- zabawy z literą „G,g”
- zapozna się z graficznym znakiem litery G,g
- ułoży wyraz Gutek, garnek z rozsypanki sylabowej
- ułoży zdanie z rozsypanki wyrazowej
- odczyta tekst w połączeniu z obrazkiem
- napisze litery G, g rysując po śladzie
o.2.4
Zestaw ćwiczeń porannych nr 24:
- kontroluje utrzymywanie prawidłowej postawy ciała w czasie stania, siedzenia, chodzenia, biegania
- próbuje manipulować przyborami w trakcie poruszania się
- wykonuje poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej
05.03.
„Z wizytą w teatrze”- wyjazd do Teatru Baj Pomorski na spektakl „Szewczyk Dratewka”
- pozna pojęcia: aktor, kurtyna, widz, scena, kukiełka, pacynka, teatr
- pozna charakter pracy aktora
- kulturalnie zachowa się podczas spektaklu w teatrze
06.03.
„Chcę zdobyć tytuł mistrza w rachowaniu”- zabawy matematyczne
- utrwali kompetencje w zakresie dodawania i odejmowania
- wykona ćwiczenia w rachowaniu ułatwiające przejście na poziom dodawania i odejmowania w pamięci
- pozna cyfrę 8
07.03.
„Teatr cieni”- rozmowa połączona z działaniem
„Malowany wózek”- zabawy rytmiczno- ruchowa przy piosence
- zrozumie przyczynę powstawania cienia- powiąże obecność cienia ze źródłem światła- dowie się, że długość, intensywność i nasycenie cienia zależy od natężenia i położenia źródła światła
- zinscenizuje za pomocą papierowych postaci treści bajki
- zareaguje na zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku
- umiejętnie połączy ruch z muzyką,
- zapamięta i odtworzy układ ruchowy,
08.03.
„Teatr muzyczny”- zabawa rytmiczna
„Radosne kukiełki”- wykonanie kukiełki z drewnianej łyżki
- rozpozna brzmienie instrumentów perkusyjnych
- odtworzy na wybranym instrumencie proste sekwencje rytmiczne,
- wymyśli projekt własnej kukiełki i zrealizuje go w praktyce
- zastosuje podczas działalności konstrukcyjno- technicznej różnorod...
kasiazabka123