MARZEC 2018.docx

(40 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 23:

                       - ustawi się sprawnie w określony sposób, zmieni miejsce i układ ustawienia

                            - będzie poruszało się sprawnie, zachowując równowagę

                            - będzie przeskakiwało przeszkody płaskie

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                           „PODRÓŻ DO KRAINY BAJEK I BAŚNI

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA              Stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci. Uwrażliwienie na piękno słowa mówionego

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

26.02.

Poniedziałek

 

„Bajka, której nie znamy”- rozmowa w oparciu o bajkę „Pinokio”

 

 

 

„Moja bajka”- rysowanie bajki wg własnego pomysłu

- pozna znaczenie pojęcia bajka

- dokona oceny postępowania bohatera baśni – dostrzeże negatywne cechy charakteru

- zrozumie przysłowie „Kłamstwo ma krótkie nogi”

- odróżni prawdę od fałszu

- pozna konsekwencje kłamstwa

 

- zaprojektuje   prace  plastyczną na całej powierzchni arkusza

- sprawnie posłuży się pastelami: olejnymi, suchymi – prawidłowy chwyt, odpowiedni nacisk

- wybierze napis oznaczający imię, aby podpisać własną pracę plastyczną

 

27.02.

Wtorek

 

„Potrafię dodawać po kilka i odejmować po kilka”- zabawy matematyczne

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16

- będzie kształtowało umiejętność dodawania i odejmowania po kilka

- będzie wdrażało się do uważnego słuchania złożonych poleceń i respektowania ich

- pozna znak „+” i „=”

 

- przyjmie właściwą postawę w trakcie siadu skrzyżnego                                                                                  - będzie podrzucać piłkę w trakcie marszu                                                                                                          - będzie sprawnie poruszać się slalomem między przeszkodami

 

28.02.

Środa 

 

„Układamy baśń”- opowiadanie twórcze dzieci

 

 

„Podróż do krainy bajek”- nauka piosenki

- wymyśli nowe zakończenie do znanych bajek

- zastosuje w trakcie wypowiedzi zdania pojedyncze rozwinięte oraz złożone

- zastosuje właściwą konwencję narracyjną wypowiedzi podczas opowiadania bajki

 

- pozna postać H. CH. Andersena

- pozna zasady higieny głosu podczas śpiewania-śpiew z umiarkowana siłą głosu w przewietrzonym pomieszczeniu

- zaśpiewa piosenkę zbiorowo rytmicznie oddychając

- obdarzy uwagą nauczyciela

 

01.03.

Czwartek

 

„Bal u księcia” –improwizacja ruchowa przy dźwiękach muzyki „Tańca hiszpańskiego”

 

„Moja ulubiona postać bajkowa”- wycinanka płaska z kolorowego papieru

- wypowie się na temat słyszanego utworu- określi charakter i nastrój muzyki

- rozpozna i nazwie tempo słuchanego utworu

- odtworzy swobodnym ruchem nastrój i charakter słuchanej muzyki

 

 

- sprawnie posłuży się znaną techniką –wycinanką

- będzie wycinało różnorodne kształty- będzie kierowało papierem w czasie cięcia

- zadba o porządek w toku i po pracy

 

02.03.

Piątek

 

„W marcu jak w garncu”- zabawy z literą „G,g

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16

- zapozna się z graficznym znakiem litery G,g

- ułoży wyraz  Gutek, garnek z rozsypanki sylabowej

- ułoży zdanie z rozsypanki wyrazowej

- odczyta tekst w połączeniu z obrazkiem

- napisze litery G, g rysując po śladzie

 

- przyjmie właściwą postawę w trakcie siadu skrzyżnego                                                                                  - będzie podrzucać piłkę w trakcie marszu                                                                                                          - będzie sprawnie poruszać się slalomem między przeszkodami

o.2.4

o.2.4

o.2.4

o.2.4

o.2.4

Zestaw ćwiczeń porannych nr 24:

                        - kontroluje utrzymywanie prawidłowej postawy ciała w czasie stania, siedzenia, chodzenia, biegania

                            - próbuje manipulować przyborami w trakcie poruszania się

                            - wykonuje poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej

05.03.

Poniedziałek

 

„Z wizytą w teatrze”- wyjazd do Teatru Baj Pomorski na spektakl „Szewczyk Dratewka”

- pozna pojęcia: aktor, kurtyna, widz, scena, kukiełka, pacynka, teatr

- pozna charakter pracy aktora

- kulturalnie zachowa się podczas spektaklu w teatrze

 

 

06.03.

Wtorek

 

„Chcę zdobyć tytuł mistrza w rachowaniu”- zabawy matematyczne

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16

- utrwali kompetencje w zakresie dodawania i odejmowania

- wykona ćwiczenia w rachowaniu ułatwiające przejście na poziom dodawania i odejmowania w pamięci

- pozna cyfrę 8

 

- przyjmie właściwą postawę w trakcie siadu skrzyżnego                                                                                  - będzie podrzucać piłkę w trakcie marszu                                                                                                          - będzie sprawnie poruszać się slalomem między przeszkodami

 

07.03.

Środa

 

„Teatr cieni”- rozmowa połączona z działaniem

 

 

 

 

„Malowany wózek”- zabawy rytmiczno- ruchowa przy piosence

- zrozumie przyczynę powstawania cienia
- powiąże obecność cienia ze źródłem światła
- dowie się, że długość, intensywność i nasycenie cienia zależy od natężenia i położenia źródła światła

- zinscenizuje za pomocą papierowych postaci treści bajki

- zareaguje na zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku

- umiejętnie połączy ruch z muzyką,

- zapamięta i odtworzy układ ruchowy,

 

08.03.

Czwartek

 

„Teatr muzyczny”- zabawa rytmiczna

 

 

„Radosne kukiełki”- wykonanie kukiełki z drewnianej łyżki

- rozpozna brzmienie instrumentów perkusyjnych

- odtworzy na wybranym instrumencie proste sekwencje rytmiczne,

- obdarzy uwagą nauczyciela

 

- wymyśli projekt własnej kukiełki i zrealizuje go w praktyce

- zastosuje podczas działalności konstrukcyjno- technicznej różnorod...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin