u
„Jeży”
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Ø Jak powstaje książka? realizacja od 04.05. do 12.05.2017r.
Ø Nasi Kochani Rodzice realizacja od 15.05. do 26.05.2017r.
Ø Dzieci świata realizacja od 29.05. do 02.06.2017r.
NAUCZYCIELKI: DANUTA LASKOWSKA KAROLINA CIESIELSKA
PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
NABYWANIE WIEDZY
· dowie się kim jest pisarz, ilustrator, wydawca, bibliotekarz
· pozna rodzaje książek
· dowie się na czym polega praca bibliotekarza
· będzie wiedzieć co to jest biblioteka i w jaki sposób wypożycza się książki
· będzie wiedzieć z czego składa się książka
· pozna etapy powstawania książki
· będzie wiedziało kiedy obchodzony jest dzień mamy i taty
· będzie naywało imiona i nazwiska członków rodziny
· będzie nazywało członków roidzny i określi relacje między nimi
· zastosuje wyrazy oznaczające stopień pokrewieństwa; mama, tata, babcia, dziadek, siostra, brat
· zauważy, jakie obowiązki wykonują członkowie rodziny
· dostrzeże ważną rolę wychowania jaką pełnią rodzcie
· dowie się czym różnią się dzieci pochodzące z różnych stron świata (wygląd, język itp.)
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI
· określi tytuły bajek na podstawie ilustracji i obrazów
· będzie wyodrębniać wyrazy w zdaniu i policzy je
· będzie dokonoywac analizy i synetzy sylwabowej wyrazu
· będzie określać dynamikę natężenia dźwięku
· będzie formułowało dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
· będzie stosować prawidłową formę czaswoników w czasie przeszłym, przysżłym, teraźniejszym
· samodzielnie wykona upominki dla mamy i taty
· będzie posługiwać się różnymi technikami plastycznymi
· będzie uzuepłniać luki w zdaniach dostępnymi wyrazami
BUDOWANIE POSTAW
· będzie wiedziało, że o książdki należy dbać i szanować je
· będzie potrafiło właściwie zachować się w miejscu publicznym (biblioteka)
· będzie znało zasady higieny czytania książki
· zrozumie, że rodzicom oraz dorosłym należy się szacunek
· weźmie udział w przedstawieniu z okazji Dnia Mamy i Taty
· będzie pełniło rolę gospodarza w trakcie uroczystości
· w trakcie pracy będzie dbało o czystość i porządek
· będzie znało i przestrezgało zaady bezpieczeństwa w trakcie zabawy
· będzie pamiętało o szacunku od innych bez względu na wygląd i narodowość
Nasza piosenka
„W zieleni łąka majowa”
W zieleni łąka majowa, gdzieś w trawie świerszczyk się schowałnastroił skrzypce maleńkie,gra zielone piosenki.
Ref. dla mamy piosenki, dla taty, dla mamy piosenki, dla taty.
W kolorach łąka majowa już od stokrotek różowaa od bławatków błękitna,bo wszystkie kwiaty zakwitły.
Dla mamy zakwitły…
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA: ROZBUDZANIE U DZIECI ZAINTERESOWAŃ CZYTELNICZYCH
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
01.05.
poniedz.
ŚWIĘTO PRACY
02.05.
wtorek
Przedszkole nieczynne
03.05.
środa
ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA
04.05.
czwartek
„Jak powstaje książka”- film edukacyjny
Zestaw ćw. gimnastycznych nr metodą zadaniową
- pozna etapy powstawania książki
- dowie się kim jest pisarz (autor), ilustrator, wydawca - dowie się na czym polega praca drukarza
- pozna podstawowe elementy budowy książki
- zrozumie, że dawniej odciskano czcionki na papierze - zrozumie, że aby powstała książka potrzeba wiele wysiłku i czasu
- utrzyma prawidłową pozycję podczas siadu skrzyżnego
- będzie się poruszać slalomem między przeszkodami
- wykona rzuty woreczkami do wyznaczonego celu
05.05.
piątek
„Kłopoty w bibliotece”- słuchanie wiersza M. Przewoźniaka
- opowie treść wysłuchanego wiersza - wymieni bajkowych bohaterów, którzy wystąpili w utowrze - rozwinie myślenie przyczynowo- skutkowo i wyciągnie proste wnioski z opowiadania - ułoży wskazane wyrazy z rozsypanki literowej: książka, biblioteka, autor - będzie budować dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi
8.05.
„Baśnie”- inscenizacja nauczycielki w oparciu o wiersz D. Gellner
- udzieli odpowiedzi na pytania nauczyciela, np. za co kochamy baśnie?
- wymieni tytuły baśni jakie wystąpiły w utworze
- dowie się, że w baśniach zło jest karane a dobro nagradzane
- odpowie na pytanie co można czytać oprócz baśni (czasopisma, komiksy, albumy itp.)
- weźmie udział w zabawie dydaktycznej „Jaka to bajka?”
- przeczyta globalnie wskazane wyrazy: rycerz, król, księżniczka, smok
...
kasiazabka123