PAŹDZIERNIK 2017.docx

(46 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 5:

                - biegały swobodnie w różnym tempie

                 - próbowały utrzymać ciało w pozycji równoważnej

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                        „JESIENNE SPOTKANIE Z KRASNALEM HAŁABAŁĄ”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA         Doskonalenie  umiejętności  opowiadania treści utworów  literackich.  Doskonalenie  mowy w  zakresie płynności wypowiedzi  oraz

                                                                                                                        poprawności  gramatycznej  i leksykalno-semantycznej                                           

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

02.10.

Poniedziałek

 

,,Jak napisały się krasnalkowe przygody” – rozmowa na podstawie utworu L. Krzemienieckiej

 

,,Hałabała – malowanie farbami projektu okładki

- pozna kolejne etapy powstawania książki, w tym zawody związane z jej tworzeniem

- opowie treść opowiadania zdaniami złożonymi

- dostrzeże skutki okazywania wartości w relacjach z innymi ludźmi

 

- zaprojektuje okładkę do książki o krasnalu Hałabale

- będzie eksperymentowało kolorem, różnicowało odcienie

- będzie dbało o porządek w toku i po pracy

o. 2.3

 

o. 2.4

o. 2.2

 

o. 2.7

o. 2.7

o. 2.7

03.10.

Wtorek

 

„Orientuję się na kartce papieru”­- zabawy matematyczne

 

 

,,Taniec  z  Hałabałą- zabawa taneczna

 

- wskaże, w którym miejscu kartki znajduje się: środek, góra, dół, poszczególne rogi

- będzie kreśliło umowne znaki we wskazanych miejscach kartki wg instrukcji słownej

- będzie w skupieniu uczestniczyło w zajęciach

 

- odróżni dynamikę  o różnym natężeniu: ciszej, głośniej

- będzie  prawidłowo  reagowało ruchem na zmiany tempa, dynamiki, wysokości dźwięków  w czasie zabawy  z  akompaniamentem muzycznym

- wykona elementy tańca

o. 2.6

 

 

o. 2.0

 

o. 2.7

o. 2.7

 

o. 2.7

04.10.

Środa

 

Owoce Oli- zabawy z literą „o”

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4

- odróżni pojęcie głoska-litera

- zapozna się z pojęciem: samogłoska

- zapozna się z graficznym znakiem litery O, o

- ułoży schemat wyrazu Ola, owoce  z cegiełek

- odczyta globalnie wyrazy

 

- będzie doskonalić motorykę w zakresie zwinności, siły, skoczności,

- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu,

- wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała

o. 2.4

o. 2.4

o. 2.4

o. 2.4

o. 2.4

 

o. 2.1

o. 2.1

o. 2.6

05.10.

Czwartek

 

,,Jak  się krasnal z  jeżami w cenzurowane bawił”-  opowiadanie n-la ilustrowane serią obrazów na podstawie utworu L. Krzemienieckiej

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4

- wskaże elementy humoru zawarte w utworze

- ułoży zakończenie do opowiadania według własnego pomysłu

- kulturalnie zachowa się podczas słuchania utworu

 

 

 

 

- będzie doskonalić motorykę w zakresie zwinności, siły, skoczności,

- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu,

- wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała

o. 2.7

o. 2.7

o. 2.2

 

 

 

 

o. 2.1

o. 2.1

o. 2.6

06.10.

Piątek

 

,,Spacer z Hałabałą”- opowieść ruchowa przy muzyce

 

,,Przygody  Hałabały-  rysowanie  kredkami historyjki obrazkowej

- będzie reagowało ruchem  na akompaniament do marszu, biegu i podskoków

- będzie swobodnie poruszało się w przestrzeni

- będzie akceptowało swoje słabe strony, ma poczucie własnej wartości

 

- podejmie próby przedstawienia ruchu w pracy plastycznej

- odda  zamierzony  nastrój w  wykonanej pracy za pośrednictwem barwy

- opowie swoją historyjkę zdaniami złożonymi

o. 2.7

o. 2.7

o. 2.2

 

o. 2.7

o. 2.7

o. 2.4

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 6:

                - doskonaliły umiejętność szybkiego ustawienia w określony sposób

                 - wykonywały ćwiczenia przeciw płaskostopiu

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                             JESIEŃ W PARKU I W LESIE

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                         Dostrzeganie zmian w przyrodzie wywołane jesienną aurą.

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

09.10.

Poniedziałek

 

Szukamy jesieni- wycieczka do parku

 

 

 

 

„Jesienne drzewo”- papieroplastyka

- rozpozna i nazwie  poznawane, środowisko przyrodnicze- park

- wskaże różnice pomiędzy drzewami iglastymi i liściastymi,

- pozna nazwy wybranych drzew (dąb, klon, jarzębina, sosna, świerk),

- dowie się dlaczego niektóre gatunki roślin i zwierząt są pod ochroną,

- właściwie zachowa się w parku

 

- wykona pracę plastyczno- konstrukcyjną wg podanego wzoru

- będzie wycinało po linii łamanej, kierowało papierem w czasie cięcia

o. 2.4

o. 2.5

o. 2.4

o. 2.5

o. 2.2

 

o. 2.7

o. 2.7

10.10.

Wtorek

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin