Zestaw ćwiczeń porannych nr 5:
- biegały swobodnie w różnym tempie
- próbowały utrzymać ciało w pozycji równoważnej
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „JESIENNE SPOTKANIE Z KRASNALEM HAŁABAŁĄ”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Doskonalenie umiejętności opowiadania treści utworów literackich. Doskonalenie mowy w zakresie płynności wypowiedzi oraz
poprawności gramatycznej i leksykalno-semantycznej
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
02.10.
Poniedziałek
,,Jak napisały się krasnalkowe przygody” – rozmowa na podstawie utworu L. Krzemienieckiej
,,Hałabała” – malowanie farbami projektu okładki
- pozna kolejne etapy powstawania książki, w tym zawody związane z jej tworzeniem
- opowie treść opowiadania zdaniami złożonymi
- dostrzeże skutki okazywania wartości w relacjach z innymi ludźmi
- zaprojektuje okładkę do książki o krasnalu Hałabale
- będzie eksperymentowało kolorem, różnicowało odcienie
- będzie dbało o porządek w toku i po pracy
o. 2.3
o. 2.4
o. 2.2
o. 2.7
03.10.
Wtorek
„Orientuję się na kartce papieru”- zabawy matematyczne
,,Taniec z Hałabałą”- zabawa taneczna
- wskaże, w którym miejscu kartki znajduje się: środek, góra, dół, poszczególne rogi
- będzie kreśliło umowne znaki we wskazanych miejscach kartki wg instrukcji słownej
- będzie w skupieniu uczestniczyło w zajęciach
- odróżni dynamikę o różnym natężeniu: ciszej, głośniej
- będzie prawidłowo reagowało ruchem na zmiany tempa, dynamiki, wysokości dźwięków w czasie zabawy z akompaniamentem muzycznym
- wykona elementy tańca
o. 2.6
o. 2.0
04.10.
Środa
„Owoce Oli”- zabawy z literą „o”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4
- odróżni pojęcie głoska-litera
- zapozna się z pojęciem: samogłoska
- zapozna się z graficznym znakiem litery O, o
- ułoży schemat wyrazu Ola, owoce z cegiełek
- odczyta globalnie wyrazy
- będzie doskonalić motorykę w zakresie zwinności, siły, skoczności,
- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu,
- wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała
o. 2.1
05.10.
Czwartek
,,Jak się krasnal z jeżami w cenzurowane bawił”- opowiadanie n-la ilustrowane serią obrazów na podstawie utworu L. Krzemienieckiej
- wskaże elementy humoru zawarte w utworze
- ułoży zakończenie do opowiadania według własnego pomysłu
- kulturalnie zachowa się podczas słuchania utworu
06.10.
Piątek
,,Spacer z Hałabałą”- opowieść ruchowa przy muzyce
,,Przygody Hałabały”- rysowanie kredkami historyjki obrazkowej
- będzie reagowało ruchem na akompaniament do marszu, biegu i podskoków
- będzie swobodnie poruszało się w przestrzeni
- będzie akceptowało swoje słabe strony, ma poczucie własnej wartości
- podejmie próby przedstawienia ruchu w pracy plastycznej
- odda zamierzony nastrój w wykonanej pracy za pośrednictwem barwy
- opowie swoją historyjkę zdaniami złożonymi
Zestaw ćwiczeń porannych nr 6:
- doskonaliły umiejętność szybkiego ustawienia w określony sposób
- wykonywały ćwiczenia przeciw płaskostopiu
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „JESIEŃ W PARKU I W LESIE”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Dostrzeganie zmian w przyrodzie wywołane jesienną aurą.
09.10.
„Szukamy jesieni”- wycieczka do parku
„Jesienne drzewo”- papieroplastyka
- rozpozna i nazwie poznawane, środowisko przyrodnicze- park
- wskaże różnice pomiędzy drzewami iglastymi i liściastymi,
- pozna nazwy wybranych drzew (dąb, klon, jarzębina, sosna, świerk),
- dowie się dlaczego niektóre gatunki roślin i zwierząt są pod ochroną,
- właściwie zachowa się w parku
- wykona pracę plastyczno- konstrukcyjną wg podanego wzoru
- będzie wycinało po linii łamanej, kierowało papierem w czasie cięcia
o. 2.5
10.10.
kasiazabka123