Jeże maj 2017R.docx

(56 KB) Pobierz

       

                                                                                                                  u

  „Jeży”

TEMATY  KOMPLEKSOWE:

Ø      Jak powstaje książka?         realizacja od 04.05. do 12.05.2017r.

Ø      Nasi Kochani Rodzice         realizacja od 15.05. do 26.05.2017r.

Ø      Dzieci świata                       realizacja od 29.05. do 02.06.2017r.

NAUCZYCIELKI:  DANUTA LASKOWSKA   KAROLINA CIESIELSKA

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA  DZIECKA 

              NABYWANIE WIEDZY

·         dowie się kim jest pisarz, ilustrator, wydawca, bibliotekarz

·         pozna rodzaje książek

·         dowie się na czym polega praca bibliotekarza

·         będzie wiedzieć co to jest biblioteka i w jaki sposób wypożycza się książki

·         będzie wiedzieć z czego składa się książka

·         pozna etapy powstawania książki

·         będzie wiedziało kiedy obchodzony jest dzień mamy i taty

·         będzie naywało imiona i nazwiska członków rodziny

·         będzie nazywało członków roidzny i określi relacje między nimi

·         zastosuje wyrazy oznaczające stopień pokrewieństwa; mama, tata, babcia, dziadek, siostra, brat                                                                             

·         zauważy,  jakie obowiązki wykonują członkowie rodziny

·         dostrzeże ważną rolę wychowania jaką pełnią rodzcie

·         dowie się czym różnią się dzieci pochodzące z różnych stron świata (wygląd, język itp.)


                                                                                                                                                                                                               KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

·         określi tytuły bajek na podstawie ilustracji i obrazów

·         będzie wyodrębniać wyrazy w zdaniu  i policzy je

·         będzie dokonoywac analizy i synetzy sylwabowej wyrazu

·         będzie określać dynamikę natężenia dźwięku

·         będzie formułowało dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi

·         będzie stosować prawidłową formę czaswoników w czasie przeszłym, przysżłym, teraźniejszym

·         samodzielnie wykona upominki dla mamy i taty

·         będzie posługiwać się różnymi technikami plastycznymi

·         będzie uzuepłniać luki w zdaniach dostępnymi wyrazami

 

BUDOWANIE POSTAW

·         będzie wiedziało, że o książdki należy dbać i szanować je                                                                                                                 

·         będzie potrafiło właściwie zachować się w miejscu publicznym (biblioteka) 

·         będzie znało zasady higieny czytania książki                                                                                                                     

·         zrozumie, że rodzicom oraz dorosłym należy się szacunek                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

·         weźmie udział w przedstawieniu z okazji Dnia Mamy i Taty               

·         będzie pełniło rolę gospodarza w trakcie uroczystości 

·         w trakcie pracy będzie dbało o czystość i porządek

·         będzie znało i przestrezgało zaady bezpieczeństwa w trakcie zabawy

·         będzie pamiętało o szacunku od innych bez względu na wygląd i narodowość   

 

Nasza piosenka

 

„W zieleni łąka majowa”


W zieleni łąka majowa, 
gdzieś w trawie świerszczyk się schował
nastroił skrzypce maleńkie,
gra zielone piosenki.  


Ref. dla mamy piosenki, dla taty,
dla mamy piosenki, dla taty.


W kolorach łąka majowa 
już od stokrotek różowa
a od bławatków błękitna,
bo wszystkie kwiaty zakwitły.

Dla mamy zakwitły…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                       

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA: JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA: ROZBUDZANIE U DZIECI ZAINTERESOWAŃ CZYTELNICZYCH

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

01.05.

poniedz.

 

 

 

ŚWIĘTO  PRACY

02.05.

wtorek

 

 

Przedszkole  nieczynne

03.05.

środa

 

 

ŚWIĘTO  KONSTYTUCJI  3 MAJA

04.05.

czwartek

 

Jak powstaje książka”-  film edukacyjny

 

 

 

 

Zestaw ćw. gimnastycznych nr    metodą zadaniową

- pozna etapy powstawania książki         

- dowie się kim jest pisarz (autor), ilustrator, wydawca                                                                                                     - dowie się na czym polega praca drukarza 

- pozna podstawowe elementy budowy książki

- zrozumie, że dawniej odciskano czcionki na papierze                                                                                     - zrozumie, że aby powstała książka potrzeba wiele wysiłku i czasu

 

- utrzyma prawidłową pozycję podczas siadu skrzyżnego                                      

- będzie się poruszać slalomem między przeszkodami 

- wykona rzuty woreczkami do wyznaczonego celu

05.05.

piątek

 

„Kłopoty w bibliotece”- słuchanie wiersza M. Przewoźniaka

 

 

 

 

Zestaw ćw. gimnastycznych nr    metodą zadaniową

- opowie treść wysłuchanego wiersza                                                                                                                   - wymieni bajkowych bohaterów, którzy wystąpili w utowrze                                                                            - rozwinie myślenie przyczynowo- skutkowo i wyciągnie proste wnioski z opowiadania                             - ułoży wskazane wyrazy z rozsypanki literowej: książka, biblioteka, autor                                                             - będzie budować dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi

- utrzyma prawidłową pozycję podczas siadu skrzyżnego                                      

- będzie się poruszać slalomem między przeszkodami 

- wykona rzuty woreczkami do wyznaczonego celu

 

8.05.

poniedz.

 

„Baśnie”- inscenizacja nauczycielki w oparciu o wiersz D. Gellner

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćw. gimnastycznych nr    metodą zadaniową

- udzieli odpowiedzi na pytania nauczyciela, np. za co kochamy baśnie?

- wymieni tytuły baśni jakie wystąpiły w utworze

- dowie się, że w baśniach zło jest karane a dobro nagradzane

- odpowie na pytanie co można czytać oprócz baśni (czasopisma, komiksy, albumy itp.)

- weźmie udział w zabawie dydaktycznej „Jaka to bajka?

- przeczyta globalnie wskazane wyrazy: rycerz, król, księżniczka, smok

 

- utrzyma prawidłową pozycję podczas siadu skrzyżnego                                      

- będzie się poruszać slalomem między przeszkodami 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin